Announcement

Collapse
No announcement yet.

Midbas i framkant av stolarna riktat framåt, funkar det?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Midbas i framkant av stolarna riktat framåt, funkar det?

    Saknar mina JLAudio 8v3v3 som jag hade i dörrarna i min förra bil, tyvärr kan jag inte få till det vettigt i min nya bil.

    Funderar på att plocka bort prylfacket under stolarna och ta det utrymmet sen får det bygga lite framåt.

    Så min fundering är att rikta elementet in ”pedalerna” på både på förarsidan och passagerar sidan.

    Skulle behöva köra dom upp till 150Hz sen kommer 3” och möter upp i A-stolpen.

    Är det någon som hör någon som kört så och fått det att fungera?
    /Conny
    Aktuellt SQ bygge - KIA CEED SW 2020 (Långtidsprojekt)
    SQ bygge - (Skoda Fabia 2016)

  • #2
    Re: Midbas i framkant av stolarna riktat framåt, funkar det?

    Originally posted by ConnyK
    Saknar mina JLAudio 8v3v3 som jag hade i dörrarna i min förra bil, tyvärr kan jag inte få till det vettigt i min nya bil.

    Funderar på att plocka bort prylfacket under stolarna och ta det utrymmet sen får det bygga lite framåt.

    Så min fundering är att rikta elementet in ”pedalerna” på både på förarsidan och passagerar sidan.

    Skulle behöva köra dom upp till 150Hz sen kommer 3” och möter upp i A-stolpen.

    Är det någon som hör någon som kört så och fått det att fungera?
    Om du får till slutna volymer på vardera 5 liter under stolarna, kör då med 2st Amega QW6.

    Är det svårt att få till, så kör en(i ett rör?) mot torpeden på pass.sidan.

    Vet inget som ger sådan tung "smisk" och ändå har välljudet upp i registret.
    (nu pratar jag i den lilla lådvolymen den vill ha)

    Pierre
    SEASTREAMS GARAGE


    ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

    Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

    Comment

    Working...
    X