Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aktiv baslåda, spelar ej med bil igång

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Aktiv baslåda, spelar ej med bil igång

    Har installerat en Infinity Basslink II i min BMW E46 Touring och trodde först att allt fungerade bra. När jag bara hade på radioläget eller tändning så spelar den på bra. Men så fort jag startar bilen så tystnar den efter 10 sekunder, why??

    Satt och läste instruktionen innan om att den hade automatisk start, att man inte behövde nån remote för att starta steget så jag provade koppla så och det fungerade. Har alltså bara kopplat + och - givetvis och sen tagit signal från högtalaren i skuffen. POWER-lampan på det inbyggda steget lyser hela tiden så ström får den, även då den slutar spela. Är det ljud signalen då som upphör och varför?

    Men det konstiga är varför det fungerar på tändning men så fort jag startar bilen så gör det inte det??

  • #2
    Re: Aktiv baslåda, spelar ej med bil igång

    Var inte mycket hjälp här, trots att det är ett bilstereoforum, men har iaf löst det nu och kan ju skriva vad som var fel om nån i framtiden är med som liknande.

    När man ska koppla in denna via högnivå så vill dom enligt manualen att man ska ta signal från två fronthögtalare och två bak högtalare, vet ej varför. Detta orkade ju inte jag koppla in så jag kopplade in alla 4 på samma högtalare. Inte så smart kanske men gör man inte fel så lär man sig inte. Provade koppla ur två av dem, de som ska sitta fram, och vipps nu fungerar det.

    Comment


    • #3
      Re: Aktiv baslåda, spelar ej med bil igång

      Originally posted by Strand View Post
      Var inte mycket hjälp här, trots att det är ett bilstereoforum,
      Kanske för att inget hade ngt förslag på lösning.
      Jag hade inget svar och tyckte det var bättre att låta bli och svara än att skriva "jag vet inte"....

      Skönt att du fick ordning på det!

      //
      __________________
      Mvh Jonas
      Ljudnörd, SAAB-frälst, motorcyklist och trafiklärare
      8ggr Svensk Mästare SQ & Multimedia
      Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

      Comment


      • #4
        Re: Aktiv baslåda, spelar ej med bil igång

        Jaa givetvis, det var inte så jag menade. Men hade hoppats någon expert här hade en gissning. Men fick hjälp på annat håll som tur var.

        Comment

        Working...
        X