Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rotary Reloaded, Mazda Rx8 Massive Audio

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Rotary Reloaded, Mazda Rx7 & Rx8 2012

    Riktigt tråkigt att man inte får se bygget på Elmia :/
    Saab 9-3 SQ style

    Comment


    • Re: Rotary Reloaded, Mazda Rx7 & Rx8 2012

      Originally posted by Antonic View Post
      Hade högre mål än att stå på en grusplan bakom Elmia i år.
      Tyvärr har delar blivit försenade hela året och förstört massor.

      Beställt nya fälgar som skulle komma för 4veckor sedan och inte kommit än, coilovers som skulle komma i mitten av feb kom 4veckos sent.
      Osv osv
      En sånt här bygge ska inte stå inne med 80db gräns!rätt värdelöst då bilen är ju ett demo bygge ska ju stå och spela!?
      saab 9000 pioneer-

      www.garaget.org/micke999

      Comment


      • Re: Rotary Reloaded, Mazda Rx7 & Rx8 2012

        Originally posted by micke999 View Post
        En sånt här bygge ska inte stå inne med 80db gräns!rätt värdelöst då bilen är ju ett demo bygge ska ju stå och spela!?
        Fast samma regler gäller ju inne som ute även iår?

        Dock är det nya regler inomhus iår:

        Äntligen!

        Nu har jag fått ett svar från vår Advokat om vad som exakt gäller.
        Det är både positiva och mindre positiva besked.

        Att låta någon spela hur mycket som helst under vissa tidpunkter är bara till att glömma. Det håller inte juridiskt.
        Men vad vi däremot har gjort är att höja ljudnivån till att ligga på 100 dBA. Och den får även under kortare perioder (10-15 sekunder) peaka på 115 dBA. Detta gäller då alltså utanför bilen. Hur högt man spelar inne i bilen är en annan femma.

        Vi kommer att ha två stycken ljudvärdar på plats med decibelmätare som ser till att nivån är korrekt.
        Skulle någon inte respektera dessa nivåer kommer man få en skriftlig varning. Fortsätter man sedan att spela högt kommer ordningsvakter att hjälpa detta fordon ut ur hallen.
        sigpic

        Ägare av DekorTeknik
        Gå in och gilla!

        Comment


        • Re: Rotary Reloaded, Mazda Rx7 & Rx8 2012

          Originally posted by t0mas View Post
          Va trist, kan du förklara närmare vad inte kom med betyder?
          Ja bakvägen hörde jag att dom inte såg det färdiga resultat.
          Och det har man att tacka En del företag och tillverkare som kan inte hålla leveranstider.

          Hade dom sett bilen på backen med fälgarna så hade jag utan tvekan
          kommit med.
          Som tur är så är det inga av mina sponsorer som hade något med det att göra.

          Men trist när det händer.
          sigpic

          Ägare av DekorTeknik
          Gå in och gilla!

          Comment


          • Re: Rotary Reloaded, Mazda Rx7 & Rx8 2012

            Originally posted by BaDiS View Post
            Riktigt tråkigt att man inte får se bygget på Elmia :/
            Jo det är trist men får nog hitta på något värre om man ska ställa ut.
            sigpic

            Ägare av DekorTeknik
            Gå in och gilla!

            Comment


            • Re: Rotary Reloaded, Mazda Rx7 & Rx8 2012

              Utomhus har det väl fått rockas rätt friskt? Eller har folk struntat i det o kört endå?

              Hifimicke stod väl där, förra året tror ja? Med sin V50 med orion HCCA basar o den hörde jag över hela utsidan iallafall o där rockades de inga 100dB iallafall


              Självklart hade de vart kul om du stod inne, då bilen har utseendet för att matcha alla andra bilarna. Men som micke999 säger så vill man ju att din bil ska HÖRAS ordentligt så att de drar folk för det så då hade utsidan vart bra som nödlösning.

              Elmia är ju endå viktigt..

              Comment


              • Re: Rotary Reloaded, Mazda Rx7 & Rx8 2012

                Originally posted by mr_c View Post
                Utomhus har det väl fått rockas rätt friskt? Eller har folk struntat i det o kört endå?

                Hifimicke stod väl där, förra året tror ja? Med sin V50 med orion HCCA basar o den hörde jag över hela utsidan iallafall o där rockades de inga 100dB iallafall


                Självklart hade de vart kul om du stod inne, då bilen har utseendet för att matcha alla andra bilarna. Men som micke999 säger så vill man ju att din bil ska HÖRAS ordentligt så att de drar folk för det så då hade utsidan vart bra som nödlösning.

                Elmia är ju endå viktigt..
                Elmia är bara viktigt för mig om man får stå inne på mässan.
                Har gått igenom tävlingsområdet i 2 år och ser så ENORMT tråkig och folktomt ut.

                Så ger inte mycket för sponsorerna heller.
                sigpic

                Ägare av DekorTeknik
                Gå in och gilla!

                Comment


                • Re: Rotary Reloaded, Mazda Rx7 & Rx8 2012

                  Originally posted by Antonic View Post
                  Elmia är bara viktigt för mig om man får stå inne på mässan.
                  Har gått igenom tävlingsområdet i 2 år och ser så ENORMT tråkig och folktomt ut.

                  Så ger inte mycket för sponsorerna heller.
                  Men gissningsvis betydligt mer än att bilen står i garaget.

                  Det är alltid svårt att få in en bil på elmia utan ett välkänt namn eller ett klart objekt att presentera.
                  Roger Edvinsson
                  Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                  helst på saker av kolfiber :-)

                  Comment


                  • Re: Rotary Reloaded, Mazda Rx7 & Rx8 2012

                    Originally posted by mr_c View Post
                    Utomhus har det väl fått rockas rätt friskt? Eller har folk struntat i det o kört endå?

                    Hifimicke stod väl där, förra året tror ja? Med sin V50 med orion HCCA basar o den hörde jag över hela utsidan iallafall o där rockades de inga 100dB iallafall


                    Självklart hade de vart kul om du stod inne, då bilen har utseendet för att matcha alla andra bilarna. Men som micke999 säger så vill man ju att din bil ska HÖRAS ordentligt så att de drar folk för det så då hade utsidan vart bra som nödlösning.

                    Elmia är ju endå viktigt..
                    2010 spelades det en del därute ja, såpass att de ville slänga ut allihopa tävlande. Ifjol stod iofs Bjerlins nyare BMW därute men den tävlade han inte med.

                    För mig ger Elmia-mässan inte mycket mer än en tävling att bocka av i kvalkraven, det är det som händer om kvällarna och att träffa vänner som jag tycker är roligast med den helgen
                    Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                    www.garaget.org/Frippe_L

                    Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                    Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                    Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                    Comment


                    • Re: Rotary Reloaded, Mazda Rx7 & Rx8 2012

                      Det handlar om att du inte är nåt namn i bilbyggar-branschen Anton.

                      Hade du hetat Lukas Kooz så hade du fått plats det kan jag garantera...
                      SM-guld 2007 och 2008.
                      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                      Comment


                      • Re: Rotary Reloaded, Mazda Rx7 & Rx8 2012

                        Originally posted by jonash View Post
                        Det handlar om att du inte är nåt namn i bilbyggar-branschen Anton.

                        Hade du hetat Lukas Kooz så hade du fått plats det kan jag garantera...
                        ahh du menar att han ska byta namn??
                        De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

                        Comment


                        • Re: Rotary Reloaded, Mazda Rx7 & Rx8 2012

                          å som sponsor kan ja väl lägga mig i lite oxå visst hade de vart kul om bilen fått en chans på elmia, MEN om ja ska se till reklam syfte så tror ja nog att denna tråd gett mer reklam än va bilen skulle göra en helg på elmia bland alla andra "sönderkapade/ihopplastade/tv skärmsdemolerade/toksänkta osv" bilar men de e ju bara min lilla tanke
                          De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

                          Comment


                          • Re: Rotary Reloaded, Mazda Rx7 & Rx8 2012

                            Originally posted by MrMix View Post
                            å som sponsor kan ja väl lägga mig i lite oxå visst hade de vart kul om bilen fått en chans på elmia, MEN om ja ska se till reklam syfte så tror ja nog att denna tråd gett mer reklam än va bilen skulle göra en helg på elmia bland alla andra "sönderkapade/ihopplastade/tv skärmsdemolerade/toksänkta osv" bilar men de e ju bara min lilla tanke
                            Jag tror du har helt fel där faktiskt. Det är väääldigt få som läser här jfrt med hur många som hade sett bilen på Elmia.
                            SM-guld 2007 och 2008.
                            Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                            Comment


                            • Re: Rotary Reloaded, Mazda Rx7 & Rx8 2012

                              Tråkigt att se denna bitterhet anton!

                              Och är väl klart d är svårt att se hur du ska hinna klart då de inte låg 1högtalarkabel i bilen när beslut togs och så har de ändå gått en hel vinter med byggande!
                              dom kända namnen vet man ju att dom levererar gång på gång
                              saab 9000 pioneer-

                              www.garaget.org/micke999

                              Comment


                              • Re: Rotary Reloaded, Mazda Rx7 & Rx8 2012

                                Originally posted by jonash View Post
                                Jag tror du har helt fel där faktiskt. Det är väääldigt få som läser här jfrt med hur många som hade sett bilen på Elmia.
                                Har över 100.000st visningar på mina projekttrådar så alla sponsorer fått
                                enormt bra med reklam än så länge.

                                Dock tror jag att den skulle göra mycket reklam om den fått stå inne på mässan med.

                                Dock kommer det flera mässor och vi har nu fått lite hjälp så vi kommer snart igång igen
                                sigpic

                                Ägare av DekorTeknik
                                Gå in och gilla!

                                Comment

                                Working...
                                X