Announcement

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 406, sakta men säkert ?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

    Vi kör en uppdatering via mobilen.. Hittade nyss anledningen till skrammlet i dörren. Vad är bra att limma med ? Superlim ?
    Last edited by K_arlstrom; October 9, 2011, 13:54.

    Comment


    • #77
      Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

      Köpte mig en limtub och det känns som om det fastnade.

      Fick även en oj-upplevelse när jag rattade till tidskompen, hur har jag någonsin kunnat vara utan detta ?
      Nu står det helt plötsligt en sångare på instrumentbrädan !!

      Comment


      • #78
        Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

        Hmm... tror jag är tvungen köpa nytt 4-kanals steg nu, från ingenstans har jag fått generatorvin och när jag kör i ett gupp så hör jag hur ljudet "skrapar" till.
        Hoppas dock att det bara är en kabel som halkat ut av sig själv, ska kolla imorn när det är ljusare ute !

        Blir lite sugen på att byta stegen till B2 mono + quattro..

        sen edit: var bara en lågnivåkabel som var på väg ut !
        Last edited by K_arlstrom; December 7, 2011, 00:07.

        Comment


        • #79
          Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

          Men sluta hoppa med bilen samt stäng av motorn så slipper du allt oljud ^^.

          Hoppas det är nått enkelt som en kabel, men klart roligt med nya grejer =)
          155++db@25hz
          http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

          sigpic

          Ljudbyggaren.se

          Comment


          • #80
            Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

            Haha tyvärr så kör jag ju 99.9% av tiden jag sitter i bilen, blir svårt att ta sig någonstans med motorn av
            Och du vet ju hur vägarna här uppe är..!

            Ja visst är det ! Dom här har ju hängt med sen jag var 18, sugen på elakare midbasar med men vill inte köra full volym sittandes i bilen som det är nu :O

            Comment


            • #81
              Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

              Originally posted by K_arlstrom View Post
              Hmm... tror jag är tvungen köpa nytt 4-kanals steg nu, från ingenstans har jag fått generatorvin och när jag kör i ett gupp så hör jag hur ljudet "skrapar" till.
              Hoppas dock att det bara är en kabel som halkat ut av sig själv, ska kolla imorn när det är ljusare ute !

              Blir lite sugen på att byta stegen till B2 mono + quattro..
              Eller kanske ett Four Channel?

              Comment


              • #82
                Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

                "Någon" fick mig att impulsköpa ett four channel

                så kan det gå..!

                Comment


                • #83
                  Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

                  Ett stycke genesis att montera i bilen när det finns tid ! ;D

                  Comment


                  • #84
                    Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

                    Låter gött det du

                    Comment


                    • #85
                      Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

                      Snabbräknat lite på nypriset på mina grejer... lågnivåkablar för mer än huvudenheten, det är bra balans va ? ;D
                      Skulle nog tjäna lika mycket på bättre stereo som jag kommer göra på genesis-steget när det kommer tillbaks ! Kan tillägga att jag inte kommer sakna midbas längre, vilken kontroll

                      Comment


                      • #86
                        Vinden vänder !

                        Efter lite bekymmer med genesis-steget så blir det att leta vidare (tumme upp till slarvar, seriös försäljare ! så ingen tror någonting annat) och jag någonting i siktet nu, mer om det senare ?

                        Nu till någonting annat, roligare !!

                        CNA WF - mer om det här

                        Provade lite snabbt idag, kastade in en bit i ugnen på strax under 100 grader..
                        Den ville till att fastna lite i ugnsgallret men så länge den är varm går det bra, dock varmt om fingrarna !

                        Måste hämta hem/åka till varmluftspistolen då det skulle underlätta att punktvärma wf'en.
                        Kommer även ta bort det jag satt dit idag för att ta bort stålnätet jag tänkte ha som grund till glasfibern då det här blir tillräckligt hårt med 2-3 lager och går fantastiskt bra att forma.

                        För/nackdelar och andra åsikter kommer när jag hunnit testa mer
                        Fråga om det är någonting ni undrar, osäker på vad jag ska skriva än så länge men får göra en ordentlig utvärdering när jag byggt lite mer !
                        Last edited by K_arlstrom; November 30, 2011, 22:56.

                        Comment


                        • #87
                          Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

                          det där CNA WF verkar ju väldigt intressant
                          Saab 9-3 SQ style

                          Comment


                          • #88
                            Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

                            Lite mer till er som är nyfikna på CNA't !

                            Ska försöka förklara bilderna lite.. (synd att det inte går att lägga in bilderna man bifogar i meddelandet, iallafall jag hittar inte det )

                            Började med att rensa bort nätet jag satte dit tidigare och markera hur mycket plats jag trodde mig behöva för att inte bygga ut stolpen för mycket, karvade sen bort det med en morakniv !
                            Ruggade även upp ytan med raspen jag hade hemma för att det skulle få en sportsligare chans att fastna.

                            Sen började "plågan" (det är VARMT att jobba med..) med att lägga en grund som jag nästan maserade in i den uppruggade ytan, visade sig efter ett tag att jag inte värmt det tillräckligt.

                            Hint: Det blir blankt när det börjar bli tillräckligt varmt för att kladda fast i det mesta förutom i fingrarna, så skinnarbetshandskar kan fungera för att slippa den värsta värmen !

                            Sen var det bara att lägga lager på lager tills det blev någonting av det hela, kommer prova värma ihop 2-3 skivor i förväg inför nästa stolpe då det går utmärkt att eftervärma för att forma när det sitter fast !

                            Inte så lätt som i mina drömmar, men rätt nöjd med första riktiga försöket. Varmluftspistol eller liknande är nästan ett måste för att få till det sista då arken är stekheta när de kommer ur ugnen (måste över 70 grader för att bli ordentligt kladdigt, kanske förklarar en del!) och dessutom så mjuka så de vill till att vika ihop sig !

                            Comment


                            • #89
                              Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

                              Dubbla lager = 4x så lättarbetat !

                              På ca 30 min (plockade fram när jag värmde ugnen, känns nästan som ett måste att få hela bitarna varma) så fick jag ihop den andra stolpen !
                              Fick punktvärma för att få "grunden" att fastna ordentligt i stolpen den här gången med, och även lite i efterhand för att lättare kunna forma "skalet".

                              Nu är det bara spackling + slipning före de är klara att klä
                              För någon jämn och fin yta lyckas jag då inte få till än !

                              Comment


                              • #90
                                Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

                                Börjat grovbearbeta ytan idag, köpte mig en stanley surform minihyvel/rasp (tänk rivjärn) och det var ganska effektivt på de konvexa ytorna, men kom av ganska självklara själ inte in i de konkava partierna..
                                Får åka till vinkelslipen min och plocka fram lamellslipskivan, iallafall så antar jag att den är bäst för jobbet !

                                Sen har jag råkat köpa lite stereoprylar, mer om det när paketen kommer fram

                                Comment

                                Working...
                                X