Announcement

Collapse
No announcement yet.

DLS Ultimate Iridium 8.3i eller 6.3i?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DLS Ultimate Iridium 8.3i eller 6.3i?

    Hei

    Første post her på forumet. Håper en nordmann også kan trekke litt veklser på dette forumet også

    Jeg skal bygge anlegg i min '04 MG ZT og funderer på hvilke front høyttalere jeg skal velge.

    Jeg bruker McIntosh MX406 som cd-spiller, DLS A5 som slutsteg for øyeblikket, men ser etter flere slutsteg for å kunne kjøre aktivt på 3-veis front sett og bass.

    Sub er en 10" DALI A10WD i lukket kasse/låda montert gjennom ryggen i baksetet.

    Jeg har plass til 8" midbass, men trenger jeg det?

    Hvilket kit låter best, 8.3i eller 6.3i?

    Lytter mest til rock, pop, folk etc.

    Har en liten byggetråd på talkaudio.co.uk - http://www.talkaudio.co.uk/vbb/showthread.php?t=330108

    Noen som har erfaringer med forskjellene på disse to settene?

  • #2
    Re: DLS Ultimate Iridium 8.3i eller 6.3i?

    Har monterat och lyssnat på 8.3 i en nyare mustang och det funkar bra. Eftersom jag inte lyssnat på 6.3 i samma bil är det svårt att göra en 100% jämnförelse. 6.3 har jag monterat och lyssnat på i en annan bil och tycker att den bilen låter bättre, dock var det annan hu, steg och bilmodel så det har ju också med slutresultatet att göra.

    6.3 räcker med din set-up, men passar 8.3 så är ju det att rekomendera. Se till att dämpa dina dörrar ordentligt, det kommer att behövas. Tänk på att oavsett vilket kit du väljer så har dom runt 200 timmars inspelningstid.

    Viktigast är ju placeringen av 3,5" och diskanten.

    Välkommen till forumet, här får även nordnorskar vara med...

    "I have been to Hell and survived..."
    Det heter STEREO !

    Bil: Saab 9-5 Aero Kombi -01
    Huvudenhet: Pioneer AVH-P4100DVD
    Processor: Audison Bit-1
    Slutsteg: 1st 4-kanalare & 1st Mono block
    Framsystem: JBL P6503
    Bas: 2 x JBL GTO1014
    Batteri: Optima YellowTop

    Fd bilstereo montör, numera husvagns mek.

    Comment

    Working...
    X