Announcement

Collapse
No announcement yet.

aktiv delning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • aktiv delning

    Godkväll.

    sitter och planerar lite på ett bygge. Och känner mig osäker ang aktiv delning på framsystemet. Det är ett dls iridium 8.3 ska använda mig av ett genesis 5channel.

    diskanten, behöver den ett motstånd eller liknande? eller beror det på hur steget kan dela frekvenserna?

  • #2
    Re: aktiv delning

    Det beror på frekvensjusteringen, om en diskant spelar för låg frekvens brinner den gärna upp, delar man aktivt (gärna med en processor men går via slutsteg) så vill det till att det är bra filter i stegen (detta har troligtvis genesis steget), en annan aspekt är vilken branthet stegets delning har.
    Har man inga möjligheter till delning så kan man lösa detta med hårdvara på diskant (delningsfilter).
    / Jimmy

    Comment


    • #3
      Re: aktiv delning

      Okej, får kika lite siffror på steget. Kommer ej använda någon processor. Har en pioneer p99. Får fasen räcka med den:P

      Fördelen är ju att HUn har 4 st lågnivåer. Men en viss oro and diskanterna finns ju

      Comment


      • #4
        Re: aktiv delning

        Originally posted by schlook View Post
        Okej, får kika lite siffror på steget. Kommer ej använda någon processor. Har en pioneer p99. Får fasen räcka med den:P

        Fördelen är ju att HUn har 4 st lågnivåer. Men en viss oro and diskanterna finns ju
        Har du den nyare versionen så behöver Du ej en dsp. Dock behöver du 2 kanaler till.. 5 kanalen e för bas

        Comment


        • #5
          Re: aktiv delning

          Bra fråga, denna spelare är inköpt för ca 5år sedan. Ligger ännu ny i kartong. Så jag gissar att de kanske inte är den nya versionen?

          Exakt, har inte planerat va det blir för steg för 8orna ännu

          Comment

          Working...
          X