Announcement

Collapse
No announcement yet.

Råd om JBL GTO609C

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Råd om JBL GTO609C

    Hej!
    Jag tänkte uppgradera ljudet lite i min mondeo 2011.
    Högtalarna skall drivas av ett zachry k475 som ger 4*75w rms vid 4ohm och 4*125w vid 2.
    Jag har hittat detta kittet nu och tycker det verkar vettigt men självklart så vet blir man ju lite velig när det finns så enormt många olika 6,5"kit
    Så jag undrar om någon har lyssnat på dessa och vet om de låter ok?
    Är ute efter att kunna spela högt och även att de hänger med ganska djupt

    // Jonas

  • #2
    Re: Råd om JBL GTO609C

    jag har sådana i en focus 01, drivna på en pioneer 80prs. låter helt okej, men diskanten kan bli lite skrapig nån gång ibland. går att spela rätt högt och går väl lagom djupt med.
    förmodligen finns det mycket bättre kit att köpa (i prisklassen såklart). jag har aldrig drivit dessa med steg så kan inte säga nåt om hur de presterar då, men läst någonstans att effekttåligheten ska vara dålig, att dom går sönder lätt.

    Comment


    • #3
      Re: Råd om JBL GTO609C

      JBL GTO609c är ett väldigt amerikanskt kit, med hög känslighet, och spelar mycket, men är inte något kit för den med finlir ambitioner. Har en ettrig och irriterande diskant, och ett kasst delningsfilter, men 6 tummaren rockar ganska bra, men är som sagt inget man vill finliret med, men är det mest poppa högt med begränsad effekt så kan det ju passa. Och den irriterande diskanten och filtret kan du ju byta ut i framtiden.

      Annars skulle jag rekommendera om du inte vill spendera över 1000 lappen på ett framsystem, att du köper ett DLS B6A (950 kr) kit för ungefär samma pris, och få en rejäl ökning i välljud, som du kan poppa med men ändå ha rejält mycket bättre ljudkvalitet.

      Fluff
      sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
      Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

      God bless the Amp Doctor !

      Comment


      • #4
        Re: Råd om JBL GTO609C

        Tack för de så ingående svaren!
        Det hjälper mycket!
        Så jag siktar nog på ett sådant DLS-kit istället.
        Jag har alltid gillat DLS men har nästan bara lyssnat på deras dyrare grejer

        Comment


        • #5
          Re: Råd om JBL GTO609C

          En annan fördel med DLS här i Svedala är att många handlare har en lång och bra relation med DLS, och kan skaffa fram komponenter separat, om du vill uppdatera lite del för del i framtiden, för steget efter B6 är att uppgradera diskant och delningsfilter, men börja med B6 kitet och ta det steg för steg, oftast roligast att ta det lite steg för steg och lära sig på vägen.

          Lycka till

          Fluff
          sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
          Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

          God bless the Amp Doctor !

          Comment

          Working...
          X