Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dunderlupon!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Dunderlupon!

    ser lyssande ut

    Comment


    • #62
      Re: Dunderlupon!

      är det bröderna A som arbetar i garaget?
      \m/

      Comment


      • #63
        Re: Dunderlupon!

        nope är dessvärre 75 mil söderut annars hade jag varit där

        Comment


        • #64
          Re: Dunderlupon!

          Ena brodern är tyvärr ett x antal mil bort, så jag kör på ensam för tillfället.

          Comment


          • #65
            Re: Dunderlupon!

            han före mohahaha

            Comment


            • #66
              Re: Dunderlupon!

              tråkigt!
              \m/

              Comment


              • #67
                Re: Dunderlupon!

                Håller ju på med en Arosa nu (samma bil med annan front bara) Å det va länge sedan jag höll på å dämpa en bil med så jävla svampig plåt. Bökigt som helvete å dämpa kaross sidorna bak å dörrarna skall vi inte prata om ens... Men som sagt det behövs :P Glöm inte att dämpa bakom instrumentbrädan med
                Last edited by Holst; October 17, 2011, 11:53. Reason: Stavar tydligen sjukt illa

                Comment


                • #68
                  Re: Dunderlupon!

                  Originally posted by PontusA View Post
                  Huh? Vad har vikt med vad jag ska dämpa åh göra?
                  Så länge bilen går framåt skiter jag i vad totala vikten blir.

                  Bara basarna som blir bak, stegen kommer bli framme vid b stolpen. Precis intill framstolarna.
                  Var lite lätt förvirrad igår och missade att det fanns fler sidor Kommenterade på bilden om sänkningen !

                  Comment


                  • #69
                    Re: Dunderlupon!

                    Jaha. Haha ja så de kan bli ibland.

                    Men den är så förbannat stum då den är så låg så vikten gör ingen större skillnad, bara längden på fjädrarna.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Dunderlupon!

                      Originally posted by Holst View Post
                      Håller ju på med en Arosa nu (samma bil med annan front bara) Å det va länge sedan jag höll på å dämpa en bil med så jävla svampig plåt. Bökigt som helvete å dämpa kaross sidorna bak å dörrarna skall vi inte prata om ens... Men som sagt det behövs :P Glöm inte att dämpa bakom instrumentbrädan med
                      ja de är inte nån styvhet i plåten ne, funderar på att dra ett andra varv med bitumen i bagaget och i dörrarna så de blir styvt.

                      Bakom instrumentbrädan ska de dämpas på lördag.
                      Om du kommer på nå mer intressant är de bara åh hojta. =)

                      Comment


                      • #71
                        Re: Dunderlupon!

                        Hur går det?
                        \m/

                        Comment


                        • #72
                          Re: Dunderlupon!

                          Jodå det går bara fint!
                          Har under denna helg mest gjort smågrejer, dämpat bakom plåtar mm, så inget speciellt att ta kort på.
                          Har lagt mesta tiden på min andra bil då den ska besiktas till veckan.

                          Funderar jag på att kapa av vent rören till sidorna, då jag tror det räcker till mitten och framrutan, vad tror ni om det? Får mer plats för lådorna till högtalarna. (Har tänkt att montera 4st 6,5" i instrumentpanelen så.


                          Allt för denna helg, nästa sväng lär det hända desto mer! Då ska somsagt dörrarna gjutas, sen nog börja på plattan till baslådan och steg mm. =)
                          Last edited by PontusA; November 13, 2011, 01:47.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Dunderlupon!

                            Snyggt att det rör på sig!
                            Då jag antar att du bara ska köra bilen på sommaren så gör det kanske inget om man kapar de på sidorna, ska vara för imma på sidorutorna man har dem kvar.
                            blir roligt att se hur du får plats med allt i den lilla bilen, kanske får man lyssna i den när man har vägarna förbi övik i sommar?
                            \m/

                            Comment


                            • #74
                              Re: Dunderlupon!

                              Ja det blir bara att köra på sommarn.
                              Har inte ens vinterdäck till den, hehe. Vill inte utsätta lacken för salt.

                              Om sidorutorna skulle imma igen så får man veva ner dom, nästa ägare får väl annars investera i en original panel, hans problem, haha.

                              Ja men visst ska du få lyssna då den är klar, är ju tänkt att bli en demobil, så vem som helst kommer få lyssna. =)
                              Sen kommer bilen inte bara vistas i övik till sommarn, kommer vara lite överallt.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Dunderlupon!

                                Originally posted by PontusA View Post
                                Sen kommer bilen inte bara vistas i övik till sommarn, kommer vara lite överallt.
                                Okej, vad jag kan förstå så hade du tänkt försöka hinna med några träffar i sommar?
                                \m/

                                Comment

                                Working...
                                X