Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min lilla PoLow :)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• LETH
    replied
    Re: Min lilla PoLow

Originally posted by Vw_performance View Post

har inte något termlab dock, men har en BAE spl pro mätare, och den fungerar faktiskt bra för att se om man är på rätt eller fel väg åtminstone

spelar faktiskt högre på termlabbet än på denna dessutom..
    Du är välkommen till Sollebrunn, här finns termlab om du vill göra mätningar =) såg att du inte har så långt hit

Leave a comment:

• Slarvar
    replied

Har du nån koll på ungefär hur mycket det skiljer vid mätningar mellan dom olika instrumenten?
    Har oxå en såndär BAE mätare men det vore ju kul att veta hur den står sig mot termlab.

Leave a comment:

• Vw_performance
    replied

Tackar tackar!

du fick beröm av mig för fin lack och en fin finish överlag, särskilt dörrsidornas tyg kan fan inte vara lätt o få nånting att sitta kvar nån längre stund i den där!!

ja helt olabbad är den inte, men näst intill.

ingen plast, osv osv. det enda jag gjort är filat till portmynningen en aning, och ökat lådans volym en aning.

ska nog fanimej se till och slipa lite på den där lådan trots allt. nu när man ändå sitter här i träsket!

har inte något termlab dock, men har en BAE spl pro mätare, och den fungerar faktiskt bra för att se om man är på rätt eller fel väg åtminstone

spelar faktiskt högre på termlabbet än på denna dessutom..

Leave a comment:

• Techno_Bass
    replied

Kommer inte ihåg om jag sa det igår men din bil är riktigt jäkla snygg!
    Imponerande du fick så pass bra resultat med en helt olabbad låda, du kommer nog öka många db till SM, särskillt om du kan göra en avstämning för musik och en annan för db

Leave a comment:

• Vw_performance
    replied

där du snor en av dom där bilderna till min garaget sida

fan va fet den ser ut på filmen, från lite avstånd... ser helt galen ut! haha.. tänker ju inte så mkt på det då jag kör den själv och ser den dagligen men på de sättet ser man ju hur helsjuk den ser ut...

Leave a comment:

• zrken
    replied

http://imgur.com/a/lNT1b < slängde upp ett par bilder där din kärra fick ngra rimligt bra bilder med tanke på att jag fotar med stendöd display och från höften :P

also:
    http://youtu.be/cJUulLa7NvQ?hd=1&t=23s < Hårtork in action..

Leave a comment:

• Vw_performance
    replied

Originally posted by Frippe_L View Post
    Bilen såg nice ut hörru!
    Lyssnade dock inte i den.
    Tackar

De är inget speciellt, än.. Haha.

Det ger sån mersmak att åka ut på sånt här så det är sjukt. Tråkigt bara att de ska kosta så mkt

Leave a comment:

• Frippe_L
    replied

Bilen såg nice ut hörru!
    Lyssnade dock inte i den.

Leave a comment:

• Vw_performance
    replied

Originally posted by Davidzzon View Post
    Jag är helt med på hur du gjorde
    näää ;D tror du ljuger för mig

Leave a comment:

• Davidzzon
    replied

Jag är helt med på hur du gjorde

Leave a comment:

• Vw_performance
    replied

körde alltså 0.5ohm totalt på 2st dockade 1500 steg. för er som inte var med

Leave a comment:

• Vw_performance
    replied

stämmer fint det

inte för att va sån, men som sagt. labbat med skiten endast en kväll, och knappt det. så tror faktiskt, att lådan jag trodde va helt galen från början, inte är så jävla tokig ändå

basarna får ca 2kW och rör knappt på sig när det spelar sådär. sen vet jag 100% att det ökar minst 0.5 om man trycker på taket.

tyvärr hade jag problem senare, då jag inte kan starta på full mutter utan att det slår ifrån. utan måste kugga upp efter start. men en pinne på min iphone motsvarade då fanken så mkt mer än en pinne på stereon kan jag säga!! sista gången slog det från redan vid 146.0 ju

men egentligen, så är det ju lite löjligt att burpa.. även om det är kul

ska försöka hitta the sweetspot gällande portarea och längd, för burp nu.. sen tillverka en lös port, som passar i burpporten, som är tätad runtom, och sen skruvad i lådan. detta me en lite trevligare portlängd, och för lite vardagligare användingsområden, som tex.... musik?

nu skulle jag säga att den är nån kompromiss.

vad tros om lite ytterligare volym? om jag bygger på en ny baffel, kan jag dessutom flytta basarna lite från varandra och snygga till porten mer.

tack iaf, alla som kom och snacka och kika roligt när även lite enklare byggen kan inspirera/locka folk! detta är ju ändå sånt som nästan kan kalllas för bruksbil

Natti!

Leave a comment:

• zrken
    replied

Kul att lyssna lite på din kärra. Gillar verkligen stuket du fått till.
    Sen är det ju alltid extra kul när ngn poppar fram lite gammal hederlig psytrance

Leave a comment:

• Slarvar
    replied

150.1 gjorde du väl rdan i kvalet va?
    Goa siffror iaf!

Leave a comment:

• Vw_performance
    replied

150.1 på tävlingen men 150.6 igår, och det är knappt slipat på alls. Nåt dB proffs hade säkert trollat fram mer

Leave a comment:

Working...
X