Announcement

Collapse
No announcement yet.

Soundstream Rubicon 404

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Soundstream Rubicon 404

    Hej,

    Är det någon som har erfarenheter av slutsteget Soundstream Rubicon 404?

    Är ju vid det här laget en oldschool kloss, men är lite nyfiken på om en i gott skick är värd 800 sek, och då mitt minne är lite sådär så kommer jag inte ihåg hur de lät, och om det är något att ha.

    Skulle om det inköps hamna i sommarbilen där jag inte vågar montera högglanspolerade genensis stärkare, då det kommer få dela plats med picnic korgar, och allt annat som hör sommarutflykter till.

    Jag vet att det gått lite utför med soundstreams kvalité på senare år, men denna är väl ifrån deras höjdpunkt i tid avseende ljudkvalitet?

    Fluff
    sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
    Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

    God bless the Amp Doctor !

  • #2
    Re: Soundstream Rubicon 404

    Absolut ett kvalitet steg. Tror det blir svårt att få bättre ljud för 800:- Möjligen lite trötta kondingar i det för det börjar bli rätt gammalt.

    Comment


    • #3
      Re: Soundstream Rubicon 404

      OK tack, menar du kondingar i strömdelen eller i signal vägen som blir trötta med ålder och sparsamt användande?

      Fluff

      Uppdatering, fick just hem steget, var bannemig NYTT i låda, med skyddstejpen kvar, hoppas det varit lagrat väl på jämn temperatur, så att komponenterna mår bra, är tillverkat år 2000 tycker jag mig se i mycket liten text. Får nästan dåligt samvete för hur det kommer se ut efter en säsong i bakluckan på sommar bilen.

      Fluff
      Last edited by Fluff; December 5, 2014, 00:30. Reason: Mer info
      sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
      Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

      God bless the Amp Doctor !

      Comment

      Working...
      X