Inhandlat min första "riktiga" bil, dvs en bil som inte bara används som sladdbil vintertid. Tänkte givetvis stoppa i lite ljud i den och tänkte passa på att dokumentera det här i hopp om att få massa tips från mer kunniga byggare på saker jag kan göra bättre
En liten setup över hur det ser ut i dagsläget kan jag väl göra även om det inte är mkt att visa upp egentligen:

Lågnivån är nån billigt från SPL och strömkablarna är 35mm köpt hos den lokala försäljaren.
Det jag gjort är egentligen bara att slängt i lådan:

Lådan är på 90 liter minus den volym som bas och rör upptar.
Och röret plus 1 tratt är 25cm, avstämning på strax över 40hz om jag fattat saken rätt?
Dämpat bakluckan har jag väl gjort också:

Dock skramlar fortfarande luckan som satan, delvis regplåten men även nåt mer, tips på hur man fixar det?
Skulle man kunna byta ut plasten på sista bilden mot en stummare spånskiva så inte trycket kommer innanför den på någonvis?
Satt dit koaxialarna i bafflar fult som satan i dörrsidan har jag gjort, dock bara tillfälligt då det är mkt som ska göras om...

Alla tips och förslag mottages tacksamt!
MvH Robin
En liten setup över hur det ser ut i dagsläget kan jag väl göra även om det inte är mkt att visa upp egentligen:

Lågnivån är nån billigt från SPL och strömkablarna är 35mm köpt hos den lokala försäljaren.
Det jag gjort är egentligen bara att slängt i lådan:

Lådan är på 90 liter minus den volym som bas och rör upptar.
Och röret plus 1 tratt är 25cm, avstämning på strax över 40hz om jag fattat saken rätt?
Dämpat bakluckan har jag väl gjort också:

Dock skramlar fortfarande luckan som satan, delvis regplåten men även nåt mer, tips på hur man fixar det?
Skulle man kunna byta ut plasten på sista bilden mot en stummare spånskiva så inte trycket kommer innanför den på någonvis?
Satt dit koaxialarna i bafflar fult som satan i dörrsidan har jag gjort, dock bara tillfälligt då det är mkt som ska göras om...

Alla tips och förslag mottages tacksamt!

MvH Robin

rna under "orginal" galler så byggde om lite.

) in lite butyltejp där du har glipor bakom midden bara så 

Comment