Announcement

Collapse
No announcement yet.

Citroën C5 -01 "Börja om från början"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"

    Originally posted by Robsarve View Post
    Brukar ni backa och krocka i 50?
    Var skrev jag nåt om att backa?
    Projekt #sqnewbeetle
    http://www.bilstereoforum.se/showthr...375#post394375

    Nissan X-trail med old school Rockford-anläggning
    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=6111

    Comment


    • Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"

      Originally posted by Freddi View Post
      Var skrev jag nåt om att backa?
      Tja......krockar man då man kör frammåt så vill sakerna fortsätta frammåt..
      Men om man blir påkörd bakifrån dåman står still....vart vill dem då?
      Iom att hans element måste BAKÅT och upp så är det störst risk att de lossnar om han blir påkörd bakifrån, inte sant?
      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

      Comment


      • Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"

        Originally posted by octan View Post
        Snyggt bygge. Gillar dörrsidorna.
        Tack ska du ha.
        Fd tävlande med min Citroën C5.

        Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

        sigpic

        Samarbetspartners:
        Ljudbyggaren

        Comment


        • Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"

          Originally posted by Nordenmark View Post
          Jag brukar inte krock alls, åtminstone har jag inte planerat att gör det...
          Men det har hänt att bilar blivit påkörda bakifrån.
          Originally posted by Freddi View Post
          Var skrev jag nåt om att backa?
          Originally posted by Lonefox View Post
          Tja......krockar man då man kör frammåt så vill sakerna fortsätta frammåt..
          Men om man blir påkörd bakifrån dåman står still....vart vill dem då?
          Iom att hans element måste BAKÅT och upp så är det störst risk att de lossnar om han blir påkörd bakifrån, inte sant?
          Även om chansen att de blir lösflygande projektiler vid en krock är minimal, oavsett krockens riktning så ska de fästas ordentlig så fort jag är hemma från Elmia igen. Jag är inget fan av saker som inte sitter fast ordentligt.
          Fd tävlande med min Citroën C5.

          Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

          sigpic

          Samarbetspartners:
          Ljudbyggaren

          Comment


          • Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"

            Känns inget vidare att ligga sjuk med Elmia som närmar sig såhär.
            Ska dock ta mig dit med en bil som spelar, det har jag gett mig f-n på.
            Så fort jag piggnar till blir det att lyfta ut racket i bilen och bara kasta ihop allt och gömma härvan bakom covers.
            Inte vad jag vill göra egentligen men det blir att riva allt igen efter Elmia och göra det rätt då. Eftersom jag aldrig tävlat innan så känns det rätt viktigt att vara med på första tävlingen för att veta nåt till resten av säsongen.
            Ingen rolig update kanske men det kommer roligare, det lovar jag. Huvudet är fullt med planer.
            Fd tävlande med min Citroën C5.

            Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

            sigpic

            Samarbetspartners:
            Ljudbyggaren

            Comment


            • Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"

              Originally posted by Expoze View Post
              Även om chansen att de blir lösflygande projektiler vid en krock är minimal, oavsett krockens riktning så ska de fästas ordentlig så fort jag är hemma från Elmia igen. Jag är inget fan av saker som inte sitter fast ordentligt.
              Min kommentar var inget försök till personligt påhopp eller annat jävelskap,bara en kommentar i allmänhet om hur saker och ting fungerar ifall olyckan skulle vara framme. :-)

              Tydligen blir man snabbt dumförklarad när man går ut med vad man jobbar med...*slut på sarkasmen* ;-)

              Kan inget annat än hålla med andra, gillar stuket på bygget! Dörrsidorna ser riktigt bra ut!
              Projekt #sqnewbeetle
              http://www.bilstereoforum.se/showthr...375#post394375

              Nissan X-trail med old school Rockford-anläggning
              http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=6111

              Comment


              • Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"

                Originally posted by Freddi View Post
                Min kommentar var inget försök till personligt påhopp eller annat jävelskap,bara en kommentar i allmänhet om hur saker och ting fungerar ifall olyckan skulle vara framme. :-)

                Tydligen blir man snabbt dumförklarad när man går ut med vad man jobbar med...*slut på sarkasmen* ;-)

                Kan inget annat än hålla med andra, gillar stuket på bygget! Dörrsidorna ser riktigt bra ut!
                Tja vi har en fd bilstereoprofil som har skolat om sig till....ja...ditt yrke så vi är lite "bittra" kring folk som er (SKall läsas med en stor portion humor då jag fort. högtaktar herrn i fråga )
                Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                Comment


                • Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"

                  Originally posted by Expoze View Post
                  Känns inget vidare att ligga sjuk med Elmia som närmar sig såhär.
                  Ska dock ta mig dit med en bil som spelar, det har jag gett mig f-n på.
                  Så fort jag piggnar till blir det att lyfta ut racket i bilen och bara kasta ihop allt och gömma härvan bakom covers.
                  Inte vad jag vill göra egentligen men det blir att riva allt igen efter Elmia och göra det rätt då. Eftersom jag aldrig tävlat innan så känns det rätt viktigt att vara med på första tävlingen för att veta nåt till resten av säsongen.
                  Ingen rolig update kanske men det kommer roligare, det lovar jag. Huvudet är fullt med planer.
                  Det är rätt inställning! Man måste ta sig i kragen och ge sig ut. Som "nybörjare" får man en del nya intryck och kanske aha-upplevelser när man kollat och lyssnat in andra bilar.
                  sigpic

                  -C5 2008 -SQuse-
                  -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

                  Comment


                  • Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"

                    Originally posted by Lonefox View Post
                    Tja vi har en fd bilstereoprofil som har skolat om sig till....ja...ditt yrke så vi är lite "bittra" kring folk som er (SKall läsas med en stor portion humor då jag fort. högtaktar herrn i fråga )
                    Antar att du syftar på Jonas..?

                    Nää,det är luuuugnt! Är van med att få höra både det som det andra när det gäller yrkesvalet. Lyckligtvis finns det saker som väger upp...som t.ex. dagens körlektion med Miss Finland 2012! ;-)

                    Sorry för OT!
                    Projekt #sqnewbeetle
                    http://www.bilstereoforum.se/showthr...375#post394375

                    Nissan X-trail med old school Rockford-anläggning
                    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=6111

                    Comment


                    • Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"

                      Originally posted by Freddi View Post
                      som t.ex. dagens körlektion med Miss Finland 2012! ;-)
                      låter ju inte helt fel!

                      OnT: skönt att eländet du hade med allt möjligt släppte lite så att du fick något gjort!
                      jobbigt med sjukdomar som sätter smått stopp i arbetet dock.
                      Med fint resultat, riktigt stilrena dörrsidor och man kan ju inte låta bli att älska Genesis-stegen!
                      \m/

                      Comment


                      • Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"

                        Originally posted by Freddi View Post
                        Min kommentar var inget försök till personligt påhopp eller annat jävelskap,bara en kommentar i allmänhet om hur saker och ting fungerar ifall olyckan skulle vara framme. :-)

                        Tydligen blir man snabbt dumförklarad när man går ut med vad man jobbar med...*slut på sarkasmen* ;-)

                        Kan inget annat än hålla med andra, gillar stuket på bygget! Dörrsidorna ser riktigt bra ut!
                        Är vär bara bra att du säger till om du ser något som du inte tycker verkar bra, även om jag i just detta fallet redan hade tänkt på saken så är det ju inte säkert att nån annan hade tänkt på det. Säg gärna till om du ser annat.


                        Originally posted by Mats H View Post
                        Det är rätt inställning! Man måste ta sig i kragen och ge sig ut. Som "nybörjare" får man en del nya intryck och kanske aha-upplevelser när man kollat och lyssnat in andra bilar.
                        Ja, man måste ju börja nånstans och säsongens första tävling måste ju vara den lämpligaste då. Det värsta med att se finare byggen är väl att man blir så sugen på att uppgradera sig.


                        Originally posted by LuffarN View Post
                        låter ju inte helt fel!

                        OnT: skönt att eländet du hade med allt möjligt släppte lite så att du fick något gjort!
                        jobbigt med sjukdomar som sätter smått stopp i arbetet dock.
                        Med fint resultat, riktigt stilrena dörrsidor och man kan ju inte låta bli att älska Genesis-stegen!
                        Tack ska du ha, ja jag hoppas kunna spela musik innan jag åker till Elmia iallafall, känner mig lite piggare ikväll så vem vet vad morgondagen bjuder på.
                        Fd tävlande med min Citroën C5.

                        Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

                        sigpic

                        Samarbetspartners:
                        Ljudbyggaren

                        Comment


                        • Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"

                          Gott med musik i bilen igen.
                          Fd tävlande med min Citroën C5.

                          Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

                          sigpic

                          Samarbetspartners:
                          Ljudbyggaren

                          Comment


                          • Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"

                            Härligt! Låter det bra då?
                            Mitt projekt: Volvo V60
                            BRL - B2 & Dayton

                            More to come...

                            Comment


                            • Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"

                              Jämfört med tystnaden som varit på länge så låter det fantastiskt. Jämfört med förra anläggningen låter det riktigt bra, ett helt annat tryck.
                              Kan dock säga att det kommer krävas enorma mängder tid för att få det att låta riktigt bra, men tror det finns potential. Kom gärna och ge tips i helgen om du har vägarna förbi.
                              Fd tävlande med min Citroën C5.

                              Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

                              sigpic

                              Samarbetspartners:
                              Ljudbyggaren

                              Comment


                              • Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"

                                Kul! Då är det bara att fortsätta utveckla då. Jag kommer gärna förbi och lyssnar, men är du där även på fredagen eller bara under helgen?
                                Mitt projekt: Volvo V60
                                BRL - B2 & Dayton

                                More to come...

                                Comment

                                Working...
                                X