Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uppdatera P88II med box ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Uppdatera P88II med box ?

Har under en stund, eller 2 år funderat på att köra 4vägs i bilen... men hela tiden stannat när jag börjat räkna efter på vad det faktiskt kommer kosta..

Högtalare och slut steg i all ära, men det stora stoppet blir att jag vill dela aktift från HU, inte ha massa extra kontroller så så... inte behöva plugga in datorn, dessutom skaffa PC för att kunna styra och ställa in allt...

Så jag fick just en ide... har kollat runt lite på Pioneers hemsida men hittar fan inget...

så tängte fråga...

Finns det någon box man kan koppla in via Pioneers fin fina uttag som uppgraderar till 4 vägs delning ?
    som man kan styra från HU eller måste man oavkortat byta till värre, eller skaffa Bit ONE ?
    Change is the only constant.

https://www.facebook.com/groups/massql/

Re: Uppdatera P88II med box ?

vad frågas det efter, för du vill -"...inte plugga in datorn" men samtidigt -"..skaffa pc för att kunna styra o ställa in allt"?

Och Pioneer som du har kikat på har både en cd som har tillgång till fyrvägsdelning, P99RS, samt en extern box, ODR PS-P99.
    De har till och med ett steg som har tillgång till en inbyggd dsp som tillsammans med ett särskilt steg kan ge dig snudd på oändligt många slutstegskanaler (och därmed aktiv fyrvägsdelning).

Vad det gäller externa boxar så finns det en hel uppsjö med boxar som klarar fyrvägsdelning, Mosconi 6to8, Alpine H800, Audison BitOne för att bara nämna några..

Redde det ut nåt?

mvh
    Rutger
    Du lär så länge du lever, heter det.
    Jag tror att motsatsen är lika sann.
    Bengt Feldreich

Comment

Jag undrar om det pioneer hade någon extra box som uppgraderar ljudet.

Har funderat på lös box typ BitOne, det värkar vara uteslutande så att man måste ha en lös kontroller, som med fördel styrs med dator för att ställa in..
      vilket blir på tok för kompliserat... Jag har bara mac, och gissnings vis så brukar det vara windows kompatibla saker.. vilket innebär att man måste skaffa en ny dator med...

Samt att P99 kostar 13,000 Det hadde ju varit trevligt om det fanns en uppgradering som gör att det går att styra allt från P88an

Originally posted by rutger j View Post
      vad frågas det efter, för du vill -"...inte plugga in datorn" men samtidigt -"..skaffa pc för att kunna styra o ställa in allt"?

Och Pioneer som du har kikat på har både en cd som har tillgång till fyrvägsdelning, P99RS, samt en extern box, ODR PS-P99.
      De har till och med ett steg som har tillgång till en inbyggd dsp som tillsammans med ett särskilt steg kan ge dig snudd på oändligt många slutstegskanaler (och därmed aktiv fyrvägsdelning).

Vad det gäller externa boxar så finns det en hel uppsjö med boxar som klarar fyrvägsdelning, Mosconi 6to8, Alpine H800, Audison BitOne för att bara nämna några..

Redde det ut nåt?

mvh
      Rutger

Comment

Med Alpine H800+rux klarar du tweakning utan dator.
        (ruxen är ju bara att stoppa undan så syns bara 88:n)

Pierre
        Last edited by Horsyhorse; January 20, 2013, 10:39.
        SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

kan man fortfarande använda P88ans volym kontroller, så jag inte måste ha båda kontroll enheterna framme ?

Är inte ett fan av att ha en extra kontroll enhet plus spelare

Comment

Originally posted by Shidapu View Post
            kan man fortfarande använda P88ans volym kontroller, så jag inte måste ha båda kontroll enheterna framme ?

Är inte ett fan av att ha en extra kontroll enhet plus spelare
            Du använder P88 som vanligt(volym), och som jag skrev kan du lägga bort RUX:n när du inte tweakar.

Pierre
            SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

HUm..... funderar.... kanske......

Tackar... =)

Originally posted by Horsyhorse View Post
              Du använder P88 som vanligt(volym), och som jag skrev kan du lägga bort RUX:n när du inte tweakar.

Pierre

Comment

Working...
              X