Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byta CDA-117Ri mot P80PRS?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Byta CDA-117Ri mot P80PRS?

Hej, undrar om det kan vara värt att byta ut min spelare mot en P80PRS just för bättre eq, tidskomp och filtermöjligheter?

Haft tankar på att börja tävla men lagt det på hyllan då jag vill satsa mer på hemmabion men vill ändå ha liiite mer funktioner i min spelare och en processor känns inte värt pengarna utan mer då att satsa på en ny spelare och lägga runt 1500 kr emellan efter min blivit såld.

Så kan den vara värd ett byte eller är det pengar i sjön?

Kör med 3-vägs kit nu på ett Mosconi as100.4 där middarna körs på två kanaler medans mellanregister och diskant körs på resterande två och delas på passiva filter. Men tanken är ju då att kanske köra diskanten eller mellanregistren på stereons effekt och kunna dela allt aktivt i stereon istället och kunna få mer möjligheter mellan elementen.

Re: Byta CDA-117Ri mot P80PRS?

hmm P80 går väl ej att dela ett 3 vägs framsystem aktivt??

Comment

Originally posted by ville91 View Post
      hmm P80 går väl ej att dela ett 3 vägs framsystem aktivt??
      Det går men ska du dela allt i huvudenheten så fin s det vissa begränsningar som t.ex att du inte kan dela diskanten lägre än 1khz i PRO läget. Jag kör min i std läget och då kan man släppa filtret och använder stegets filter.
      Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

Comment

Originally posted by jensclaudius View Post
        Det går men ska du dela allt i huvudenheten så fin s det vissa begränsningar som t.ex att du inte kan dela diskanten lägre än 1khz i PRO läget. Jag kör min i std läget och då kan man släppa filtret och använder stegets filter.
        så pass.. trodde det ej gick.. sorry

Comment

Jag ser det inte som ett problem med delningen då jag har 3-vägs.

Hittade en tråd om detta redan så ber om ursäkt för ny tråd.

Comment

Istället för att göra en ny tråd, så testar jag lägga en fråga i denna!

Har kört med en alpine 117Ri i mina andra bilar och enbart för att pumpa bas

Något hände med stereon och usb samt remote funkade ej mer så sålde den till en som inte använde usb eller remote.

Så nu har jag en Kenwood bt92sd och blev sugen på lite värre steg och kit fram. Ett mosconi as 200 4 samt gladen audio sqx dual. Så kommer köra med dubbla kit per sida (4 midd, 2 diskanter, 2 filter)

Och nu till frågan!

Varför vill jag köpa en dyrare som 117Ri eller P80PRS? Vilken nytta och kommer den nytta göra STOR nytta? Alltså mer klarhet och detaljer i ljudet?

INTE kopplat in något än, bara en fundering jag vill veta innan :-)
            Member of Team 1

Comment

Working...
            X