Announcement

Collapse
No announcement yet.

V40 5.25 placering?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• V40 5.25 placering?

hej alla.
    jag håller på med mitt första seriösa bilstereo bygge och behöver lite hjälp med högtalar placering för min µ-Dimension Jr 5 Comp.

då den inte får plats i dörren längre för det kommer en U-Dimension RM208SL (8" slimbas) där istället så får den lov att hamna ovan instrumentet dock blir vinkel lite konstig på förar sidan om man sätter den i orginala diskant hålet snett ut mot A stolpe

funderar på att hänga den i min A stolpe istället och vända den mot huvudet.
    elelr blir det för direkt på med ljudet?
    nån som testat detta innan eller har några synpunker,tips eller ideér på detta så hör gärna av er.

Re: V40 5,25 plcering

är det inte bättre att bygga en låda under handskfacket till åttan och 5orna i dörrarna sen kör du med 4 tums kit eller koaxer i panelen.

Andreas_Gbg här på forumet har byggt i en v40

Comment

Re: V40 5.25 placering?

en låda till åttonra i handsfacket är väl inte fel tänkt men blir inte det lite väl mkt låda då jag ska komma åt mer midbas? jag har en låda i varje dörr på 8 liter det ska vara ok enligt u-dimension.
      djup bas komer jag får än tillräckligt av från mina RE Sxx och stetsom

men det jag funderade på var hur jag skulle vinkla mina 5,25or.
      spela dom längs med rutam som ett par diskanter sätta dom i brädan och spela med upp mot rutan eller hänga dom i astolpen och vända det mer mot mitten?

Comment

Working...
      X