Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rotary Reloaded, Mazda Rx8 Massive Audio

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Rotary Reloaded, Mazda Rx7 & Rx8 2012

    Originally posted by Antonic View Post
    Detta var min far som glömde skruva åt bromsoksfästet
    Originally posted by Antonic View Post
    Min far hållt på med bilar i snart 45år (20år som bilmekaniker) så litar på honom. hehe
    Samma far?
    Vis vobiscum sit!

    Comment


    • Re: Rotary Reloaded, Mazda Rx7 & Rx8 2012

      Originally posted by Nordenmark View Post
      Samma far?
      Hahaha ja faktiskt.
      Första gången det har hänt honom på alla dessa år.
      Så jävla lustigt att det skulle ske på den bilen och dom fälgarna!
      sigpic

      Ägare av DekorTeknik
      Gå in och gilla!

      Comment


      • Re: Rotary Reloaded, Mazda Rx7 & Rx8 2012

        Men det är inte dumt att kunna få hjälp av en förälder, det väger nog upp det lilla misstaget Själv fick jag instruera min svärfar när han ville ha ljud i sin RR Silver Ghost, men jag fick inte skruva...
        Vis vobiscum sit!

        Comment


        • Re: Rotary Reloaded, Mazda Rx7 & Rx8 2012

          Originally posted by Nordenmark View Post
          Men det är inte dumt att kunna få hjälp av en förälder, det väger nog upp det lilla misstaget Själv fick jag instruera min svärfar när han ville ha ljud i sin RR Silver Ghost, men jag fick inte skruva...
          Utan honom hade jag inte klarat av att bygga detta
          Blir Rx7an inte såld så kommer vi ihop bygge ett extremt Time Attack och driftingbygge av den och då kommer det gå åt mycket svetskunskaper.
          sigpic

          Ägare av DekorTeknik
          Gå in och gilla!

          Comment


          • Re: Rotary Reloaded, Mazda Rx7 & Rx8 2012

            Jalle får gärna rita en bild åt mig sen så jag förstår hur centrumringen avlastar bultarna vid rotation... Jag kan väl hålla med om att det är en fördel vid stötar på hjulet osv... Jag har ej sagt att något är si eller så, utan bara vad jag tror... Antar att jag är knäpp då jag har högskolepoäng och ej får upp den bilden i huvudet som Jalle påpekar... Sa från början att någon gärna få komma med en vettig förklaring.. Då behöver man inte vara nedlåtande.. Sen försökte jag vara lite rolig, när jag sa att jag skulle testa.. ursäkta om Jalle tog illa upp...
            Det där med friktionen var ju bra, det hjälper ju till...
            Nej, ber om ursäkt för att det blev ett ståhej här i din tråd Anton!
            Sponsor:
            Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
            Tudor Batteries - www.tudor.se
            Sonax Bilvård - www.sonax.se

            Comment


            • Re: Rotary Reloaded, Mazda Rx7 & Rx8 2012

              HMM

              Eftersom det var jag som öppnade burken med maskar får väl jag försöka stänga den igen.

              Anledningen till att jag reagerade var att Anton bygger ingen vanlig Svensson-bil som i lagliga hastigheter skall ta honom till och från affären ett par gånger i veckan. Krafterna som bilen utsätts för är kraftiga när man ex driftar lite. Många tror ganska naivt att en fälg inte rör sig utan håller sin form hela tiden. Moderna fälgar som inte från början är byggda för racing rör sig mycket. Det kan handla om så mycket som 5-8mm i sidled diagonalt. Detta skapar både värme och friktion. Har man en centreringsring så sitter fälgen på plats mot navet oavsett hur fälgen rör sig. Tar man bort centreringen får man förlita sig på att fem eller fyra bultar som INTE har någon annan möjlighet att centrera förutom sina koner på oftast 60grader.
              Där finns ett spel i fälgens hål till bultarna som faktiskt gör att bultarna rör sig oavsett konan.

              O.B.S Ironiskt inlägg:
              Jag tycker att man kan mycket väl testa att köra utan centreringsring, det är både tufft och mycket manligt. Föra att inte säga jäkligt kaxigt när man kan skryta för sina polare att hjulet lossnade. :Slut ironi

              Sen kan man ju alltid dra bultarna riktigt hårt i tron att det hjälper. Det är om möjligt ännu mer korkat för det sliter bara sönder bultarna till slut.

              Nu lämnar jag detta ämne och ser fram emot att få se och höra Antonics bil LIVE
              Jag ÄR Gandalf!!!

              Comment


              • Re: Rotary Reloaded, Mazda Rx7 & Rx8 2012

                Kul å se att du ska börja igen!och håller med gandalf att ska bli kul å se och höra bilen live:-)
                saab 9000 pioneer-

                www.garaget.org/micke999

                Comment


                • Re: Rotary Reloaded, Mazda Rx7 & Rx8 2012

                  Japp nu släpper vi det här Värme ställer ju till det en hel del, det tänkte jag inte alls på! Tack Gandalf, nu kan jag sova i lugn och ro haha Jag tänkte för basic, inte så extrema förhållanden!

                  Nej jag har faktiskt följt Antons bygge från början, och det är kul att se att det har tagit sig. Lite tråkigt med bromsoket och folieringen såklart, men det verkar ju lösa sig nu till slut!

                  Kämpa på Anton!
                  Sponsor:
                  Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                  Tudor Batteries - www.tudor.se
                  Sonax Bilvård - www.sonax.se

                  Comment


                  • Re: Rotary Reloaded, Mazda Rx7 & Rx8 2012

                    Efter lite diskussioner så kommer vi köra ONLY MASSIVE!!!!

                    Har grejat och ställt om lite tack vare lite tips och kan säga att
                    Massive-diskanterna låter så sjukt mycket bättre aktivt än passivt!

                    Det är aktivt dessa kit kommer till liv, faktiskt jäkligt impad

                    Gick upp 05:00 i morse så gör inget längre update då inget ändå skulle förstå något utan tar det imorgon
                    sigpic

                    Ägare av DekorTeknik
                    Gå in och gilla!

                    Comment


                    • Re: Rotary Reloaded, Mazda Rx7 & Rx8 2012

                      nice ser fram imot att höra bilen sen!kommer du till västerås nånting?tänkte om du ska förbi bilstereohörnan nått
                      saab 9000 pioneer-

                      www.garaget.org/micke999

                      Comment


                      • Re: Rotary Reloaded, Mazda Rx7 & Rx8 2012

                        Låter bra anton! Hur driver du/delar diskanterna?
                        Sponsor:
                        Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                        Tudor Batteries - www.tudor.se
                        Sonax Bilvård - www.sonax.se

                        Comment


                        • Re: Rotary Reloaded, Mazda Rx7 & Rx8 2012

                          Originally posted by micke999 View Post
                          nice ser fram imot att höra bilen sen!kommer du till västerås nånting?tänkte om du ska förbi bilstereohörnan nått
                          Det kommer det nog absolut.
                          Just nu blickar vi på nästa evenemang och tar en sak i taget.
                          sigpic

                          Ägare av DekorTeknik
                          Gå in och gilla!

                          Comment


                          • Re: Rotary Reloaded, Mazda Rx7 & Rx8 2012

                            Originally posted by ppk View Post
                            Låter bra anton! Hur driver du/delar diskanterna?
                            Driver dessa nu på 2.8khz 12db med en Nx2 steg på 2x120W
                            sigpic

                            Ägare av DekorTeknik
                            Gå in och gilla!

                            Comment


                            • Re: Rotary Reloaded, Mazda Rx7 & Rx8 2012



                              Detta hände igår:

                              CDT 2" åkte ut!


                              Så även A-stolpen, som ska byggas om.


                              Dit med en Massive diskant
                              Och som jag skrev innan så låter den riktigt bra aktivt!
                              Lät den spela hela natten och tog bort den sista lilla vassheten som den hade.
                              Kommer nog låta ännu bättre om ett par dygn


                              Gjorde även lite förbättringar i dörrarna.
                              1. Kopplade om midbasarna så vi kör 2st som endast lågmidbasar
                              2. Skruvade fast dörrsidorna med ytterligare en skruv var.
                              3. Byte skruvsort så nu ser det betydligt bättre ut.
                              4. Öppnade upp mera bakom elementen så dom kunde andas bättre.



                              Det var det som hände igår.
                              sigpic

                              Ägare av DekorTeknik
                              Gå in och gilla!

                              Comment


                              • Re: Rotary Reloaded, Mazda Rx7 & Rx8 2012

                                kul att det går frammåt och att du börjar bli nöjd!

                                Rockar de bra om dörrarna?

                                Comment

                                Working...
                                X