Announcement

Collapse
No announcement yet.

problem med vittbrus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • problem med vittbrus

    hej har ett Kicket SX900,4 och när jag har låg volym eller ingen volym alls får jag vittbrus ifrån mina högtalare. vilket är otroligt irriterande när jag stänger av DSP i steget försvinner bruset.

    Någon som vet vad det är för fel eller hur jag kan lösa det ?

    Mvh Rickard

  • #2
    Re: problem med vittbrus

    Originally posted by Wallin
    hej har ett Kicket SX900,4 och när jag har låg volym eller ingen volym alls får jag vittbrus ifrån mina högtalare. vilket är otroligt irriterande när jag stänger av DSP i steget försvinner bruset.

    Någon som vet vad det är för fel eller hur jag kan lösa det ?

    Mvh Rickard
    Nyfiken på vilket instrument du använt för att avgöra att det är vitt brus du hör?
    Jag ÄR Gandalf!!!

    Comment


    • #3
      Re: problem med vittbrus

      tyckte de lätt som de brus som kom fram när jag sökte på vitbrus på internet. De kan lika gärna vara något annat brus som låter är inte speciellt insatt i sånt. men har provat andra högtalare och andra kablar men blir inte av med bruset. försvinner endast när jag stänger av DSPn.

      Mvh Rickard

      Comment


      • #4
        Re: problem med vittbrus

        Rent spontant känns det som att du har felgainat och bruset du hör är ett resultat av för hög signal. Har du testat och gaina ner stegen?
        Jag ÄR Gandalf!!!

        Comment


        • #5
          Re: problem med vittbrus

          Har provat att minska gainen bruset minskar då men endast lika mycket som volymen så har steget på noll innan de är borta.

          Comment

          Working...
          X