Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Sparkle" VW Polo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: "Sparkle" VW Polo

    Originally posted by Bassracer View Post
    Lille ser inte så liten ut længre

    Ser jækligt bra ut thompa!! Ska bli kul att se den med fælgarna!


    du får nog vänta några månader till innan den har fälgarna monterade. men fälgarna kan du ju få se irl iallfall
    VW Polo aka SPARKLE

    Comment


    • Re: "Sparkle" VW Polo

      Originally posted by lillpojken View Post
      tackar tackar.

      när kommer ditt bygge upp?
      Det är fortfarande inte påbörjat då det är lite att göra på bilen och den står i kallgarage. och som arbetslös(student) får man inte råd med mycket till billjud!
      och att hitta någon som tar in en elektriker som inte gjort lärlingstiden är också svårt! men så fort jag börjar få pengar att lägga på det kommer bygget att börja på riktigt!
      \m/

      Comment


      • Re: "Sparkle" VW Polo

        Originally posted by LuffarN View Post
        Det är fortfarande inte påbörjat då det är lite att göra på bilen och den står i kallgarage. och som arbetslös(student) får man inte råd med mycket till billjud!
        och att hitta någon som tar in en elektriker som inte gjort lärlingstiden är också svårt! men så fort jag börjar få pengar att lägga på det kommer bygget att börja på riktigt!
        jag står med i kallgarage och är också "mellan jobb" så vet hur tufft det kan vara.
        VW Polo aka SPARKLE

        Comment


        • Re: "Sparkle" VW Polo

          tja.

          tänkte dela med mig lite av vad som hänt ikväll, fälgar färdigslipade ock baslackade.


          slipad slipgrund.



          Baslackade.



          Lilles foto.




          imorgon så blir de lite candy, flake och klarlack sen är det att göra om samma sak igen på dom andra 2 fälgarna.
          VW Polo aka SPARKLE

          Comment


          • Re: "Sparkle" VW Polo

            Originally posted by lillpojken View Post
            montera av spolarna fram på kofångaren, blir nog att montera gummiploppar över hålen så behöver ja inte måla om något.
            förutsatt att spolarna inte lämnat märke efter sig.
            Jag skulle lackat spolarna bara. Da sticker de inte ut sa mycket.
            Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

            Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

            Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

            Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

            Comment


            • Re: "Sparkle" VW Polo

              Originally posted by diq View Post
              Jag skulle lackat spolarna bara. Da sticker de inte ut sa mycket.
              lättare att plocka bort dom än att behöva maskera dom plopparna som sprutar vatten.

              såg även en miss på fronten som ska åtgärdas med.
              VW Polo aka SPARKLE

              Comment


              • Re: "Sparkle" VW Polo

                Tja.

                idag har jag lagt candy, flake och lite klarlack på 2 av fälgarna.





                dom är inte klarlackade på bilderna.
                La även i lite blå holografiska flake i blandningen.
                som vanligt har jag problem med att fotografera effekten, bilderna gör inte rätt för sig då don är så mycket häftigare IRL.
                VW Polo aka SPARKLE

                Comment


                • Re: "Sparkle" VW Polo

                  Nice! Nästan så att man blir sugen på att köpa en spruta. Man måste väl spara en djävla massa pengar i att slippa köpa sprayburkar (menar nu till mindre detaljer som skall lackas) ?
                  Mini Cooper goes Pioneer
                  http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
                  Volvo V50
                  http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

                  Sponsorer som håller mig flytande:
                  Pioneer, Stinger

                  Comment


                  • Re: "Sparkle" VW Polo

                    Originally posted by Landén View Post
                    Nice! Nästan så att man blir sugen på att köpa en spruta. Man måste väl spara en djävla massa pengar i att slippa köpa sprayburkar (menar nu till mindre detaljer som skall lackas) ?
                    kan bli både dyrare och billigare.

                    ska du ha en hyffsad spruta (nybörjar) så kostar den minst 1500 som min devilbiss FLG 5, bättre att köpa en hyffsad från början.
                    men man kan ju börja med en biltema o se om man tycker de e kul o måla.
                    om inte så kan man ju alltid kasta skiten.

                    tycker du det är kul o måla så är de bara till o byta upp sig o använda den andra till grundmaterial tex.

                    kan bli billigare med spraybukr beroende på vad du ska måla och hur mycket.
                    metallicbasen är allt annat än gratis tror jag gav 800 kr för en liter.
                    men den solida färgen jag har var mycket billig pris kommer jag inte ihåg.
                    sen behöver du kanske klarlack o den är inte gratis den heller.

                    så de beror på hur mycket du ska måla.

                    som sagt det jag hat gjort med bilen är mest för skojs skull så jag ville lära mig lite + tidsfördriv hehehe.

                    men köp en spruta och börja måla
                    VW Polo aka SPARKLE

                    Comment


                    • Re: "Sparkle" VW Polo

                      Originally posted by lillpojken View Post
                      kan bli både dyrare och billigare.

                      ska du ha en hyffsad spruta (nybörjar) så kostar den minst 1500 som min devilbiss FLG 5, bättre att köpa en hyffsad från början.
                      men man kan ju börja med en biltema o se om man tycker de e kul o måla.
                      om inte så kan man ju alltid kasta skiten.

                      tycker du det är kul o måla så är de bara till o byta upp sig o använda den andra till grundmaterial tex.

                      kan bli billigare med spraybukr beroende på vad du ska måla och hur mycket.
                      metallicbasen är allt annat än gratis tror jag gav 800 kr för en liter.
                      men den solida färgen jag har var mycket billig pris kommer jag inte ihåg.
                      sen behöver du kanske klarlack o den är inte gratis den heller.

                      så de beror på hur mycket du ska måla.

                      som sagt det jag hat gjort med bilen är mest för skojs skull så jag ville lära mig lite + tidsfördriv hehehe.

                      men köp en spruta och börja måla
                      ok.. Hur känsligt är det med kompressor. kan man köra på nån enklare?
                      Mini Cooper goes Pioneer
                      http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
                      Volvo V50
                      http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

                      Sponsorer som håller mig flytande:
                      Pioneer, Stinger

                      Comment


                      • Re: "Sparkle" VW Polo

                        Originally posted by Landén View Post
                        ok.. Hur känsligt är det med kompressor. kan man köra på nån enklare?
                        det beror helt på din spruta.

                        ja har en 3hk abac kompressor som levererar 300L/min de e precis att den klarar av min devilbiss spruta.
                        till min sata spruta (dyra sprutan) är den inte jette bra eller så e de jag som inte lärt mig justera in sprutan.
                        men sata sprutan vill iallafall ha 425 L/min.

                        så runt 3-5,5 hk eller mer, 50L+ tank så klarar man sig för hobby bruk.

                        med biltema sprutan har jag målat en hel bil med en 2hk 25 liter kompressor L/min vet ja ej men jag fick hyffsat resultat.

                        det som är värt att investera i förutom kompressor och spruta är ett bra vattenfilter eller ännu bättre en kyltork tror jag de heter men de e lite överkurs.

                        du kan ju läsa lite på denna sida http://hurlackera.se/ och kolla lite på detta forum http://www.lackering.forum24.se/

                        där har jag kollar om jag var osäker eller frågat han jag köppt färg av.
                        VW Polo aka SPARKLE

                        Comment


                        • Re: "Sparkle" VW Polo

                          då har man provat fälgarna på bilen.

                          Utan blixt.


                          Med blixt.


                          Kanske inte passar ihop bra men det kommer synas iallafall precis som det ska.
                          VW Polo aka SPARKLE

                          Comment


                          • Re: "Sparkle" VW Polo

                            Tja.

                            kommer var lite dött här ett tag nu.

                            garaget är inte klar, det behöver innertak, portar & lite färg.

                            bilen är iallafall inlämnad på verkstad nu för att gå genom allt inför besiktning & en hjulinställning.

                            lånade även hem lite prover.




                            kommer inte bli några tonade rutor på denna bilen.
                            men färgade kommer dom att bli iallafall.
                            tror jag kommer köra med 049 men har även fastnat för 077, 041 & 089

                            vad tycker ni skulle passa.
                            VW Polo aka SPARKLE

                            Comment


                            • Re: "Sparkle" VW Polo

                              Originally posted by lillpojken View Post
                              det beror helt på din spruta.

                              ja har en 3hk abac kompressor som levererar 300L/min de e precis att den klarar av min devilbiss spruta.
                              till min sata spruta (dyra sprutan) är den inte jette bra eller så e de jag som inte lärt mig justera in sprutan.
                              men sata sprutan vill iallafall ha 425 L/min.

                              så runt 3-5,5 hk eller mer, 50L+ tank så klarar man sig för hobby bruk.

                              med biltema sprutan har jag målat en hel bil med en 2hk 25 liter kompressor L/min vet ja ej men jag fick hyffsat resultat.

                              det som är värt att investera i förutom kompressor och spruta är ett bra vattenfilter eller ännu bättre en kyltork tror jag de heter men de e lite överkurs.

                              du kan ju läsa lite på denna sida http://hurlackera.se/ och kolla lite på detta forum http://www.lackering.forum24.se/

                              där har jag kollar om jag var osäker eller frågat han jag köppt färg av.
                              Oj.. missade helt att du hade svarat.. tack som fan för tipsen. skall kolla om jag kan rädda min best från en säker död (kompressorn)
                              Mini Cooper goes Pioneer
                              http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
                              Volvo V50
                              http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

                              Sponsorer som håller mig flytande:
                              Pioneer, Stinger

                              Comment


                              • Re: "Sparkle" VW Polo

                                Då kommer nog detta projektet ligga på is ett tag nu framöver.

                                Någon hälsade på mig i garaget inatt och tyckte att dom skulle ha min verktygssats och min sticksåg av någon anledning.

                                personen i fråga är nog liten till kroppsbyggnaden för han klämde sig in genom detta hålet han hade gjort i väggen.


                                tycket det är konstigt att personen/personerna bara tog detta då mitt garage är ett enda stort smörgåsbord med saker.

                                det hade bara varit till att öppna porten inifrån sen lyfta sakerna över staketet till en bil.

                                tycker dom kunde låtit min verktygssats/väska vara och tagit lite skruvdragere, vinkelslip och andra elverktyg istället.


                                i denna fanns allt jag behövde, bara till o vika ihop och in i bilen med den när man skulle till skroten osv.

                                fick ut 750:- för verktygslådan på försäkringen. 35% åldersavdrag och 1500 i självrisk.
                                kunde max få 3500 för den då jag inte har kvitto på verktygssatsen och den kostar 5300 på ahlsell.

                                så istället för att köpa batterier till bilen får man handla vektyg istället.

                                2 gången nu när jag bygger bilstereo jag får inbrott, förra gången va de min golf med impact HC75:4 b2 mono och b2 ac10.

                                detta är inget dom gjort helt random heller för det är bara mitt garage på området och dom har vetat vad dom ville ha, s¨jag misstänker någon i min vänskapskrets.

                                får ta och fundera på vilka vänner man har o vill ha kvar.

                                hitta en cigarett fimpe utanför hålet som polisen tagit hand om så man kanske har tur.

                                man blir så trött.
                                Last edited by lillpojken; December 23, 2011, 18:54.
                                VW Polo aka SPARKLE

                                Comment

                                Working...
                                X