Announcement

Collapse
No announcement yet.

Better Bass Expressen, fortsättningen..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: Better Bass Expressen, fortsättningen..

Expressen är till salu från 3500:-, för mer info:
    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=29535

Comment

Eftersom intresset av att köpa Expressen var lågt så fick jag för mig att jag skulle plocka ur batterierna, vilket innebar att jag behövde plocka ur lådan. Detta visade sig vara lättare sagt än gjort.

Jag började med att kapa bort delar av innetaket och mina covers som jag hade mellan lådan och karossen.

Detta för att kunna lossa på spännbanden som höll fast lådan, jag hade nämligen för mig att lådan enbart satt fast genom att jag drog fast den med spännband i lastöglorna, ställde den emot karosstaket där det går från skåpet till kupé samt att jag hade fogskum mellan tak och lådan... Detta visade sig senare inte vara allt som jag hade gjort för att få fast den, men mer om detta senare.

Korten fångar bara en bråkdel av all den rök som uppstod.

Sakta men säkert så fick jag ur bitar av taket i denna storleken

När jag väl hade tagit mig igenom så jag kunde lossa spännbanden och jag trodde att lådan stod fri bortsett från fogskummet i taket, så spände jag fast lådan med spännband i en betongpelare för att kunna dra ut lådan genom att köra framåt. Det gick inte, hjulen bara spann och lådan stod kvar

Comment

Försökte vid ett par tillfällen innan jag gav upp och ringde http://www.garaget.org/Herr%20Nilsson för att låna en Tigersåg. Anders tyckte att vi skulle lösa problemet med hans traktorgrävare istället.

Sagt och gjort, jag åkte ut till Anders. Vi spänner fast Expressen i ett träd, drar spännband runt hela lådan och han börjar dra med skopan.

Med reslutatet att spännbanden går av och lådan står kvar... :lol:

Skam den som ger sig! Nytt försök påbörjas genom att försöka lyfta lådan och på så sätt få den att lossna.

För att vara på den säkra sidan så lyfter han lite extra, syns inte så bra på kortet men däcken hänger i luften

Sen så hämtar vi en stålvajer, drar den runt hela lådan och efter lite brak och knak så ger skiten med sig.

ÄNTLIGEN!!!

Som man kan se i taket/ovankant på lådan så hade jag skruvat fast en cover i lådan och en takbalk i bilen, detta hade jag glömt bort och det var orsaken till att lådan satt fast så jävla hårt.

Historien är dock inte slut där, vi knuffar in lådan i skåpet igen efter att jag har plockat bort batterierna.

Av någon anledning som vi inte kan se i mörkret så går inte lådan hela vägen in igen utan att det felar 7-8cm, det är kallt och båda två är lagom trötta på skiten så jag väljer att knyta ihop bakdörrarna och köra hem.
        Ett par dagar senare åker jag till en återvinningscentral för att slänga lådan, fäster den med ett spännband i en container för att på så sätt dra ut den. Tänker att nu när lådan är lös så borde det inte vara något problem..
        Trodde jag ja! Skiten sitter bergfast och infästningen där jag satte fast spännbandet går sönder. Så det var bara att åka hem igen, med lådjäveln kvar i skåpet :/

Comment

hahaha intressant läsning Lycka till, en variant vore väl iof att rulla ned expressen komplett i containern å dra därifrån
          De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

Comment

Innan jag fick loss lådan så hade jag allvarliga funderingar på att kapa upp ett hål på varje sida i skåpet och ta ur batterierna den vägen

Comment

Så kan de gå ... får åka ute till herr nilsson dra ur lådan . slå den i spilror sen åka till återvining =)
              TEAM BERGET

Comment

Hade det inte suttit runt 1500 skruv i lådan så hade jag eldat upp den.

Comment

Haha underhållning på hög nivå!! Expressen kommer ju gå som ett spjut då du får ut den där lådan(när det nu blir)
                  155++db@25hz
                  http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

sigpic

Ljudbyggaren.se

Comment

Haha underhållning på hög nivå!! Expressen kommer ju gå som ett spjut då du får ut den där lådan(när det nu blir)
                    155++db@25hz
                    http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

sigpic

Ljudbyggaren.se

Comment

Ja den kommer gå som ett spjut, till skroten

Comment

Originally posted by Techno_Bass View Post
                        lådan har ju varit ur bilen i någon vecka :P eller tryckte du in den i bilen igen kim?? fan kunde du inte ha kört bilen till skroten med lådan i... bara för att se deras min

Comment

Nej lådan står kvar... Anders knuffade in den snett med traktorn så den har kilat fast i hjulhuset.

Comment

Working...
                          X