får se hur det blir, i sånna fall skulle jag behöva 2st 4-kanaliga steg om jag skall köra allt aktivt... men frågan är om det inte är bättre att köra hifonics kitet på ett 4-kanlaigt i sånna fall och köra det genom filtret i Bi-amp mode??...
får se hur det blir, i sånna fall skulle jag behöva 2st 4-kanaliga steg om jag skall köra allt aktivt... men frågan är om det inte är bättre att köra hifonics kitet på ett 4-kanlaigt i sånna fall och köra det genom filtret i Bi-amp mode??...
Bi-amp e ej aktivt 2 kanals till middarna samt ett 4 kanals till mellan+diskant
Bi-amp e ej aktivt 2 kanals till middarna samt ett 4 kanals till mellan+diskant
Det vet ju jag med men tänkte om det blev bättre då man kan ju styra diskanten lite mer när man kör dom på egen kanal fast genom filtret
har ju pratat om GZ uranium stegen men hur mycket bättre är dem mot DLS nya CC serie? när man jämnför pris och vad man får för priset? vill ha fler personers åsikter
Givetvis funkar det att byta ut 6" mot ett mindre mellanregister och köra dessa passivt över Hifonix kittet på tex ett 2-kanals steg eller ett BiWirat 4-kanal.
Sen kopplat du 6" över ett eget steg och väljer aktiv delning mellan "kittet" och 6an efter eget önskemål... Typ 150-500hz beroende på vad som låter trevligast.
Enkelt så det förslår.
Roger Edvinsson
Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
helst på saker av kolfiber :-)
Givetvis funkar det att byta ut 6" mot ett mindre mellanregister och köra dessa passivt över Hifonix kittet på tex ett 2-kanals steg eller ett BiWirat 4-kanal.
Sen kopplat du 6" över ett eget steg och väljer aktiv delning mellan "kittet" och 6an efter eget önskemål... Typ 150-500hz beroende på vad som låter trevligast.
Enkelt så det förslår.
Men va tror du,blir dls scandinavia 3c bra eller skall jag köra på dls up4 kitet?
Och har någon använt nya cc stegen som kan ge ett utlåtande?
Comment