Announcement

Collapse
No announcement yet.

Komplettera ett 2-vägs kitsystem?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Komplettera ett 2-vägs kitsystem?

Hej

Just nu har jag att DLS MS6 framsystem i bilen. Diskanterna till detta framsystem sitter under gallerna på instrumentbrädan(Saab og9-3). Men jag skulle vilja komplettera med något större på brädan och flytta upp diskanterna till a-stolpen.

Någon som har något tips. Man har ju hört mkt gott om Amega q-cox 350. Men funkar det att köra coaxar på brädan och även behålla diskanterna till kitsystemet i a-stolparna eller blir det helt galet?.

Re: Komplettera ett 2-vägs kitsystem?

Varför inte Dls Sc3

Comment

Att köra samma frekvensområde från två olika vinklar/högtalare är ju inte direkt att rekommendera.
      Jag kör med Amega 3,5 på brädan och DLS RM6 i dörren och jag tycker det funkar fint, delar det runt 160hz, då går det att spela på bra starkt med utan det bottnar.
      Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
      Svensk Mästare 2011 i Street 100A
      Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Det finns lite alternativ. Dls Scandinavia 3c såg ju fina ut. Dock är ju Amegorna billigare. Plocka ur rear fill och köra Amega och dls middarna på steget kan funka.

Men det där med samma frekvensområde från olika håll som jag va osäker på. Men nu vet jag, tack för det.

Comment

ead 2 tum funkar med skipa diskanten dela typ 120 om man vill. spelar upp till 35000 hz

Comment

Originally posted by borrhans View Post
            ead 2 tum funkar med skipa diskanten dela typ 120 om man vill. spelar upp till 35000 hz
            Kan jag bara hålla med om.
            Dock bottnar de gärna då man kör den delningen och krämar på en aning mkt......då delar jag hellre runt 150och kompletterar med ett par EAD E100 eller E130 då spridningen är brutal på dessa.

Hade mina (eller ja har då de ej är urplockade ur bilen ännu) nere i dörrsidan men ljudet lät som om det kom från övre delen av dörren....i höjd med dörrsidans början.
            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Working...
            X