Announcement

Collapse
No announcement yet.

I stället för DLS/Genesis Q90X

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • I stället för DLS/Genesis Q90X

    Funderar lite på att skaffa mig ett annat steg än mitt gamla DLS/Genesis q90x.
    Gillar ljudet från denna klenod.
    Tar gärna emot tips på andra steg som kan ersätta detta.
    Non Habere Sed Esse

  • #2
    Re: I stället för DLS/Genesis Q90X

    Vad har du för grejer i övrigt,så man kan bilda sig en uppfattning av vad som kan passa ihop?

    Comment


    • #3
      Re: I stället för DLS/Genesis Q90X

      Alpine CDE-178BT samt CDT ES-02POD och CDT ES-03MB
      Non Habere Sed Esse

      Comment


      • #4
        Re: I stället för DLS/Genesis Q90X

        Originally posted by Mokke
        Funderar lite på att skaffa mig ett annat steg än mitt gamla DLS/Genesis q90x.
        Gillar ljudet från denna klenod.
        Tar gärna emot tips på andra steg som kan ersätta detta.
        Varför byta om du är nöjd?

        Annat Genesis Series III är lämpligt. (antar att du vill ha "bara nytt" eller mer effekt)

        Om du kan pruta lite på glöden i ljudet är Profile Ultra-serien(Genesis) perfekt.

        Pierre
        SEASTREAMS GARAGE


        ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

        Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

        Comment


        • #5
          Re: I stället för DLS/Genesis Q90X

          Originally posted by Horsyhorse View Post
          Varför byta om du är nöjd?

          Annat Genesis Series III är lämpligt. (antar att du vill ha "bara nytt" eller mer effekt)

          Om du kan pruta lite på glöden i ljudet är Profile Ultra-serien(Genesis) perfekt.

          Pierre
          Mitt q90x är slitet på utsidan men framförallt på insidan. Kostar ju tyvärr en slant att fixa till detta. Därför kollar jag runt lite efter nytt (eller i alla fall nyare) alternativ.
          Serie III finns i mina tankar.
          Effektmässigt så räcker det faktiskt med den effekt som q90x lämnar ifrån sig.
          Non Habere Sed Esse

          Comment


          • #6
            Re: I stället för DLS/Genesis Q90X

            Jag har ett fabriksnytt soundstream Rubicon 404 (ifrån 2000), som gärna bytes emot ett q90x, eller om du vill sälja Q90x steget så är jag intresserad, då jag ändå skall skicka några steg till Gordon för TLC. Rubiconsteget har bara blivit testmätt för att kolla att kodningarna mådde bra.

            PMa mig, om du vill bli av med Q90x genom försäljning eller byte.

            Fluff
            sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
            Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

            God bless the Amp Doctor !

            Comment


            • #7
              Re: I stället för DLS/Genesis Q90X

              Ett Audison vrx 4.300 (blåa serien,med blankpolerad rostfri list i mitten på ovansidan)låter väldigt bra,och brukar finnas ibland begagnade.

              Steget ger 4 x 102 w Rms.Ett av dom bättre steg som finns,låter snäppet bättre än Genesis (mer naturtroget ljud).
              Last edited by Välljudsfantast; December 15, 2014, 05:53.

              Comment

              Working...
              X