Händer väl inget bilstereorelaterad här direkt. Va till returbilen idag och fick tag på kåpan över insuget en ny hatthylla till bakluckan. Tidigare ägare har sågat upp 6x9 hål på den som satt i. Plockade även 2st dämpare till huven så man slipper får den i huvudet. Första gången man hittar det man behöver på returbilen.
Beställde även en slinga med blåa dioder som jag ska montera in vid slutsteget som sitter bakom plexi.
Händer väl inget bilstereorelaterad här direkt. Va till returbilen idag och fick tag på kåpan över insuget en ny hatthylla till bakluckan. Tidigare ägare har sågat upp 6x9 hål på den som satt i. Plockade även 2st dämpare till huven så man slipper får den i huvudet. Första gången man hittar det man behöver på returbilen.
Beställde även en slinga med blåa dioder som jag ska montera in vid slutsteget som sitter bakom plexi.
vad ska du göra med hatthyllan som var sågad i?! såg att du bor i västerås :P
Någon som kanske har något tips på en bas istället för min UR12. Min UR12 har varit med i många år så den är inte så vacker till utseendet längre. Men den låter bra. Jag mailade DLS förut om man kunde få den omkonad men det verkade dom inte vilja göra fast jag läst trådar här på forumet att dom gjort det. Dom svarade mig att dom inte haft reservdelar till UR12 på många år.
Jo cdt:n är helt klart en fin bas. Men det finns ju mkt folk på detta forum så jag hade hoppas på någon respons på lite olika. Så man har lite välja på.
Igår så bestämde vi oss för att fixa lite med bilen.
Skulle bara montera lite led i slutstegslådan och testa en baslåda,slutade med att hela bagaget va utrivet:-D
Jens rev även passargerarsidan och delar av instrumentpanelen för att försöka hitta varför hu strular men alla kablar är hela ligger inte i kläm.allt ser bra ut och går att dra i utan att nått händer både fram som bak i bilen :-(
Reläade reamoten med till stegen och ingen skillnad
Testade en annan baslåda i bilen med:-) en cdt cl1215 som står på hyllan i 33l sluten låda och ja den spelar ju långt ifrån lika korekkt och integrerat som dls ur12an men mängden bas i bile va helt klart skoj:-P blev att testa låtar som bas i love you och throw it up med lil john!varav sista ruskade runt rätt duktigt i bilen.
Tänkte åka upp till bilstereohörnan och testa termlab i bilen med för å se hur högt de spelar
Kastade ut baksystemet i bilen med
Jag har en likadan cdt bas som åkte ur min 9-3a tills i år. Funderade på att lägga in den i bruksbilen, jag tycker den låter bra, spelar djupt och hyfsat snyggt. Lite problem att hänga med när det är rapp bas! Har ni upplevt ungefär samma sak?? Tänkte på lådvolymen. Jag har kört ca 40 liter slutet
För pengarna så låter den bra och tyckte den hängde med helt okej men inte helt när de är snabb musik.men som sagt ställde in den igår så inte hunnit lyssna nå speciellt.jens får kommentera sen då han nu åkt till jobbet å sånt md bilen:-)
Cdt:n är rolig om man gillar att spela högt. Den blir bara värre ju mer man vrider på. Kul ibland men nog inget jag eftersträvar. Fast går man tillbaka till ur12:an kanske den blir helt värdelös.
Här kommer två bilder iaf.
Plexiglaset har varit med några år och det syns
Framtida planer jag här är väl eventuellt plexiglas i golvskivan också så kondensatorn och andra steget syns. Och sen två frostade dekaler med Rockford Fosgate text på lilla plexit och sen
en RF loga på plexit i golvet.
hehe världen är liten, eller så bor micke på bilstereohörnan? Kul att man får se lite ansikten från forumet i verkligheten! Missade att Micke frågade vad det satt för grejer i bilen, men nu är han ju redan bekant med det
Hursom så är det 2st uppsättningar cdt ef kit till framsystem som drivs av massives d800.4 och i skuffen har jag en hertz hx380 (15") som drivs av massives n4a
Comment