Announcement

Collapse
No announcement yet.

zachry k1200d safemode

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zachry k1200d safemode

    hej !
    har ett zachry k1200d som idag valde att säga upp sig ( tack vare min otur )

    började med att jag skulle lyfta ur basen ur bagaget för att komma åt verktygen i reservhjulsbaljan , sedan när jag var klar med det som skulle göras ( fixa mammas cab som inte ville funka ) så skulle jag lägga tillbaka allt i bagaget och koppla in det igen , allt funkade och spelade som det skulle, dock så råka jag ut för en sak .
    steget råka landa på mitt fälgkors så att + och - möttes ( korset ledde strömmen)
    efter det så börja den röda lampan alarm lysa och steget blev helt dött
    , sitter det säkringar i detta steg som skall gå vid detta fallet så att det klarat sig ?
    eller är steget helt kört och ett nytt behöver inhandlas ?

    vad innebär det när ett steg gått in i alarm läge ?

    vart jätte nöjd med detta steget som funkat hur bra som helst för mig , tänkte höra med er som är lite kunnigare om vad jag ska göra // förtvivlad bilägare

  • #2
    Re: zachry k1200d safemode

    om det skulle vara så illa så att steget är helt kört vad tror ni då om ett http://nmiab.se/slutsteg/1-kanal/ampire-mb10001.html
    är det att byta ner sig eller är det ett bra steg ?

    ska driva dubbla dls mw12 ( enkel 4 ohm spole )
    paralellkopplar jag dom så hamnar väl dom på 2 ohm ?
    skulle det lira om jag inte får ordning på det gamla steget ?

    Comment


    • #3
      Re: zachry k1200d safemode

      Kommer inte ihåg exakt men ditt steg har det inga synliga säkringar på utsidan e det nog tyvärr så att det e tack å adjö. Å ja steget du länkade till skulle nog fungera riktigt bra till de basarna

      Comment


      • #4
        Re: zachry k1200d safemode

        Öppna upp steget och ta ett kort som du sedan lägger upp här så får vi se om det går att laga.
        BMW E38 740
        BMW M5 -01
        bilradiohuset.se
        SM-guld 2012

        Comment


        • #5
          Re: zachry k1200d safemode

          Testa förut om det funka , när jag koppla in det så bara det blixtra till för att sedan ryka som in i tusan , får tyvärr bli ett nytt steg :-/ hur är det steget som jag länkade ? Om man skulle jämföra det med zachry steget som jag hade innan till dom högtalarna . Tack för all hjälp ! Ett av dom trevligaste forumen som finns , har aldrig blivktblivit idiotförklarad här inne och det är jag tacksam för :-)

          Comment


          • #6
            Re: zachry k1200d safemode

            Originally posted by n1k391 View Post
            Testa förut om det funka , när jag koppla in det så bara det blixtra till för att sedan ryka som in i tusan , får tyvärr bli ett nytt steg :-/ hur är det steget som jag länkade ? Om man skulle jämföra det med zachry steget som jag hade innan till dom högtalarna . Tack för all hjälp ! Ett av dom trevligaste forumen som finns , har aldrig blivktblivit idiotförklarad här inne och det är jag tacksam för :-)
            köp ampire bra steg underspecat,http://amp-performance.de/837-Ampire-MB1000-1.html

            Comment


            • #7
              Re: zachry k1200d safemode

              Kulan skulle du kunna hjälpa mig? Mitt Zachry K1200D gick sönder för ett tag sedan då lös en röd lampa som det stog ALARM på på slutsteget. säkringen som sitter på kabeln som gå från batteriet till slutsteget vat på 55AH å den gick sönder så satt dit en på 60AH men den gick sönder på engång också men då ja satt dit en 80AH säkring lös den blått eller om de va grönt å då stog det RUN på slutsteget men basarna spelade endå inte. vad kan felet vara? Hittar ingen säkring på utsidan av slutsteget Är mitt slutsteg trasigt eller va kan va fel? Tacksam för svar

              Comment


              • #8
                Re: zachry k1200d safemode

                Originally posted by Kulan View Post
                .
                Kulan skulle du kunna hjälpa mig? Mitt Zachry K1200D gick sönder för ett tag sedan då lös en röd lampa som det stog ALARM på på slutsteget. säkringen som sitter på kabeln som gå från batteriet till slutsteget vat på 55AH å den gick sönder så satt dit en på 60AH men den gick sönder på engång också men då ja satt dit en 80AH säkring lös den blått eller om de va grönt å då stog det RUN på slutsteget men basarna spelade endå inte. vad kan felet vara? Hittar ingen säkring på utsidan av slutsteget Är mitt slutsteg trasigt eller va kan va fel? Tacksam för svar

                Comment

                Working...
                X