Hej Wilhelm heter jag, kommer ifrån Falköping och ska nu påbörja mitt första bilstereoprojekt.
Jag skall börja med stereon och byta ut denna för att troligtvis sedan byta ut resten av systemet längre fram.
Den setup som sitter idag är:
AS3+Navigation(MY 2005) Premium 200W (9högtalare)
Ett specialdesignat system av Harman Kardon med separat förstärkare på 200W. ljudsignalerna är av typ balanserat system vilket kan ställa till med problem när jag byter HU i värsta fall blir det ett helt nytt system.
Saaben är faceliftad med det mesta till -05 årsm.
HU idag är tillverkad av Denso med 6.5" pekskärm och navigator kopplad på Saabs busssystem.
Nackdelen med HUn är bl.a. att kartorna är som nyast 2008(görs troligen inga fler), ingen bra funktion att ansluta MP3/Aux/iPhone, ingen möjlighet till en bra inkoppling av baslåda.
HU, rattinterface samt ram har troligtvis anlänt imorgon fredag.
Ny Setup:
HU: Alpine IVA-W520R (7" WXGA pekskärm, 2xDIN)
Tillbehör Alpine KCA-400BT (Bluetooth)
Rattinterface: Autoleads PC910-X72(Saab 9-5,9-3), PC910-ALP (kontakt till alpine)
Dubbel DIN Ram: (Hittade på nätet till Saab 9-5 98-05)
Tråden löper allt som bygget går vidare, använder bilen dagligen nämnligen.
Tips och idéer tas tacksamt emot.
Mvh Wilhelm
Jag skall börja med stereon och byta ut denna för att troligtvis sedan byta ut resten av systemet längre fram.
Den setup som sitter idag är:
AS3+Navigation(MY 2005) Premium 200W (9högtalare)
Ett specialdesignat system av Harman Kardon med separat förstärkare på 200W. ljudsignalerna är av typ balanserat system vilket kan ställa till med problem när jag byter HU i värsta fall blir det ett helt nytt system.
Saaben är faceliftad med det mesta till -05 årsm.
HU idag är tillverkad av Denso med 6.5" pekskärm och navigator kopplad på Saabs busssystem.
Nackdelen med HUn är bl.a. att kartorna är som nyast 2008(görs troligen inga fler), ingen bra funktion att ansluta MP3/Aux/iPhone, ingen möjlighet till en bra inkoppling av baslåda.
HU, rattinterface samt ram har troligtvis anlänt imorgon fredag.
Ny Setup:
HU: Alpine IVA-W520R (7" WXGA pekskärm, 2xDIN)
Tillbehör Alpine KCA-400BT (Bluetooth)
Rattinterface: Autoleads PC910-X72(Saab 9-5,9-3), PC910-ALP (kontakt till alpine)
Dubbel DIN Ram: (Hittade på nätet till Saab 9-5 98-05)
Tråden löper allt som bygget går vidare, använder bilen dagligen nämnligen.
Tips och idéer tas tacksamt emot.
Mvh Wilhelm

Comment