Anledningen till att glaset gick sönder är att det inte satt fast, jag tror att nästa ruta kommer tåla betydligt mer än vad bilen spelar i dagens läge. Stora anledningen till att rutan lossnade i första hand är att rutramen är så mjuk så det flexade väldigt mycket i själva plåten. Om nästa ruta ger upp även den så får jag lösa det senare.
Är rädd för att det kommer bli mer sprickrisk nu när den inte är 100% jämn med rutan vilket gör att det kan bli ruskiga spänningar i rutan, det gör att den kan spricka på ett bas slag tyvär. Men du kanske har mer planer än vad jag ser på bilderna eller har missat i texten?
Orginal rutram finns kvar, anledningen till att den ser ojämn ut är att platjärnen ligger i olika vinklar p.g.a välvningen av rutramen, om det var det du syftade på. Så jag tror inte det ska vara något problem. Men vi får väl se
Orginal rutram finns kvar, anledningen till att den ser ojämn ut är att platjärnen ligger i olika vinklar p.g.a välvningen av rutramen, om det var det du syftade på. Så jag tror inte det ska vara något problem. Men vi får väl se
Tyvärr tror jag lite på Elvis teori om spänningar om inte anliggningsytan blir formad efter rutan och listen. Men det kanske ser ojämnare ut på bilderna än vad det är i verkligheten.
Ser ut som du ska kunna öka lite och få lite stabilare spelningar.
Rutramen är fortfarande välvd, det är plattjärnen som lurar ögat på korten. Orkade inte slipa till dem då de ändå inte kommer synas senare.
Det åker in en ny ruta vid kl 13 i morgon så då måste det vara färdig-svetsat vare sig jag vill det eller inte.
Givetvis så hade den lokala pizzerian semesterstängt i bonnhålan som jag är i, så någon mat blev det inte
Comment