Announcement

Collapse
No announcement yet.

Få bra ljud i Volvo 745 och 6,5or i dörrarna?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Få bra ljud i Volvo 745 och 6,5or i dörrarna?

    Hej!

    Skulle vilja få lite bättre ljud i min 745a. Har tagit bort kartfacken på framdörrarna och ersatt med en träskiva som jag skruvat fast mellanregistret i (DDs cs6.5 paket som ska sitta fram) men har inte dämpat vare sig dörrar eller bilen överhuvudtaget pga att jag som studerande inte har så bra med pengar.

    Driver dessa på en Kenwood stereo,och det låter inge vidare. Måste jag ha en låda bakom,dämpa med ull eller köra steg på dom för att dom ska låta bra? Är inte ute efter att spela högt,men jag skulle vilja ha rejält med tryck i basen från 6,5orna (Det är ju DD,nog ska väl dom prestera bättre än volvo original?. Så nån som har några ideer på hur jag ska kunna förbättra trycket från dom? Att plasta egna dörrsidor är tyvär uteslutet pga tiden och pengarna,och det måste väl gå att få mer tryck med lite enkla hjälpmedel?

    Kör förövrigt med original högtalare i bakdörrarna som ev. ska bytas ut i framtiden,och en DD le312 låda med ett DLS cad11 steg.

    Tack på förhand

  • #2
    Re: Få bra ljud i Volvo 745 och 6,5or i dörrarna?

    Dämpa dörrarna och täta alla hål i mellanplåten så blir dörrarna som lådor, sen gärna på med ett steg för att få mer fart på högtalarna. Men börja med dämpning och tätning, det kommer behövas oavsett.
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

    More to come...

    Comment


    • #3
      Re: Få bra ljud i Volvo 745 och 6,5or i dörrarna?

      Har bytt ut original högtalarna i bakdörrarna nu till DDs 5,25" koaxialer,blev klart ett lyft,för dom som sitter bak Sitter i tankarna på om jag ska köpa AVDs Excursion 2-kanalssteg för 990:-,ska tydligen vara väldigt bra.
      Last edited by w300i; September 30, 2013, 21:46.

      Comment

      Working...
      X