Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Sparkle" VW Polo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: "Sparkle" VW Polo

    Originally posted by nicklasa View Post
    ser mycket bra ut! har sj xtr basar men har inte hunnit bygga nån låda så dom ligger i kartongerna. men vrf ser dom ut som dom gör då? har inte hunnit kolla på mina ännu.
    hade man haft en sån såg hade man ju bott i garaget!
    som jag förstod det som så köps delarna till basarna in av olika tillverkare så där av att upphängningen inte matchar skruvhålen.

    Originally posted by diq View Post
    Jag bor granne med en högstadieskola med en liknande maskin och har deras vaktmästare i grannlägenheten så provlådor har aldrig varit något problem att bygga. Väldigt smidigt när man labbar
    Jag kommer garanterat att låna denna såg igen dels för att de e smidigt och dels för att materialet är billigare i den (byn)
    Det är inte bara en såg där e fräs, hyvel och slip i samma maskin i samma byggnad har ja även bandsåg, pelarborr och en långslip eller va de nu kallas.
    Last edited by lillpojken; May 12, 2012, 17:38.
    VW Polo aka SPARKLE

    Comment


    • Re: "Sparkle" VW Polo

      Så nu kommer de en kvälls uppdatering.

      Lådan är byggd typ.



      Det tog lite tid att lista ut hur listerna skulle sitta, tur att man är listig av sig.



      2 lager putsnät som är förskjutna mot varandra.



      Lite plast på det.
      Hurvida detta kommer funka med nätet som armering har ja ingen aning om. Innan har jag bara hällt plasten ner i lådan och då har det spruckit efter en tid men inte så det lossnat. Så nu tänkte jag prova att armera med putsnät och se hur det blir.

      Imorgon blir det en annan sida i lådan som ska plastas, när alla sidor e plastade ska de spacklas lite sen lackas om jag hinner, Lådan ska va i bilen på fredag kväll så ja slipper koppla o ha mig på Emmaboda.
      VW Polo aka SPARKLE

      Comment


      • Re: "Sparkle" VW Polo

        Vad ska detta resultera ì ?? Förstår inte var för du armerar och häller i plast?

        Comment


        • Re: "Sparkle" VW Polo

          Originally posted by puttel View Post
          Vad ska detta resultera ì ?? Förstår inte var för du armerar och häller i plast?
          innan har jag bara hällt plasten rakt ner i lådan men den har spruckit efter ett tag så därför provar jag att armera o se om de funkar.
          varför jag håller plast i lådan är för det första att göra den lite stabilare utan att ha dubbelt material, jag har kanske 3-4mm plast i lådan och för det andra är för att få en bra, slät och len yta + lådan kan nog inte bli mycket tätare.
          VW Polo aka SPARKLE

          Comment


          • Re: "Sparkle" VW Polo

            Hehe, minns lådan du byggde till 3515... Minns du vad ni gjorde vid porten?
            No car... No audio... No fun...

            Comment


            • Re: "Sparkle" VW Polo

              Originally posted by Bassracer View Post
              Hehe, minns lådan du byggde till 3515... Minns du vad ni gjorde vid porten?
              jodå ja kommer ihåg, den satt som gjutet
              VW Polo aka SPARKLE

              Comment


              • Re: "Sparkle" VW Polo

                Originally posted by lillpojken View Post
                jodå ja kommer ihåg, den satt som gjutet
                Ska bli kul att se hur bilen spelar när jag kommer hem!!
                No car... No audio... No fun...

                Comment


                • Re: "Sparkle" VW Polo

                  Originally posted by Bassracer View Post
                  Ska bli kul att se hur bilen spelar när jag kommer hem!!

                  jag tror ja hinner plockar isär den innan du kommer hem .
                  VW Polo aka SPARKLE

                  Comment


                  • Re: "Sparkle" VW Polo

                    Originally posted by lillpojken View Post
                    jag tror ja hinner plockar isär den innan du kommer hem .
                    Det ger du faaan i!!
                    No car... No audio... No fun...

                    Comment


                    • Re: "Sparkle" VW Polo

                      Jaha....
                      igår gick min fräs sönder, chuck spärren gick sönder eller sjölva gjutningen till spärren.
                      där va 5 års garanti på fräsen o använd i 2 år, men kvittot hade ju vittrat sönder (kassa kvitto) så någon ny fräs fick ja inte då ja som kund ska se till att jag får ordentliga kvitton.

                      någon som har tips på bra fräs till vettig peng då o säg inte Flake från kem&fix då den e kass.
                      VW Polo aka SPARKLE

                      Comment


                      • Re: "Sparkle" VW Polo

                        Originally posted by lillpojken View Post
                        Jaha....
                        igår gick min fräs sönder, chuck spärren gick sönder eller sjölva gjutningen till spärren.
                        där va 5 års garanti på fräsen o använd i 2 år, men kvittot hade ju vittrat sönder (kassa kvitto) så någon ny fräs fick ja inte då ja som kund ska se till att jag får ordentliga kvitton.

                        någon som har tips på bra fräs till vettig peng då o säg inte Flake från kem&fix då den e kass.
                        Om du klarar dig utan fräs i 4veckor till så tar jag med en blå bosch fräs till dig. (eller om den är grön)

                        Om inte så är Ryobi tydligen helt okey i kvalitet.
                        No car... No audio... No fun...

                        Comment


                        • Re: "Sparkle" VW Polo

                          Kan ta med min på fredag

                          Comment


                          • Re: "Sparkle" VW Polo

                            Originally posted by soundigital View Post
                            Kan ta med min på fredag

                            har lånat en BestTools fräs sålänge ska ju bara fräsa ut 3 hål

                            ska dock köpa något ordentligare sen.
                            VW Polo aka SPARKLE

                            Comment


                            • Re: "Sparkle" VW Polo

                              idag målades lådan invändigt och utvändigt.
                              Färgen fick bli vad jag hade hemma (Opel röd, magmaröd) insidan på lådan blev riktigt bra men utsidan ser inte så bra ut då spånet sög åt sig färgen som en svamp, får måla utsidan sen i en annan rolig färg.

                              inga bilder då jag inte villa röra telefonen med kladdiga fingrar bilder kommer imorgon.

                              Har även bestämt mig för att lacka om dom kopparfärgade fälgarna, tror ja ska ha en färg på vänster sida o en på höger sida, tror ja kommer måla dom med ett självlysande pigment med.
                              VW Polo aka SPARKLE

                              Comment


                              • Re: "Sparkle" VW Polo

                                hænde på emmaboda då? =)
                                No car... No audio... No fun...

                                Comment

                                Working...
                                X