Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saab 9-5 2.3T SE -99

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Saab 9-5 2.3T SE -99

Hej Wilhelm heter jag, kommer ifrån Falköping och ska nu påbörja mitt första bilstereoprojekt.
    Jag skall börja med stereon och byta ut denna för att troligtvis sedan byta ut resten av systemet längre fram.

Den setup som sitter idag är:
    AS3+Navigation(MY 2005) Premium 200W (9högtalare)
    Ett specialdesignat system av Harman Kardon med separat förstärkare på 200W. ljudsignalerna är av typ balanserat system vilket kan ställa till med problem när jag byter HU i värsta fall blir det ett helt nytt system.
    Saaben är faceliftad med det mesta till -05 årsm.

HU idag är tillverkad av Denso med 6.5" pekskärm och navigator kopplad på Saabs busssystem.
    Nackdelen med HUn är bl.a. att kartorna är som nyast 2008(görs troligen inga fler), ingen bra funktion att ansluta MP3/Aux/iPhone, ingen möjlighet till en bra inkoppling av baslåda.

HU, rattinterface samt ram har troligtvis anlänt imorgon fredag.
    Ny Setup:
    HU: Alpine IVA-W520R (7" WXGA pekskärm, 2xDIN)
    Tillbehör Alpine KCA-400BT (Bluetooth)
    Rattinterface: Autoleads PC910-X72(Saab 9-5,9-3), PC910-ALP (kontakt till alpine)
    Dubbel DIN Ram: (Hittade på nätet till Saab 9-5 98-05)

Tråden löper allt som bygget går vidare, använder bilen dagligen nämnligen.
    Tips och idéer tas tacksamt emot.
    Mvh Wilhelm

Re: Saab 9-5 2.3T SE -99

Byt hela systemet det bir roligare så!

Har rattinterfacet kommit fram?
    Vis vobiscum sit!

Comment

Håller med Nordenmark, byt allt det blir mycket roligare

Även om du förmodligen kommer att märka en grym skillnad med nya Hu´n bara.
      Saab 9-3 SQ style

Comment

Rattinterfacet och allt anlände igår, monterade in allt lite halv provisoriskt och har fått det att fungera men högnivå direkt in i steget blir inget bra med högt brus samt vol1 är normal nästan för hög lyssnings volym...
        så blir att göra om allt lite.
        men som ni säger så blir det nog nyttt i IB samt framdörrar som drivs av steg till o börja med

Comment

Allt är nu på plats som det ska förutom mic:en till bluetooth interfacet, gjorde även en egen adapter från RCA - ljud ISO för att plugga mellan stereons lågnivå utgångar och till saabs steg. ljudet är nu mycket bättre men enda nackdelen är att så fårt jag går från ljud 1 till 0 (dvs stänger av ljudet), startar stereon, byter låt, byter från CD till tex usb så uppstår ett enormt irriterande smäll i högtalarna, precis som om slut steget slog till/ifrån ?

smällen är dessutom hög och känns som högtalarna ska hoppa ur 0.o
          Vet någon vad detta kan vara för fel?
          mvh wilhelm

Comment

Working...
          X