Tänkte kolla vad ni säger om att linka 2st slutsteg har de nån negativ påverkan mot ljudet?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
linka slutsteg
Collapse
X
-
Tags: None
-
Re: linka slutsteg
Nackdelen
- Känsligare för störningar
- Svårare att ställa in
- Mer som kan strula
Fördelen
- Mer effekt
Angående ljudkvalitén så vet jag inte, men behöver du absolut inte så undvik!Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.
-
har inte köpt stegen än!dock så får jag 1200wrms vid 4ohm och de verkar svårt att hitta för normala pengar sen så har jag en designe ide som skulle se bra ut med 4st stegOriginally posted by AndrAAx View PostNackdelen
- Känsligare för störningar
- Svårare att ställa in
- Mer som kan strula
Fördelen
- Mer effekt
Angående ljudkvalitén så vet jag inte, men behöver du absolut inte så undvik!
Comment
-
SEASTREAMS GARAGE
ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !
Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!
Comment
-
Behöver du inte länka så strunta i det! 1200w vid 4Ohm är inte så mycket, finns många steg som ger det! Men du kanske vill ha typ 4 små steg! Kolla på 2-ch steg istället, brygga dem borde ju ge en del effekt med!Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.
Comment
-
stämmer bra de är rätt små steg har måtten h*w*l 53*228*220mm
ger 6500kr för alla 4stegen så nånstans där i kostnad vill jag ligga
Comment
-
N4an är uppmätt till 1166w rms vid 3,8ohm, tror du klarar dig gott å väl på den effekten, det blir dessutom billigare och mindre i storlek än 4st db1000, och låter garanterat bättre oxå.De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........
Comment
-
okej får de väl bli så dåOriginally posted by MrMix View PostN4an är uppmätt till 1166w rms vid 3,8ohm, tror du klarar dig gott å väl på den effekten, det blir dessutom billigare och mindre i storlek än 4st db1000, och låter garanterat bättre oxå.
du vara chef
Comment

Comment