Announcement

Collapse
No announcement yet.

Better Bass Expressen, fortsättningen..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: Better Bass Expressen, fortsättningen..

Fick för mig att jag skulle bygga om instrumentbrädan, jag börjar redan ångra mig

Men det måste göras om jag ska kunna staga upp kupén och få plats med lite mer leksaker.

Comment

I morgon så blir det lite mer stål i Flexpressen och på lördag så blir det En Dag På Strippen då Björn lovade att betala min självrisk om jag knäcker framrutan 8-)

Dock så kommer bilen se ut som ett slagfält.

Comment

Bara för Björn att hala fram lädret om du får klart vad vi pratade om i telefon för då kommer den där rutan att dra åt pepparn en gång för alla :P Å gör den inte det kommer jag snart ner ä hjälper dig med det, tror du fegar på volymrullen :P

Comment

Vi får väl se, nu sitter i alla fall ramverket fast i bilen hann tyvärr inte skruva dit något innetak men med tanke på tidspressen som har varit så får jag vara nöjd med det som blev gjort.

Comment

Lekte lite på Emmaboda i helgen, fick möta Rikard i 149.9 klassen.

Rikard kvalade in med 146.8 och jag med 146.9, lite halv tight inför finalen

I finalen så fick Rikard strul med lågnivån så jag gick vinnande ur tävlingen.

Jag är rätt nöjd med resultatet även om jag spelade 2dB lägre än förra året i Bass Race, gjorde 153dB peak med ett musikspår på Bass Race skivan och 153.7dB med ton.

Rätt okej med tanke på att min framruta är lös nästan hela vägen i taket och längs halva a-stolpen på passagerar sidan.

Comment

Gött

Sitter å suktar efter en HS15, menmen de blir väl nångång i framtiden kanske =)

Comment

Originally posted by Svartstreck View Post
                Gött

Sitter å suktar efter en HS15, menmen de blir väl nångång i framtiden kanske =)
                Kolla på den nya B2 HS15" , HS15 MKII. 3 x 100 oz magnet

Comment

Originally posted by Svenn3SaataN View Post
                  Kolla på den nya B2 HS15" , HS15 MKII. 3 x 100 oz magnet
                  Jo har sett på blekingebilradio =)

Men verkar som dom satt T/S från gamla modellen så man ser ju inte om BL förändrats iom den fetare magneten

Men vore najs, helt klart.. men som sagt, blir väl nångång om man får nå kneg :P

Comment

Specs på HS15 MKII,

B² audio Sweet Like Danish
                    www.b2audio.com

Comment

Lite bilder som jag glömde lägga upp, kommer att bli mer stål framöver men detta var vad jag hann med denna gången.

Comment

Lekte lite i dag och det gick som det gick....

Nytt rekord i Expressen 154.2dB ingen stor ökning men ändå, har inte gjort några större förändringar bara tagit ur instrumentbrädan och lite plåt i taket.

Provade 20Hz och resultatet blev 142.xdB.

Sen provade jag att spela Put On med Young Jeesy (eller vad han nu heter).

Tror detta var med öppen dörr.

Tyvärr så blev det lite tråkigheter ikväll, mer som gick sönder och som vanligt så är det inte stereon som ger upp utan bilen..

Comment

Originally posted by Extra Kim View Post
                          Lekte lite i dag och det gick som det gick....

Nytt rekord i Expressen 154.2dB ingen stor ökning men ändå, har inte gjort några större förändringar bara tagit ur instrumentbrädan och lite plåt i taket.

Provade 20Hz och resultatet blev 142.xdB.

Sen provade jag att spela Put On med Young Jeesy (eller vad han nu heter).

Tror detta var med öppen dörr.

Tyvärr så blev det lite tråkigheter ikväll, mer som gick sönder och som vanligt så är det inte stereon som ger upp utan bilen..

Glaset har blivit utmattat, men frågan är om din stagning av taket gör att glaset blir utsatt för hårdare våld än innan när det kunde fjädra mjukt?

Comment

Originally posted by Bilstereoshopen View Post
                            Glaset har blivit utmattat, men frågan är om din stagning av taket gör att glaset blir utsatt för hårdare våld än innan när det kunde fjädra mjukt?
                            har med tänkt en del på tror att så länge rutan får flexa så lossnar den bara. men nu när du stadgat upp så tror jag de blir mer spänts i rutan o på så vis spricker i stället ett tips är att fälla upp torkarna från rutan då dom kan slå rätt bra på rutan med kan tänka mig dina slår en hel del med hehe

Comment

Vi får se hur det blir med nästa glas. Om det går isönder relativt snabbt så får du nog staga själva rutans glas också om det är okej regelmässigt

Comment

Originally posted by Bilstereoshopen View Post
                                Vi får se hur det blir med nästa glas. Om det går isönder relativt snabbt så får du nog staga själva rutans glas också om det är okej regelmässigt
                                allt är tillåtet i bassrace

Comment

Working...
                                X