Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tävling/Demo GOLF MK2.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Tävling/Demo GOLF MK2.

Köp köp köp!
    Tack till:
    Neo321 För att du ställt upp i ur och skur med dumma frågor och all hjälp!
    MustangJohan För all hjälp med golfen i garaget!
    reklamhuset.se
    dbakuten.se
    ljudbutiken.nu
    platverkstan.se
    Sandras pappa för alla timmar vi fått låna garaget
    Olsbo invest AB

sigpic

Comment

Bygg bygg bygg!

Comment

Originally posted by Obx View Post
        Köp köp köp!
        Postkodsmiljonären/grannyran var i denna lilla byn herromdagen och delade ut ca 80 miljoner men bodde på fel postnummer. Hade kunnat köpa det direkt annars Sänds på nyårsdagen btw.
        SM 2a, Street 2K 2015.
        SM 2a, SuperStreet No wall 2012.
        SM 3a, Bassrace 149.9 2012.
        SM 3a, SuperStreet 1-2 2011.

Comment

Originally posted by Extra Kim View Post
          Bygg bygg bygg!
          Ja, jag räknar med att va igång direkt när jag kommer hem från reg
          Då gäller det att ligga i.. Snart elmia :P
          SM 2a, Street 2K 2015.

Comment

Lite om idag........
            Då var man inne på bilprovningen för regbes idag. Gubbjäveln (ursäkta uttrycket men det är sant) hade sina egna regler.. Han kollade knappt på bilen och sa att det bara fanns två alternativ. Antingen stoppa i bur eller lastbilsregga. Detta är alltså helt annat mot vad kundtjänst säger.. Ringer tillbaka till kundtjänst och de kunde inte förstå vad han höll på med.. Gav dem mitt nummer för dom skulle kolla upp det...
            Sen ringer dom upp och säger att denna typ av omreg inte längre går att göra på denna typ av fordon.... SKOJ! Deras förslag var att istället börja bygga och bygga klart och sen åka tillbaka in och hoppas på det bästa...

/ en rätt förbannad dave..
            SM 2a, Street 2K 2015.

Comment

Men vafan!
              Saab 9-3 SQ style

Comment

Originally posted by Davidzzon View Post
                Lite om idag........
                Då var man inne på bilprovningen för regbes idag. Gubbjäveln (ursäkta uttrycket men det är sant) hade sina egna regler.. Han kollade knappt på bilen och sa att det bara fanns två alternativ. Antingen stoppa i bur eller lastbilsregga. Detta är alltså helt annat mot vad kundtjänst säger.. Ringer tillbaka till kundtjänst och de kunde inte förstå vad han höll på med.. Gav dem mitt nummer för dom skulle kolla upp det...
                Sen ringer dom upp och säger att denna typ av omreg inte längre går att göra på denna typ av fordon.... SKOJ! Deras förslag var att istället börja bygga och bygga klart och sen åka tillbaka in och hoppas på det bästa...

/ en rätt förbannad dave..
                Hmmm både jag o woodman har gjort det på helbilsgodkända bilar (alltså regbes. för att ändra antalet passagerare till 1 istället för 4), vilket borde ringa mer varningsklockor hos SBP än på en gammal golf 2?
                Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Originally posted by Frippe_L View Post
                  Hmmm både jag o woodman har gjort det på helbilsgodkända bilar (alltså regbes. för att ändra antalet passagerare till 1 istället för 4), vilket borde ringa mer varningsklockor hos SBP än på en gammal golf 2?
                  Jo verkade lite knasigt då Davidsson ringde mig i dag då han va på bilprovningen att hans inte skulle gå igenom så då jag själv regga en bil så förra året .. Då jag ringde kundtjänst om detta och typ(krävde ) att högsta ansvarig inom regler om reggning skulle ringa mig vilket han gjorde efter 2 tim då fick jag ett annat svar om detta .Är som davidsson säger sedan i höstas så går det inte att regga om en person bil till 1 pas om den har fler utan att reg den som lättlast eller rally/racebil men då med sfi/fia taggad bur . Sen att dom sagt annat på kund tjänst till många sa han va inte bra och skulle genast skicka ut en rättelse till alla berörda inom SBP ..

han sa att bygga en låda från golv till tak skulle klassas som last skydd och då ok för lastbil men han trodde inte att nån (liggandes ) låda skulle gå att få igenom då den inte går till tak ...

så från och med nu kommer det bli kunna att regga nån bil med 1 pas om inte man har last skydd eller bur kommer drabba många inte bara inom våran sport utan även dom som trimmar och lättar bilar typ(japs gat race )

Det va va jag fick för svar av den högsta inom detta i dag ¨då vi satt i nästan 1 tim i telefon ..

En som har den obotliga skadan BASSKADAN

Comment

Fast man måste ju inte ha lastförskjutningsskydd i lätta lastbilar längre p.g.a EU-regler, om jag har fattat det rätt, så då är det väl bara att regga om skiten till lättlastbil och se glad ut.

Ni vet ju hur min bil ser ut och jag var både i Kalmar och Nybro när jag besiktade min p.g.a att jag fick lite tvår för andra saker. Fördelen med att ha den reggad som lastbil är att det inte finns några regler för säkerhet i kupén. Besiktningskillen sa att det hade varit tveksamt om min instrumentpanel hade gått igenom i en personbil.

Så såg min bil ut (dock utan basar), när jag besiktade den första gången så hade jag en filt som täckte porten, men det hade jag inte nu sist och de sa inget.
                    Last edited by Extra Kim; January 11, 2012, 01:02.

Comment

Precis kim men du har lättlastbil.. Att reducera sittplatser i en personbil är det sedan sent i höstas slut på.
                      SM 2a, Street 2K 2015.

Comment

Synd dedära med bilprovingen! :/
                        Vad använder du för färg till dimljusen? Finns det att få tag på knall gul?

Comment

Originally posted by Ballast View Post
                          Synd dedära med bilprovingen! :/
                          Vad använder du för färg till dimljusen? Finns det att få tag på knall gul?
                          jajamen! Vanlig gul fönster färg,borde finnas på närmaste färghandel!
                          Det använde jag på min golf och jag har för mig att han använder likadan

Comment

Yes precis som björn säger så finns det knallgult. Finns alla möjliga färger. Färgen jag använder penslas på. Det flyter ut riktigt bra och ingen kan se att det är penslat
                            SM 2a, Street 2K 2015.

Comment

Vad skulle skillnaden för dig bli att LB-regga bilen då? Borde väl inte va så stor skillnad. Eller kommer då kruxet med lastöglor osv?
                              Passat 3B: 151.9dB @42hz
                              Golf Mk4 Variant:151.7dB @47hz
                              Golf Mk2: 154.9dB @49hz
                              SM 3'a Bassrace 39.9 2013
                              SM 3'a Superstreet NW 2013
                              Stoffe levererar baby

Comment

Originally posted by Wiechert View Post
                                Vad skulle skillnaden för dig bli att LB-regga bilen då? Borde väl inte va så stor skillnad. Eller kommer då kruxet med lastöglor osv?
                                Det är nya regler med det också så ska kolla det först. Ringde 15.40 men de går hem 15.30 varje dag så får ringa imorgon :P
                                SM 2a, Street 2K 2015.

Comment

Working...
                                X