Announcement

Collapse
No announcement yet.

Busis gammla golf ska spela högt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Show/demo: Busis gammla golf ska spela högt

    Tänkte lägga upp en lite tråd om bygget vi skall genomföra nu under vintern så det står klart till Elmia 2012. Projektet är busfarbrors gammla golf 2. Lyckades få tag i denna till en väldigt vettig peng och därför blev det ett väggbygge av den.

    Började med att till Tommelilla Motorfestival bara lägga in en låda som skulle spela under den dagen. Utan någon uträkning eller liknande lyckades jag få till en repa på 150,9. Sedan lyftes lådan ut och gavs bort då det ej finns plats i mitt garage till den.

    Nästa snabb bygge blev till Map bilvård i Linköping där målet var att klara en 139,9 repa. Detta lyckades jag ej sätta men var över någon gång. I finalen mötte jag en väldigt bakfull norrlänning som spela ur sig och jag satte 139,8.

    Lite bilder på det som har blivit byggt i bilen kommer och hade inte klarat det utan hjälpen från Stickan, Gegga och Lasse

  • #2
    Re: Busis gammla golf ska spela högt

    en väldigt bakfull norrlänning
    STÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHL!

    Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

    VEM FAAAN VAR WIECHERT?

    Comment


    • #3
      Re: Busis gammla golf ska spela högt

      Hahaha! STÅÅÅÅÅHL!

      Detta ska följas!

      Comment


      • #4
        Re: Busis gammla golf ska spela högt

        Ja då kommer lite bilder efter det att Stickan hjälpt mig hur man skall göra.
        Först en bild på vad Stickan så snällt skrivit på min bil


        Sedan på stegen som sitter monterade just nu. Db5000 är bara ett låne steg tills mitt eget M1 kommer tillbaka. Duo´t driver mina dörrar så gott. Dock en väldig kabelsallad nu men den försvinner när jag är färdig


        Här sitter nu 2 st MT basar monterade men det skall in 4 st B2 Hs 15" så fort de är klara.


        Mina kära dörrar som är köpta av Stickan


        En bild på motorhuven som Tina Olofsson snabbmålade samt alla de inblandade signerat


        Lite av hur bilen blev uppreglad innan den kläddes med skivor och silikon

        Comment


        • #5
          Re: Busis gammla golf ska spela högt

          jag är gullig :P

          Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

          VEM FAAAN VAR WIECHERT?

          Comment


          • #6
            Re: Busis gammla golf ska spela högt

            denna bilen har man spenderat duktigt jävla många timmar i:P ska bli kul att se vad bilen ska prestera nu, den är iaf god för 155+
            TEAM BROSSAN

            SM 2:a i outlaw på Easca SM

            Comment


            • #7
              Re: Busis gammla golf ska spela högt

              Originally posted by Clarran View Post
              denna bilen har man spenderat duktigt jävla många timmar i:P ska bli kul att se vad bilen ska prestera nu, den är iaf god för 155+

              var finns resultaten på att den god för 155+?

              Comment


              • #8
                Re: Busis gammla golf ska spela högt

                ser bra ut ska bli kul o följa

                Comment


                • #9
                  Re: Busis gammla golf ska spela högt

                  Originally posted by Clarran View Post
                  denna bilen har man spenderat duktigt jävla många timmar i:P ska bli kul att se vad bilen ska prestera nu, den är iaf god för 155+
                  155dB med 2 slutna lådor är rätt högt :P Men vem vet, kanske blir de portad till slut endån

                  Comment


                  • #10
                    Re: Busis gammla golf ska spela högt

                    tusan va dom dörrarna skall gå i arv då^^ Snart har väl dom gått ett varv runt bilstereo sverige och sen tillbaka till evilaudio(som hade dom först om inte minnet sviker mig)^^

                    Lycka till med bygget^^

                    Comment


                    • #11
                      Re: Busis gammla golf ska spela högt

                      Originally posted by lillkimpa View Post
                      tusan va dom dörrarna skall gå i arv då^^ Snart har väl dom gått ett varv runt bilstereo sverige och sen tillbaka till evilaudio(som hade dom först om inte minnet sviker mig)^^

                      Lycka till med bygget^^
                      Jag tycker dom dörrarna är gulliga :P
                      ja, jag lider av en sjukdom !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Busis gammla golf ska spela högt

                        Originally posted by albinkramer View Post
                        Jag tycker dom dörrarna är gulliga :P
                        Dom dörrarna är underbara. Spelar gott för att vara så billiga högtalare.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Busis gammla golf ska spela högt

                          Har man ingen kylare eller startmotor så har man tur att ha en vän som kallas stickan som bogserar en till tävlingarna så man kan spela. Detta är inför tommelilla motorfestival -2011 där jag van över frippe med 150,9 mot 150,8. Dock hade han 2 st 12" och jag 4 st 15"


                          Detta var 4st MT basar som drivs med ett M1 steg i en låda på 300l och port bakåt. Kom upp i 150,9 på volym -20


                          Bild på bilen när den står och demar lite i t-lilla. Porten vet jag ej storleken på då vi byggde den utav lite småbitar vi hade liggandes och ingen uträkning alls

                          Comment


                          • #14
                            Re: Busis gammla golf ska spela högt

                            Ja då har det hänt lite granna på bilen. Inte mycket då man varigt i en liten dvala. Men har byggt ett podie så man kan stå utanför bilen och spela och få tilldömt lite mer än 140db iallafall. Sedan igår byttes fjädrar bak med hjälp av Stickan och nu är den 12cm högre bak än fram. Bilen ser om möjligt ännu fulare ut nu än innan. Bilder kommer det lovar jag. Testade även den nya stereon idag och det är fan MYCKET lättare att spela bassrace med volym ratt istället för knappar upp och ner!

                            Nästa projekt nu är att kolla upp elen i bilen då den helt lever sitt eget liv för tillfället. Måste få den klar till den 26é så man kan köra säkert till Linköping

                            Comment


                            • #15
                              Re: Busis gammla golf ska spela högt

                              Hoppas på att se denna 26:E
                              Renault r4 160db++
                              Carsound.se

                              Comment

                              Working...
                              X