Announcement

Collapse
No announcement yet.

vad börjar man, tidskomp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vad börjar man, tidskomp

Hur börjar man när det gäller att ställa in tidskomp. Det gäller pioneer dex-p99rs. Jag använder 3-vägssystem + bas under handsfacket. Allt är aktivt delat. När jag använder automatisk tidskomp blir det inte bra alls, så det måste ju gå att få till manuellt.

Re: vad börjar man, tidskomp

måttband och mät avståndet till respektive element, sedan kan du ju försöka att fasvända elementen i tur och ordning och parvis... sedan är det väl bara att lyssna sig fram till avstånden, nu har jag ju inte ställt in något 4-vägs system men jag antar att det är ganska likadant som 3-vägs, det brukar även underlätta en aning att dämpa ner de andra elementen en aning när du ställer avståndet mellan sidorna iaf

så brukarjag göra iaf

mvh
    Grönflejkad låg corsa a med aluminiuminstallation under uppbyggnad

Comment

Så som jag gör: Börja med mellanregistren (slå av/koppla ur alla andra element), kompa ihop dom så det stämmer med scenbilden höger/vänster. Därefter så ställer du samma komp på diskanterna och kompar ihop dom med mellanregistren (du kan alltså få lov att öka eller minska kompet på båda sidor för diskanterna), därefter kan du behöva kompa något höger/vänster för diskanterna också. När du fått till dom registren så är det bara subben kvar, bara att kompa resten tills den hänger med som den ska.

Självklart ska du innan detta ha ställt nivåerna korrekt (kan även behöva göras medans du kompar) och sett till så att allt är rätt fasat.
      Mitt projekt: Volvo V60
      BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

http://bilstereoforum.se/showthread.php?t=5537
        Ungefär samma som p88rs II, bara köra på.

Comment

Working...
        X