Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zachry K1200D Hjälp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Zachry K1200D Hjälp

    Är det någon som kan hjälpa mig? Mitt Zachry K1200D gick sönder för ett tag sedan då lös en röd lampa som det stog ALARM på på slutsteget. säkringen som sitter på kabeln som gå från batteriet till slutsteget var på 55AH å den gick sönder så satt dit en på 60AH men den gick sönder på engång också men då ja satt dit en 80AH säkring då lös det en lampa som lös blått eller grönt på slutsteget och då stog det RUN på slutsteget men basarna spelade endå inte. vad kan felet vara? Hittar ingen säkring på utsidan av slutsteget Är mitt slutsteg trasigt eller va kan va fel? Tacksam för svar

  • #2
    Re: Zachry K1200D Hjälp

    EN tumregel som du kan ha med dig, en säkring går inte sönder utan anledning, du skulle kunna montera en 10A säkring så borde steget lysa ok (kan inte tänka mig att något steg förbrukar så mycket effekt i tomgång så att inte en 10A håller), så att byta till en starkare säkring löser ju inte grundfelet utan skapar bara värre värmeutveckling vid kortslutning vilket tillslut leder till brand...
    Däremot om säkringen går vid belastning, du poppar på som satan, ja då kan ev. kabeln vara undersäkrad till effekten, glöm dock inte räkna så kabeln inte blir säkringen..

    I ditt fall misstänker jag en överledning mot jord i steget om nu kablarna är korrekt monterade, om så är fallet hade jag personligen inhandlat ett nytt steg om man inte kan se en enkel åtgärd om man öppnar upp det.
    / Jimmy

    Comment


    • #3
      Re: Zachry K1200D Hjälp

      Du får lämna in steget på reparation eller köpa ett nytt.
      BMW E38 740
      BMW M5 -01
      bilradiohuset.se
      SM-guld 2012

      Comment

      Working...
      X