Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anläggning i sommarbilen volvo 940classic.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Anläggning i sommarbilen volvo 940classic.

    Hur har du Fäst lådan mellan ryggstöd O basbaffel?
    Gärna bilder ifall du har?

    Comment


    • #17
      Re: Anläggning i sommarbilen volvo 940classic.

      Originally posted by The one n only View Post
      Hur har du Fäst lådan mellan ryggstöd O basbaffel?
      Gärna bilder ifall du har?
      Hittar inga bilder just nu.

      Men jag har först skruvat fast en skiva på baksidan av ryggstödet,med ett hål som var lite större än basen.

      Sen har jag satt en tjock tättningslist runt hålet på skivan bakkant som sedan går mot baslådan,för att få tättin i kupèn.Har även dubblalister bredvod varann på kanterna på skivan.som går mot baslådan ytterkanter,så att inte lådan rider bara på mitten listen runt hålet.

      Skruvade sen fast lådan gaenom att borra genom plåten och skivan bakom baksätet.Samt stora brickor.Så jag drog lådan mot baksätet,när jag skruvade.

      Lagom hårt så listen inte blir allför platt.

      Comment


      • #18
        Re: Anläggning i sommarbilen volvo 940classic.

        Originally posted by Välljudsfantast View Post
        Jag pratade ingående med Iö om att använda pip element i bilen.

        Och han såg inga hinder för det.Elementen är ju inte speciellt fuktkänsliga på pip modellen,samt att jag har ju bara bilen på sommaren.

        Dock så tror jag man kan hitta lika bra element för samma pengar som ett par pip element kostar.

        För mig var det bara kul/intressant att prova.
        Då har IÖ inte fattat vad som är största hotet för en högtalare i bilen med andra ord. Men, han håller på med hemmagrejer, så det är inte förvånande!

        //Jonas
        SM-guld 2007 och 2008.
        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

        Comment


        • #19
          Re: Anläggning i sommarbilen volvo 940classic.

          Originally posted by Välljudsfantast View Post
          Hittar inga bilder just nu.

          Men jag har först skruvat fast en skiva på baksidan av ryggstödet,med ett hål som var lite större än basen.

          Sen har jag satt en tjock tättningslist runt hålet på skivan bakkant som sedan går mot baslådan,för att få tättin i kupèn.Har även dubblalister bredvod varann på kanterna på skivan.som går mot baslådan ytterkanter,så att inte lådan rider bara på mitten listen runt hålet.

          Skruvade sen fast lådan gaenom att borra genom plåten och skivan bakom baksätet.Samt stora brickor.Så jag drog lådan mot baksätet,när jag skruvade.

          Lagom hårt så listen inte blir allför platt.
          Tack för svaret

          Comment

          Working...
          X