Announcement

Collapse
No announcement yet.

BitOne 1 RCA in 3 ut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BitOne 1 RCA in 3 ut

    Tjena tjena,

    har rivit ur och gjort om all kabeldragning och lite till i bilen nu.
    Problemet jag har nu är dessvärre när jag skall konfigurera min bitone, har blivit tillsagd att 1 RCA skall gå att ha som in signal och 3 RCA som ska vara ut signal till steget (HDP5)..

    När jag nu försöker komma igång med "setupen" så får jag fel meddelandet att Channel 1 low signal volume.. Någon med erfarenhet?
    sigpic

  • #2
    Re: BitOne 1 RCA in 3 ut

    Originally posted by AndreasB
    Tjena tjena,

    har rivit ur och gjort om all kabeldragning och lite till i bilen nu.
    Problemet jag har nu är dessvärre när jag skall konfigurera min bitone, har blivit tillsagd att 1 RCA skall gå att ha som in signal och 3 RCA som ska vara ut signal till steget (HDP5)..

    När jag nu försöker komma igång med "setupen" så får jag fel meddelandet att Channel 1 low signal volume.. Någon med erfarenhet?
    Se till att kabeln är som den ska, sen vrid på volymen rejält på HU och evetuell signalkälla! Det fick jag göra iaf. Var med och vrid ned sen bara
    Man ska ju använda något spår från en skiva också, dock funkade musik bra för mig!
    Sponsor:
    Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
    Tudor Batteries - www.tudor.se
    Sonax Bilvård - www.sonax.se

    Comment


    • #3
      Re: BitOne 1 RCA in 3 ut

      Originally posted by ppk View Post
      Se till att kabeln är som den ska, sen vrid på volymen rejält på HU och evetuell signalkälla! Det fick jag göra iaf. Var med och vrid ned sen bara
      Man ska ju använda något spår från en skiva också, dock funkade musik bra för mig!
      Det funkade, men om jag ska ha alla kanalerna måste jag ha RCA in för alla kanalerna.. Eller är de bara för att jag ställt in för front, rear (front middar) och sub..

      Och bara har 1 RCA? Blir fan tokig
      sigpic

      Comment


      • #4
        Re: BitOne 1 RCA in 3 ut

        Originally posted by AndreasB View Post
        Det funkade, men om jag ska ha alla kanalerna måste jag ha RCA in för alla kanalerna.. Eller är de bara för att jag ställt in för front, rear (front middar) och sub..

        Och bara har 1 RCA? Blir fan tokig
        FUnkar med ett par kabalr in.......du måste välja setup på utgångarna vid första setup av boxen...och JA man måste använda analog signal in för den (vilket jag stör mig på ngt enormt som kör digitalt in)
        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

        Comment


        • #5
          Re: BitOne 1 RCA in 3 ut

          Originally posted by Lonefox View Post
          FUnkar med ett par kabalr in.......du måste välja setup på utgångarna vid första setup av boxen...och JA man måste använda analog signal in för den (vilket jag stör mig på ngt enormt som kör digitalt in)
          Ett par RCA (dvs 4 kablar) eller ett par som i 2 kablar?

          De jag inte fattar är att jag får signal på front (den Pre-outen från HUn till bitone) men de andra får ingen signal (Rear, SW dem jag inte har RCA's ifrån) där får jag felmeddelandet "Channel 3 Input level too low"

          Så jag funderar över är om de verkligen går att använda 1 RCA från HUn då de inte vill funka så som de är sagt att de skall..

          -edit-
          De enda jag gör är att jag tar bort AUX ingångarna, Optiska samt Coaxen på setupen.. Sedan lägger jag till Rear left, Rear right samt Subwoofer Left, Right.. Är de därför? Så jag ska bara köra Front Left, Right?
          sigpic

          Comment


          • #6
            Re: BitOne 1 RCA in 3 ut

            Nu är jag inte säkert på om jag fattade vad du menade men jag försöker förklara!

            När du kör din konfig, så väljer du först master input, där bockar du i low level, de andra grejerna kan stå som de gör.

            Nästa steg så har du "assign master lo-level signals". Det är alltså de ingångarna du har i BitOne! Där väljer du lämpligtvis ch1 och ch2, om du endast har en left och en right in, det viktiga är att du väljer de kanaler där du har satt kablarna. Kör front left och front right exempelvis. De andra skiter du i, de ska vara "not connected". Sen är det viktigt att du då har full register från HUn.

            Sen när du kommer till biten där du få upp bilden på bilen, där ska du få välja vilka utgångar du vill ha från BitOne till respektive slutstegskanal=högtalare.
            Sponsor:
            Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
            Tudor Batteries - www.tudor.se
            Sonax Bilvård - www.sonax.se

            Comment


            • #7
              Re: BitOne 1 RCA in 3 ut

              Originally posted by ppk View Post
              Nu är jag inte säkert på om jag fattade vad du menade men jag försöker förklara!

              När du kör din konfig, så väljer du först master input, där bockar du i low level, de andra grejerna kan stå som de gör.

              Nästa steg så har du "assign master lo-level signals". Det är alltså de ingångarna du har i BitOne! Där väljer du lämpligtvis ch1 och ch2, om du endast har en left och en right in, det viktiga är att du väljer de kanaler där du har satt kablarna. Kör front left och front right exempelvis. De andra skiter du i, de ska vara "not connected". Sen är det viktigt att du då har full register från HUn.

              Sen när du kommer till biten där du få upp bilden på bilen, där ska du få välja vilka utgångar du vill ha från BitOne till respektive slutstegskanal=högtalare.
              Precis ett sådant här svar jag behövde! Tack som fan! Ska försöka imorgon, helt perfekt ju! Då är de jag som "fucka" till det med att assigna in Rear L & R samt Sub L & R ^^
              sigpic

              Comment


              • #8
                Re: BitOne 1 RCA in 3 ut

                funkar det nu då?
                sigpicmed välljud som mål i livet!

                Comment


                • #9
                  Re: BitOne 1 RCA in 3 ut

                  Originally posted by AndreasB View Post
                  Ett par RCA (dvs 4 kablar) eller ett par som i 2 kablar?

                  De jag inte fattar är att jag får signal på front (den Pre-outen från HUn till bitone) men de andra får ingen signal (Rear, SW dem jag inte har RCA's ifrån) där får jag felmeddelandet "Channel 3 Input level too low"

                  Så jag funderar över är om de verkligen går att använda 1 RCA från HUn då de inte vill funka så som de är sagt att de skall..

                  -edit-
                  De enda jag gör är att jag tar bort AUX ingångarna, Optiska samt Coaxen på setupen.. Sedan lägger jag till Rear left, Rear right samt Subwoofer Left, Right.. Är de därför? Så jag ska bara köra Front Left, Right?
                  Ett par som i 2 kablar.....*himlar med ögonen*

                  Originally posted by AndreasB View Post
                  Precis ett sådant här svar jag behövde! Tack som fan! Ska försöka imorgon, helt perfekt ju! Då är de jag som "fucka" till det med att assigna in Rear L & R samt Sub L & R ^^
                  Nu skall jag vara elak........eller så läser man manualen
                  Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                  ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                  Comment


                  • #10
                    Re: BitOne 1 RCA in 3 ut

                    Nu funkar det, problemet var ju att jag ställt in för att ha signal in från rear och sub fast jag inte hade dem inkopplade från HUn.
                    Så efter de kom vi igång, dock hade jag ju bara kopplat in högtalarkablarna utan o titta var dem hamnade..

                    Så efter att jag bytte plats på mellanregister/tweet samt middarna så kom ljudet igång.. Nu är jag igång igen, fick även hem Emma SQ/SPL skivan igår!
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Re: BitOne 1 RCA in 3 ut

                      Originally posted by Lonefox View Post
                      Ett par som i 2 kablar.....*himlar med ögonen*



                      Nu skall jag vara elak........eller så läser man manualen
                      Problemet är ju den att jag satt och läste i manualen om och om igen men inget som förklarade 1 rca in 3 ut och de var de som jag var ute efter ju ^^ De står t.ex. inte att om du kör med 1 rca in så kan du bara köra med t.ex. Front Left / Right i I/O Config.. stegen.. ^^
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Re: BitOne 1 RCA in 3 ut

                        Originally posted by AndreasB View Post
                        Problemet är ju den att jag satt och läste i manualen om och om igen men inget som förklarade 1 rca in 3 ut och de var de som jag var ute efter ju ^^ De står t.ex. inte att om du kör med 1 rca in så kan du bara köra med t.ex. Front Left / Right i I/O Config.. stegen.. ^^
                        Du kan även köra t.ex front in och sub in som du försökte med innan! Sedan kan du binda sub-insignalen med sub-utgången så du kan sköta basnivån via HUn t.ex
                        Sponsor:
                        Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                        Tudor Batteries - www.tudor.se
                        Sonax Bilvård - www.sonax.se

                        Comment


                        • #13
                          Re: BitOne 1 RCA in 3 ut

                          Okej okej, är inte sugen på att dra fler RCAer vill ha 1 och det räcker för mig
                          Men tackar! Kan vara bra ifall man ändrar sig i ett senare skede!

                          Nu körs allt via Laptopen och BitOne programvaran, har ju 4 inställningar som kan sparas! Måste nog dock ordna en ny DRC eller lämna in denna för reparation av display ^^
                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Re: BitOne 1 RCA in 3 ut

                            Originally posted by AndreasB View Post
                            Okej okej, är inte sugen på att dra fler RCAer vill ha 1 och det räcker för mig
                            Men tackar! Kan vara bra ifall man ändrar sig i ett senare skede!

                            Nu körs allt via Laptopen och BitOne programvaran, har ju 4 inställningar som kan sparas! Måste nog dock ordna en ny DRC eller lämna in denna för reparation av display ^^
                            Nej det är onödigt med fler. Syftade mer på att det inte borde ställt till problem innan
                            Sponsor:
                            Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                            Tudor Batteries - www.tudor.se
                            Sonax Bilvård - www.sonax.se

                            Comment

                            Working...
                            X