Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

Originally posted by Robsarve View Post
    Om man som vår trådskapare har ett tvåvägssystem så spelar ju elementen både bas och mellanregister. Då får man, framförallt i mellanregistret en del oönskade effekter. En av dem är att de två högtalarna sitter på olika avstånd från lyssnarens öra, så ljudet från dem blandas och smetas ihop mer.

I en bil vill man gärna ha lite extra bas och då är det inte alls fel med ett element som kompletterar där. Man kan även tänka sig att man lägger högpassfiltret på det element som även spelar mellanregister lite högre än för det som endast spelar bas. Då avlastas det och spelar lite renare, även på högre nivåer. Det förutsätter dock att man kan möta upp bra med subben.
    Okej då förstår jag,men som för mig som kör 3vägs system och funderar på att bygga ut med extra midd så "skadar" inte sq biten?
    saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Originally posted by diq View Post
      Men du kan ju byta till det engelska orginalet så ska du se att det ordnar sig!
      Om Pierre börjar sponsra mig så kanske det
      sigpic

What does not kill you, simply makes you.........stranger.

Comment

Originally posted by micke999 View Post
        Okej då förstår jag,men som för mig som kör 3vägs system och funderar på att bygga ut med extra midd så "skadar" inte sq biten?
        Nä, så länge du bygger stabilt
        /tycker Erik.

Comment

På tävlingen i Kungsängen så berättade Hewi vad man kan ha det lila knastret till. Knastret återfinns på spår 21 på Emma-skivan

Så nu tror jag faktiskt att jag fått till nivåerna ganska hyfsat mellan höger och vänster sida

Sen kunde jag ju inte hålla mig riktigt utan hoppade på tidskompet.
          Helt plötsligt så hörde till och med jag hur man kunde vrida Adeles röst från höger till vänster och vänster till höger. Eller så kanske det var så att jag inbillade mig allt

Nu tycker jag faktiskt att att jag lyckats centrera så att damen är hyfsat centrerad med sin röst som tenderar att spricka på de rätta ställena.
          Måste testa imorgon om även gamle Billy Idol är pigg och kry samt fri från sina gamla laster.
          Är han inte mitt på så blir det torken igen för käre Bill

Ljudbilden har förflyttat sig från smalbenshöjd upp till brösthöjd i alla fall.
          Kanske till och med lite däröver

Nu är jag f@n ganska nöjd för tillfället med tanke på högtalarplacering samt att jag är novis på detta.

Hoppas att jag kan få någon domare att hålla med mig, bara lite grann i alla fall. Då skulle jag bli glad
          sigpic

Comment

Riktigt kul när man lyckas så och man känner att de verkligen gör skillnad och man får lite aha upplevelse när man märker lite av vad dom stora killarna pratar om
            saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Originally posted by micke999 View Post
              Riktigt kul när man lyckas så och man känner att de verkligen gör skillnad och man får lite aha upplevelse när man märker lite av vad dom stora killarna pratar om
              Ja visst är det kul!
              Det som gav mig den här möjligheten att lära mig lite mer var faktiskt att jag vågade mig iväg och tävlade, trots att jag visste att det lät illa samt såg ut som skräp.

Rekommenderas till de som står i valet och kvalet
              sigpic

Comment

Originally posted by PhoenixG View Post
                Ja visst är det kul!
                Det som gav mig den här möjligheten att lära mig lite mer var faktiskt att jag vågade mig iväg och tävlade, trots att jag visste att det lät illa samt såg ut som skräp.

Rekommenderas till de som står i valet och kvalet

Jag är fortfarande sur över att jag inte kunde ta mig iväg va anmäld till sq beginner på motorshow
                saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Jaha!

I morgon åker jag och hämtar min nya bil som jag ska ha till låns i två år.

Ska jag vara ärlig så är jag inte speciellt uppspelt över det.
                  En tråkig vit VW Touran som jag förmodligen innerligt kommer hata för dess erbarmliga tråkighet

Dessutom kommer jag förmodligen förbanna mig själv för att jag valde gasdrift för att snika till mig 40% reducering av förmånsvärdet.
                  För inte f@n valde jag den för att jag är någon miljömupp med Fjällrävenutstyrsel.

Som grädde på det berömda moset så behövde jag sju platser vilket innebär att jag inte kan specificera aset med större/extra gastank.

Satan i gatan vilken otrolig räckvidd det blir då på Automobilen

Speciellt med den gigantiska bensintanken som sitter i kombo med gastanken

Och gas finns det på varje mack och speciellt uppåt Fjällfinneland

Så ser ni en Touran stående någonstans efter vägkanten med en kille på runt 100 pannor med blont/grått skägg stå och sparka och hoppa sönder Hitlerkälken så gå för f@n inte fram och fråga honom vad han håller på med

A6:an har jag funderat en hel del kring vad jag ska göra med.
                  Jag måste erkänna att säljesannonsen varit nära på både bil och stereoutrustning men jag fixar f@n inte det

Så jag ska ha kvar Röda Faran ett år till.....minst

En ynka tävling blev det detta året. Tanken var fler men det är svårt att få ihop det tidsmässigt.
                  Jag lovar dock att det ska bli fler under 2012.

Så om bara förbundet och dess eldsjälar orkar driva runt detta ett tag till så har ni inte sett mig för sista gången.

Nuvarande set-upen frångår jag inte men nu åker reservhjulet bort och ner däri det trånga, mörka, fuktiga utrymmet åker stegen

På lördag pensioneras alltså Audin efter trogen tjänst i drygt sex år som bruksis.
                  Det är välförtjänt. Det har inte alltid varit lätt att vara i PG:s tjänst.
                  Last edited by PhoenixG; August 23, 2011, 00:12.
                  sigpic

Comment

Perfekt! Då kan du ha Audin i småbitar i garaget utan stress! Känner igen det...
                    Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

Comment

Originally posted by diq View Post
                      Perfekt! Då kan du ha Audin i småbitar i garaget utan stress! Känner igen det...
                      Jupp! Det är inte lätt att bygga ljud när man hela tiden har press på sig att bilen måste vara körbar.
                      Så det här ska bli skönt!
                      sigpic

Comment

Med tanke på räckvidden på Turanen så lär du ju aldrig vara långt från garaget heller...
                        /tycker Erik.

Comment

välkommen till klubben (vi som har bilen i garaget-året runt)

Comment

Originally posted by Robsarve View Post
                            Med tanke på räckvidden på Turanen så lär du ju aldrig vara långt från garaget heller...

Originally posted by Välljudsfantast View Post
                            välkommen till klubben (vi som har bilen i garaget-året runt)
                            Jag väntar bara på att Jonas H får medlemskap i vår klubb.
                            Det blir förmodligen när Harry Haffa har tröttnat på att han åker omkring utan instrumentbräda i bilen.
                            Harry har ju undrat förr så att säga
                            Eller var det Harriet?
                            sigpic

Comment

Originally posted by PhoenixG View Post

Jag väntar bara på att Jonas H får medlemskap i vår klubb.
                              Det blir förmodligen när Harry Haffa har tröttnat på att han åker omkring utan instrumentbräda i bilen.
                              Harry har ju undrat förr så att säga
                              Eller var det Harriet?
                              Harriet, och hon var gullig som släppte iväg mig.

(fast jag får nog åka med min rackare ändå, men jag kan dock bygga i den, enda jag behöver är att skiten startar och rullar, samt har en förarstol!)
                              SM-guld 2007 och 2008.
                              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Originally posted by jonash View Post
                                Harriet, och hon var gullig som släppte iväg mig.

(fast jag får nog åka med min rackare ändå, men jag kan dock bygga i den, enda jag behöver är att skiten startar och rullar, samt har en förarstol!)
                                Det kan man kalla dedikation för sin hobby

- Snälla Jonas, kan du skjutsa mig och ungarna till Heron City?
                                - Det finns inga sittplatser i bilen. Ni kan väl för f@n ta bussen som alla andra!
                                - Men snälla Jonas du må....................
                                - VAR TYST KVINNA!

Du är ett föredöme Jonas, nästan som en idol
                                Jag skulle själv aldrig våga
                                sigpic

Comment

Working...
                                X