Announcement

Collapse
No announcement yet.

H701 + RUX + 9861

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • H701 + RUX + 9861

    Nu har jag kopplat in en egen 701+RUX + 9861r

    Så jag kan avliva följande myt som jag har fått höra att RUX inte kan styra volum men att bit-one kan det.
    FEL FEL FEL
    Rux styr volym jättebra ifall en HU inte är inkopplad via AI, för då styr HU

    Sedan ett råd
    Koppla aldrig in HU över AI till en RUX+701 kombination för då kan man inte längre välja source ifrån RUX utan bara ifrån HU, och då bara dom source som HU känner till

    Med H701 kan du välja mellan 3 analoga och 3 digitala dvs 6 ingångar
    På 9861 kan man välja mellan DISC / RADIO och IPOD och då via IPOD sladden som inte kan ladda en iPhone 3GS (dvs den suger ap-pung) sedan så om du vill spela ifrån Spotify så går det bra men HU vill hela tiden tillbaks till dom låtar som du har i iTunes dvs i varje pause mellan låtar etc etc så vill han spela en snutt ur itunes.

    Kort sagt koppla inte in HU till H701 via AI, allt blir bara sämre.
    Koppla din ipone/ipod på en analog in till H701
    HU analog (radio-delen) gör du likadant med ifrån HU koppla den till Analog 2 med en adapter.
    Och koppla digital ut från CD till digital in med en Toslink plast fiber från deltaco typ TOTO-5 ifrån webhallen.

    /Nicholas
    Last edited by savenlid; December 23, 2010, 11:24.
    Mitsubishi L300 minibuss
    VW Multivan T5

  • #2
    Re: H701 + RUX + 9861

    Vet inte vart du hör att rux inte kan styra volymen, kan inte var härifrån.

    För min del så använder jag ai-net för min box brusar när man kör den analogt.

    ipodsladden: Finns det en liten adapter till den så du kan få den att ladda.

    Tycker helt klart att det är smidigare att använda volymen på huvudenheten.

    Comment


    • #3
      Re: H701 + RUX + 9861

      Om du väljer att pausa iPod uppspelningen funkar det klockrent att köra spotify utan att det byter tillbaka när du byter låt.

      Funkar lika bra på Pioneer som på Alpine.
      Roger Edvinsson
      Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
      helst på saker av kolfiber :-)

      Comment


      • #4
        Re: H701 + RUX + 9861

        Originally posted by jimmy s View Post
        Vet inte vart du hör att rux inte kan styra volymen, kan inte var härifrån.

        För min del så använder jag ai-net för min box brusar när man kör den analogt.

        ipodsladden: Finns det en liten adapter till den så du kan få den att ladda.

        Tycker helt klart att det är smidigare att använda volymen på huvudenheten.
        Men men... AI sladden är ju analog den med, dessutom är ju "bara" radion+ipod som går analogt CD går ju över toslink men CD skivor orkar ju inte jag hålla på med.

        Enda nackdelen är att det är jobbigare att byta source via RUX men eftersom jag bara har 1 source så är det ok :-)

        Att det skulle vara smidigare med volymen på HU fattar jag inte, jag kan svära på att rattarna på 9861 och RUX är exakt lika stora och runda och greppvänliga båda två.

        Vi får se hur det slutar efter att jag har kört en stund, kan sluta med att jag lever helt utan HU

        /Nicholas
        Mitsubishi L300 minibuss
        VW Multivan T5

        Comment


        • #5
          Re: H701 + RUX + 9861

          ai-net är ett digitalt protokoll men om själva sladden är digital eller anolog..
          Funkar att spela skivor endast med ai-net kabel men ska låt bättre via toslink.

          Med smidigare menar jag om man använder en huvudenhet som man spelar på, byter låt mm.

          Comment


          • #6
            Re: H701 + RUX + 9861

            Originally posted by jimmy s View Post
            ai-net är ett digitalt protokoll men om själva sladden är digital eller anolog..
            Funkar att spela skivor endast med ai-net kabel men ska låt bättre via toslink.

            Med smidigare menar jag om man använder en huvudenhet som man spelar på, byter låt mm.
            AI net är digitalt protokoll ja men musiken som går där är helt vanlig analog.

            Som sagt jag har inget emot en HU annat än att HU stänger av RUX möjligheter att välja ingång

            Om jag fixar en sådan adapter så jag kan ladda så kan det hända att jag kan vänja mig vid 9861 och tipset om att göra pause för att slippa att HU ska ner och rota i itunes hjälper ju oxå, så kan hända att jag blir nöjd till slut...

            /Nicholas
            Mitsubishi L300 minibuss
            VW Multivan T5

            Comment


            • #7
              Re: H701 + RUX + 9861

              Ai-net är analog lågnivå. Men har lite högre spänning, så den brusar något mindre.
              Notera att man måste gå in i menyn på 9861 och slå på digital out för att få igång toslinken
              /tycker Erik.

              Comment

              Working...
              X