Hej! Ny på forumet och tänkte ge mig på en seriös installation i bil för första gången. Innan har blivit att köpa dyra saker men har inte förstått vikten i förarbete osv. Så har låtit ok, men inte mer. Denna gången blir det till att tighta till budgeten och hellre göra en bra installation och välja högtalare å huvudenhet efter "most bang for the buck" principen.
Bilen i fråga är en gammal civic sedan från 1991....
Min första fråga är: Tidigare ägare har gjort ett fult hål i övre delen av dörrsidorna som är runt 8cm stort. Min fundring är om det överhuvudtaget är ok att köra en 4" koax där tillsammans med en midbas 6.5" i nedre delen av dörren och isf hur skall man göra med delningen? Eller är det oförsvarbart med koaxialer? Plocka ihop ett 3-vägs kit med lösa element istället?
Tack på förhand!
Bilen i fråga är en gammal civic sedan från 1991....
Min första fråga är: Tidigare ägare har gjort ett fult hål i övre delen av dörrsidorna som är runt 8cm stort. Min fundring är om det överhuvudtaget är ok att köra en 4" koax där tillsammans med en midbas 6.5" i nedre delen av dörren och isf hur skall man göra med delningen? Eller är det oförsvarbart med koaxialer? Plocka ihop ett 3-vägs kit med lösa element istället?
Tack på förhand!

Comment