Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Sparkle" VW Polo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Re: "Sparkle" VW Polo

    Grattis Grattis!

    Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

    VEM FAAAN VAR WIECHERT?

    Comment


    • #77
      Re: "Sparkle" VW Polo

      GRATTIS!!!!!

      Måste bara poängtera att du fått något skit i färgen som inte stämmer överens med det andra

      Comment


      • #78
        Re: "Sparkle" VW Polo

        tackar tackar.

        skit i färgen hehe du kan kalla det vad du vill men det stämmer till 100% tycker jag skulle vilja ha lite mer roliga saker i lacken men det får väll bli på nästa övningsobjekt.

        målningen gör jag mest för jag tycker det är riktigt kul och anser mig inte helt värdelös, men mest för det är kul att prova nya saker.
        nästa som står på listan är pulverlackering har hittat ett kul kitt för hemmafixare men måste skaffa/bygga en liten ugn så kan man måla fälgar o annat kul.
        VW Polo aka SPARKLE

        Comment


        • #79
          Re: "Sparkle" VW Polo

          Tja.

          då har jag varit nere i garaget och fotograferat med digitalkamera denna gången.












          här är en film med


          fotograf är något jag definitivt inte borde bli då jag är riktigt usel som ni kan se.
          VW Polo aka SPARKLE

          Comment


          • #80
            Re: "Sparkle" VW Polo

            Ska det i mera klarlack på och mellanslipning?
            ser ut och vara en del apelsinskal i lacken?
            sigpic

            Ägare av DekorTeknik
            Gå in och gilla!

            Comment


            • #81
              Re: "Sparkle" VW Polo

              Originally posted by Antonic View Post
              Ska det i mera klarlack på och mellanslipning?
              ser ut och vara en del apelsinskal i lacken?
              bilen är mellanslipad, detta var sista lagret klarlack.
              där är totalt 4 liter nu på karossen så där är material till att vattenslipa.
              apelsinskal är där men inte överallt tror det har med min kompressor att göra, då den inte levererar tillräckligt mycket luft som sprutan behöver,
              kompressorn levererar 300 L/min och sata sprutan vill ha 425L7min minst.
              så när trycket har sjunkit så får ja inte lika bra fördelning av materialet pgu lägre tryck.
              devilbiss sprutan vill ha 300L/min och det levererar kompressorn men pga detta så kommer det vatten från sprutan fast jag har vattenfilter och det beror på att kompressorn står o går hela tiden.

              konstigt nog kommer de inget vatten från sata sprutan och då får kompressorn gå ännu hårdare.

              så vattenslipning kommer jag göra men man får även tänka på att detta är en garage lack och jag har ingen utbildning inom lackering, jag har bara läst lite på forum och sen är det bara till att måla.
              VW Polo aka SPARKLE

              Comment


              • #82
                Re: "Sparkle" VW Polo

                jusst de fälgarna är tillbaka från blästringen o blev bra så i veckan blir de etsande primer och lite annat.

                här kommer en bild där man kan se hur djupa dom är.

                VW Polo aka SPARKLE

                Comment


                • #83
                  Re: "Sparkle" VW Polo

                  4/100?
                  i så fall kan du ju ge dem till mig om du blir less på dem.!
                  \m/

                  Comment


                  • #84
                    Re: "Sparkle" VW Polo

                    Är det level 100 eller "vanliga?
                    Snyggt jobbat! Lacken ser lite skum ut på bilderna, men den är nog riktigt snygg "in the real life"
                    Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
                    --------------------------------------------------------------------------------
                    Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
                    PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

                    Comment


                    • #85
                      Re: "Sparkle" VW Polo

                      Originally posted by xciso View Post
                      Är det level 100 eller "vanliga?
                      Snyggt jobbat! Lacken ser lite skum ut på bilderna, men den är nog riktigt snygg "in the real life"

                      det är vanliga level.

                      ser skum ut på bilderna? menar du ojämn så ja där e apelsinskal men det försvinner när jag vattenslipar.
                      riktigt svårt att fota, provade fota den i dagsljus men de blev inte bättre.

                      och ja lacken ser roligare ut IRL
                      VW Polo aka SPARKLE

                      Comment


                      • #86
                        Re: "Sparkle" VW Polo

                        Originally posted by LuffarN View Post
                        4/100?
                        i så fall kan du ju ge dem till mig om du blir less på dem.!
                        japp de e 4x100.

                        allt är till salu för rätt pris.
                        VW Polo aka SPARKLE

                        Comment


                        • #87
                          Re: "Sparkle" VW Polo

                          såhär ser det ut när jag försöker fotografera bilen i dagsljus.

                          VW Polo aka SPARKLE

                          Comment


                          • #88
                            Re: "Sparkle" VW Polo

                            en systemkamera med hyfsad "förare" som kan använda det manuella läget skulle kunna få bra liv i färgen på bilderna. du kanske känner någon hobbyfotograf som kan ta några fina bilder?
                            ser fint ut och ser fram emot ljudbygget när det börjar! lycka till!
                            \m/

                            Comment


                            • #89
                              Re: "Sparkle" VW Polo

                              Originally posted by LuffarN View Post
                              en systemkamera med hyfsad "förare" som kan använda det manuella läget skulle kunna få bra liv i färgen på bilderna. du kanske känner någon hobbyfotograf som kan ta några fina bilder?
                              ser fint ut och ser fram emot ljudbygget när det börjar! lycka till!

                              får fråga mina vänner om någon av dom är duktiga på att fotografera.
                              men jag tror att ett kamerastativ hade gjort lite nytta då man inte är så stadig på handen.

                              systemskiss kommer nog upp nästa vecka förhoppningsvis.
                              det kommer iallfall bli 2st 12", 8" framsystem och ett ICE 3500,1 från SPL dyanamics.
                              VW Polo aka SPARKLE

                              Comment


                              • #90
                                Re: "Sparkle" VW Polo

                                du får göra det! det brukar inte göra så mycket att man är lite skakis på handen då slutartiden brukar vara snabb nog att ta skarpa bilder och de flesta kameror har skakreducering.

                                kommer att bli roligt att följa då det riktiga bygget kommer igång som sagt.
                                har du några planer på vilka 12":are du kommer att använda?
                                \m/

                                Comment

                                Working...
                                X