Announcement

Collapse
No announcement yet.

S70 2.5t...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: S70 2.5t...

    Originally posted by micke999 View Post
    finns inte mycke å säga tyvärr för ville har sin egen lilla värld och lyssnar inte,sen förstorar han upp och drygar sig..

    de som egentligen inte är nå problem blir ett jätte problem..

    som jag sagt jag tänker inte sitta och tjafsa på ett forum..

    anledningen till förslag på lådändring

    enklare att bygga
    lättare och labba med avstämning
    snyggare

    puss och kram vi syns på stan
    kanske enklare att bygga men ett problem den får ej plats i min bil för 1000 gånger upprepade och snyggare vettifan . snyggast när den följer samma vinkel som ryggstöd

    Comment


    • Re: S70 2.5t...

      Originally posted by micke999 View Post
      finns inte mycke å säga tyvärr för ville har sin egen lilla värld och lyssnar inte,sen förstorar han upp och drygar sig..

      de som egentligen inte är nå problem blir ett jätte problem..

      som jag sagt jag tänker inte sitta och tjafsa på ett forum..

      anledningen till förslag på lådändring

      enklare att bygga
      lättare och labba med avstämning
      snyggare

      puss och kram vi syns på stan
      Enklare att bygga kan du väl inte ta med som aspekt? När du tagit emot pengar och köpt material så bör du väl vetat hur han skulle ha det??
      På vilket sätt är det lättare att labba avstämning? Skulle det inte vara slotport?
      Sen hur snygg den är kan ju jag tycka är Villes problem

      Jag tänker inte lägga mig i något mer, men det var bara det jag kom att tänka på när jag läste argumenten

      Hoppas det löser sig iallafall och att ni kommer överens!
      Sponsor:
      Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
      Tudor Batteries - www.tudor.se
      Sonax Bilvård - www.sonax.se

      Comment


      • Re: S70 2.5t...

        Originally posted by ppk View Post
        Enklare att bygga kan du väl inte ta med som aspekt? När du tagit emot pengar och köpt material så bör du väl vetat hur han skulle ha det??
        På vilket sätt är det lättare att labba avstämning? Skulle det inte vara slotport?
        Sen hur snygg den är kan ju jag tycka är Villes problem

        Jag tänker inte lägga mig i något mer, men det var bara det jag kom att tänka på när jag läste argumenten

        Hoppas det löser sig iallafall och att ni kommer överens!
        japp har ja gett han lådförslag så ska ja ha den lådan... ingen annan ska bestämma vilken låda ja vill ha

        Comment


        • Re: S70 2.5t...

          Originally posted by ppk View Post
          Enklare att bygga kan du väl inte ta med som aspekt? När du tagit emot pengar och köpt material så bör du väl vetat hur han skulle ha det??
          På vilket sätt är det lättare att labba avstämning? Skulle det inte vara slotport?
          Sen hur snygg den är kan ju jag tycka är Villes problem

          Jag tänker inte lägga mig i något mer, men det var bara det jag kom att tänka på när jag läste argumenten

          Hoppas det löser sig iallafall och att ni kommer överens!

          har nog vart 8olika lådförslag sen dess,och visst att den är mer komplicerad är ju inte nått som rör han men man strävar alltid efter att hålla de enkelt och stabilt...

          jo slot port på båda,men de förslag som va från början så används bakväggen som en del av porten och den har en vinklad mynning,blir svårt för ville att ändra!
          saab 9000 pioneer-

          www.garaget.org/micke999

          Comment


          • Re: S70 2.5t...

            Originally posted by micke999 View Post
            har nog vart 8olika lådförslag sen dess,och visst att den är mer komplicerad är ju inte nått som rör han men man strävar alltid efter att hålla de enkelt och stabilt...

            jo slot port på båda,men de förslag som va från början så används bakväggen som en del av porten och den har en vinklad mynning,blir svårt för ville att ändra!
            tänker ej ändra ngt på lådan... har sagt att optimas förslag gäller

            Comment


            • Re: S70 2.5t...

              trodde han mena helt fyrkantig låda aja men tycker ändå att ja borde få bestämma låda

              Comment


              • Re: S70 2.5t...

                mycke tjafs för ett missförstånd!som sagt ibland får man lyssna!

                kan väl fortsätta på fb när du lugnat ner dig!
                saab 9000 pioneer-

                www.garaget.org/micke999

                Comment


                • Re: S70 2.5t...

                  Originally posted by micke999 View Post
                  mycke tjafs för ett missförstånd!som sagt ibland får man lyssna!

                  kan väl fortsätta på fb när du lugnat ner dig!
                  men rak baffel e en fyrkantig låda för mig... du kunde utveckla hur du mena direkt så skulle ej denna diskussion blivit som det blev

                  Comment


                  • Re: S70 2.5t...

                    förlåt för missförståndet men tkr fortfarande att en rak baffel e en fyrkantig låda... och du sa inget om försänka baffeln

                    Comment


                    • Re: S70 2.5t...

                      ursäkten godtagen!de vart som sagt ett missförstånd!vi lämnar de bakom oss
                      saab 9000 pioneer-

                      www.garaget.org/micke999

                      Comment


                      • Re: S70 2.5t...

                        efter baslådan sitter i blir det att byga mytt golv bakom lådan så ej batterierna syns och göra en lucka i mitten bara för att komma åt batterierna utan att riva hela skuffen för att få tag på batterierna. sedan göra ram runt hela ryggstödet så man kan ev ta bort ryggstödena och spela om man vill.. sedan plasta där facket under stereon ska vara för att DRCn ska sitta där och ev usb kontakten där oxå.. men sen har jag en fundering om man kan köra min samsung S3 på processorn som blir bättre kvalitet än att köra in i USB som man gjorde med min gamla Iphone och köra spotify. Någon som vet?

                        Comment


                        • Re: S70 2.5t...

                          köpte nytt batteri som ja skulle ha som startbatteri.. Biltemas 70AH AGM batteri så blir det 2-3 maxxima 900dc bak. borde räcka

                          Comment


                          • Re: S70 2.5t...

                            Är ju rekommenderat att köra likadana batterier fram och bak om du inte ska få problem med att de bakre vill tömma det främre batteriet och förstöra det =)

                            Comment


                            • Re: S70 2.5t...

                              Originally posted by mr_c View Post
                              Är ju rekommenderat att köra likadana batterier fram och bak om du inte ska få problem med att de bakre vill tömma det främre batteriet och förstöra det =)
                              Du får väl sälja på honom ett skiljerelä istället
                              Sponsor:
                              Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                              Tudor Batteries - www.tudor.se
                              Sonax Bilvård - www.sonax.se

                              Comment


                              • Re: S70 2.5t...

                                Originally posted by ppk View Post
                                Du får väl sälja på honom ett skiljerelä istället
                                fast de hjälper ju bara när bilen är avstängd ;P

                                Comment

                                Working...
                                X