Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Sparkle" VW Polo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: "Sparkle" VW Polo

    himla tråkigt! du får köpa en sån här och rigga upp för att sen kunna göra hembesök

    http://www.handladigitalt.se/ltl-aco...nj-p-6468.html

    Comment


    • Re: "Sparkle" VW Polo

      Originally posted by sjobas View Post
      himla tråkigt! du får köpa en sån här och rigga upp för att sen kunna göra hembesök

      http://www.handladigitalt.se/ltl-aco...nj-p-6468.html
      kommer inte behövas något sånnt.

      ska flytta ut ur denna plåthall jag har nu till ett riktigt murat garage hos min morbror.

      kan dock bli att där bli larm i garaget som ringer/smsar när de går igång.

      har för övrigt nu köpt mig en likadan verktygssats som ja hitta på tradera.

      ibland har man tur hehehe fast skulle ju inte behöva köpa nya verktyg.
      VW Polo aka SPARKLE

      Comment


      • Re: "Sparkle" VW Polo

        Så jäklar tråkigt.

        Det finns tyvärr risk att du känner tjuven.

        Och tog dom bara en beg vektygsatts så är det nog inte den vassaste kniven i lådan som hälsade på så det går nog hitta han med handen i nästa godispåse

        När jag fick inbrott så var det lokalägarens son som var tjuven. Så det var ju inte så svårt att lösa det



        Hoppas det löser sig.

        Mvh//Björn

        www.dbakuten.se

        Comment


        • Re: "Sparkle" VW Polo

          Som björn säger stor risk att du känner tjuven..


          Hoppas de löser sig.
          Tack till:
          Neo321 För att du ställt upp i ur och skur med dumma frågor och all hjälp!
          MustangJohan För all hjälp med golfen i garaget!
          reklamhuset.se
          dbakuten.se
          ljudbutiken.nu
          platverkstan.se
          Sandras pappa för alla timmar vi fått låna garaget
          Olsbo invest AB

          sigpic

          Comment


          • Re: "Sparkle" VW Polo

            tja.

            nu har fastighetsägaren gått genom alla garagen och det var inte bara jag som blivit utsatt alla garagen på området har dom försökt slå upp låsen på något vis med något dom stoppar i låset.

            så nu är det nog bekräftat att det inte är en bekant.

            och nu när jag packat ihop mina verktyg hittade jag mer saker som fattades:mad sticksåg, cirkelsåg, LED stavlampa, borkasset som jag fick nu när jag fyllde år och säker något annat ja missat.

            men ny verktygsväska inköpt iallafall nu ska ja bara ha div elverktyg.

            får gör en komplettering hos försäkringsbolaget nu när mer verktyg fattas och hoppas jag får mer än 750:-
            VW Polo aka SPARKLE

            Comment


            • Re: "Sparkle" VW Polo

              man blir så arg.. hoppas det ordnar sig för dig nu..
              \m/

              Comment


              • Re: "Sparkle" VW Polo

                Originally posted by LuffarN View Post
                man blir så arg.. hoppas det ordnar sig för dig nu..

                klart de ordnar sig, ny verktygsväska är beställd.

                ska bara ha nya elverktyg sladdlösa lagom billiga funderar på om roybi kan vara något att ha.

                kommer ändå inte börja bygga förrens i mitten av januari början av februari.
                VW Polo aka SPARKLE

                Comment


                • Re: "Sparkle" VW Polo

                  Originally posted by lillpojken View Post
                  klart de ordnar sig, ny verktygsväska är beställd.

                  ska bara ha nya elverktyg sladdlösa lagom billiga funderar på om roybi kan vara något att ha.

                  kommer ändå inte börja bygga förrens i mitten av januari början av februari.
                  Surt sa räven... vet själv hur jobbigt det kan vara att få inbrott.. men du verkar
                  ta detta okej, och jävla trevligt att du fick tag på ny verktygssats iaf..

                  Hoppas det blir bättre beslut från försäkringsbolaget ! GL!

                  Comment


                  • Re: "Sparkle" VW Polo

                    För att vara lite positiv.. på gott och ont att det drabbade flera i området. Då är det förmodligen inte någon i din vänskapskrets som gjorde det. Jag hoppas att saker och ting löser sig. Riktigt kul att följa din tråd då de omfattar mer än bara ljudbygge!
                    Sponsrad av www.dipit.se

                    Comment


                    • Re: "Sparkle" VW Polo

                      Originally posted by Belone View Post
                      Surt sa räven... vet själv hur jobbigt det kan vara att få inbrott.. men du verkar
                      ta detta okej, och jävla trevligt att du fick tag på ny verktygssats iaf..

                      Hoppas det blir bättre beslut från försäkringsbolaget ! GL!
                      igenteligen har jag fått tag på 2 st såna verktygssatser nu helt plötsligt.
                      så en polare kommer eventuellt köpa den andra.
                      även borrastsen har jag en ny liggande hos far fick jag veta.

                      ska ringa försäkrings bolaget på måndag o komplettera det som blev stulet så jag tror att jag kommer få ut kanske 2500 totalt för det som blev stulet.



                      Originally posted by grakka View Post
                      För att vara lite positiv.. på gott och ont att det drabbade flera i området. Då är det förmodligen inte någon i din vänskapskrets som gjorde det. Jag hoppas att saker och ting löser sig. Riktigt kul att följa din tråd då de omfattar mer än bara ljudbygge!
                      Fastighets ägaren sa samma sak som det du skrev mer på gott och ont att det bara inte var jag.
                      dock blev inte hans garage drabbat men alla byggnader o lås som behöver fixas drabbas han av.
                      han snackade om 6 övervaknings kameror som skulle upp nu inom snar framtid.
                      trevligt att du tycker om min tråd som omfattar mer än ljudbygge.
                      VW Polo aka SPARKLE

                      Comment


                      • Re: "Sparkle" VW Polo

                        ojojoj här har det inte hänt mycket.

                        Bilen har legat i vinterdvala men kommer tas fram nu i veckan.
                        kommer flytta den till mitt lilla lägenhets garage där jag ska börja plocka isär inredningen för att börja dämpa bilen, så fort det riktiga garaget e klart så kommer jag börja bygga & plasta.

                        systemet i bilen har ändrats lite och ser ut så här.

                        Huvudenhet: Alpine CDE-123R
                        Basar: SPL Dynamics XTR12D2S
                        Framsystem: SPL Dynamics SPL8Fkit
                        Slutsteg basar: SPL Dynamics D4
                        Slutsteg framsystem: SPL Dynamics ICE 150.4
                        Batterier: Okänt då bilstereo kassan har krympt rejält så jag får se vad jag får råd med.

                        har en ganska lång att göra lista med på lite småsaker såsom att den inte går o låsa, gasdämpare till bakluckan, lacka om backspeglar, montera baklucke öppnare, justera in dörrarna 100%, ta bort lyktspolningen med mera.
                        VW Polo aka SPARKLE

                        Comment


                        • Re: "Sparkle" VW Polo

                          Har varit dålig på att uppdatera så här kommer lite vad som hänt.

                          Bilen hemma i lägenhetsgaraget dock märkte jag att bilen tog tjuvström o tömde batteriet på 1,5 dag så det gick åt lite felsökande där.


                          just nu är vissa delar bilen dämpad och dämpmattan slut men ny är på väg.

                          det som är kvar o dämpa e golv tak och ytterplåt på dörrarna.

                          jag har tänkt att bilen ska vara spelklar till emmaboda tävlingen men inte klar för 5 öre, har jag tur så hinner jag vattenslipa och polera den.

                          lite bilder då


                          innertaket av och original dämpningen limmad kartong


                          kartong bortriven endast limmet kvar


                          limmet bortskrapat


                          det blir lite skit av de


                          allt får förvaras i bilen pga utrymmesskäl


                          såhär ser det ut, bilen framrullad så långt de går


                          dämpade dörrsidor

                          ja de va väll allt ja hade o visa just nu
                          VW Polo aka SPARKLE

                          Comment


                          • Re: "Sparkle" VW Polo

                            Tja.

                            Jag har ett lite dilemma med batteriet.
                            Batteriet ligger väldigt nära kylarslangarna, så nu undrar jag om batteriet kan ta skada av att bli uppvärmt av kylarslangarna.

                            Jag har 2 sätt jag kan montera batteriet på.
                            1a sättet så ligger kylarslangarna tätt mot batteriet så dom blir lite intryckta.
                            2a sättet så ligger kylarslangarna bara emot batteriet lite.

                            här kommer (massa) bilder

                            Version 1


                            Jag fick använda skohorn för att få ner batteriet




                            här ser man lite att kylarslangarna ligger och trycker mot batteriet




                            det är tajt som fan


                            Version 2




                            här är batteriet mer vinkat från spolarvätskebehålllaren för att göra mer plats vid slangarna





                            här ser man att det inte är lika tajt vid slangarna.

                            fastsättningen av batteriet kommer ske med typ spännband som går under batterihyllan.

                            Så nu min fråga kan man ha batteriet så utan att de kan ta skada va värmen som blir? man kanske ska sätta någon värmeisolering runt batteriet? typ som en "turbomössa"

                            tacksam för vettiga svar.

                            Ber om ursäkt för alla bilder men man vill ju visa problemet så gott de går
                            VW Polo aka SPARKLE

                            Comment


                            • Re: "Sparkle" VW Polo

                              du får helt enkelt ta och göra ett scoop! Någon annan lösning ser jag inte

                              Fast å andra sidan... vad ska du med kylarslangarna till när du inte kör med bilen?

                              Är det ett NSB batteri btw?

                              Ses när jag är nere på semester igen! Då jäklar ska bilen spela! basta.
                              No car... No audio... No fun...

                              Comment


                              • Re: "Sparkle" VW Polo

                                batteriet får plats på höjden.

                                kylslangarna kommer att bli isolerade på något vis så dom inte blir så varma på utsidan.
                                VW Polo aka SPARKLE

                                Comment

                                Working...
                                X