Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilket är det minsta slutsteget på marknaden?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Vilket är det minsta slutsteget på marknaden?

Byt ut orginalgolvet till en tunn plywood, såga hål för bas och ev port, sätt ett galler över hålet/en och sen klär du hela skivan med matta.

Comment

Det verkade vara ett bättre steg än ett par jag kollat på nu nonne, men priset var fortfarande högt kan jag tycka :P

Min backup plan är att bygga en baslåda som får plats bakom bakljuset utan att vara ivägen för luckan på bilden. I såfall så kommer jag byta setup fullständigt och köra på en Hertz 8" tillsammans med ett MDS M2 steg som jag har liggandes, som då hamnar i det "stora" facket på bilden.

Comment

Nu är vel-pelle tillbaka här! Nya kort ligger på bordet och tankarna har nu bannemig gått åt alla håll och kanter hur jag ska göra! Jag vill verkligen inte offra något bagageutrymme som jag sagt tidigare då det är ganska litet i min bil som det är :P

Nu har jag tänkt och tänkt och tänkt och hittat en bas vid namn JBL GTO804, någon som är bekant med den? Är det något att ha? Vad jag förstod det av ljudia.se's beskrivning av lådor så behöver den ynka 8,5 L låda.

Detta möjliggör en helt ny idé, nämligen att sätta basen i ena "facket" bakom bakljuset och på så vis låta ytan under golvet vara för att montera slutsteget där. Har ett MDS M2 steg som på pappret ska lämna 240wrms bryggat och basen ligger på 200wrms så den biten är ju redan löst

Vad tror ni om detta?

Comment

http://www.ljudia.se/Archive/Product...aker%20box.pdf
          Där är deras egna uträkningar för låda, där det står 8,5L låda (sluten)

Comment

Den går ju inte jättedjupt och kan inte spela stora mängder bas, men i en liten kupe som din bör den ge ett tillräckligt stöd om du inte lyssnar så mycket på högre volym.

Den gillar nog om den får tio liter låda dock.
            /tycker Erik.

Comment

Originally posted by Robsarve View Post
              Den går ju inte jättedjupt och kan inte spela stora mängder bas, men i en liten kupe som din bör den ge ett tillräckligt stöd om du inte lyssnar så mycket på högre volym.

Den gillar nog om den får tio liter låda dock.
              Okej Kan säkert trolla fram någon Liter till om det är så, för lådans form spelar ingen större roll va? För det jag kunnat göra isåfall är att ha basen i ett "rum" och så gör jag en "korridor" till den .. kortfattat, ett djupt utrymme där basen sitter och för att få de extra litrarna så få den som en långsmal utbyggnad eller vad man ska säga.

Fattar ni inte så får jag rita :P

Edit: Om jag hade varit duktig från första början och räknat rätt på utrymmet från första början så hade jag kommit fram till att det skulle bli en låda på 11-12L istället för de 8,5 som jag fått det till på något vänster! Hade de basat bättre med den volymen på låda?
              Last edited by ToXtreme; April 17, 2011, 20:34.

Comment

Det blir aningen djupare och mer torr bas. Maxtrycket är det samma.
                /tycker Erik.

Comment

Okej

Du verkar vara lite hajj på det där med basar. Jag står i valet mellan JBL GTO804 och Hertz ES 200, vilken skulle du rekommendera?

Comment

Har inte hört Hertz-basen, men kan verkligen rekommender JBL 8orna!
                    Hadde en bakom varje varje säte i min Caddy pickis å det tryckte på riktigt bra i den lilla kupén! Körde dom på ett bryggat GTO504!

Har även satt in en i tantens A4 kombi som drivs av ett ett GTO752 å 10L sluten låda!
                    Ger inte riktigt "BAAAAAS"-upplevelse direkt, men fyller ut ljudet väldigt bra!

MVH
                    Penzel
                    SPONSORER

MIN PLÅNBOK

Comment

Working...
                    X