Announcement

Collapse
No announcement yet.

Grand Turismo con Robsarve

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Grand Turismo con Robsarve

När du lärt dig safc 2:an kan du få lära mig
    Du får se till att komma till mantorp / actionmeet för lite konbanekörning
    Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

Comment

Originally posted by Hewi View Post
      Ser ut att vara i fint skick!
      Ser inte heller ut som alla andra Supror , sista modellen med "gamla" karossen?
      Är Mk3an, samma modell som jag hade
      Niklas Bengtsson

LjudiBil.Com

Comment

Jag tänkte skratta åt stereon, men sen insåg jag att jag har ingenting i min egen bil, så jag kniper!
        SM-guld 2007 och 2008.
        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Originally posted by jonash View Post
          Jag tänkte skratta åt stereon, men sen insåg jag att jag har ingenting i min egen bil, så jag kniper!
          Är "ingenting" sämre?
          Vis vobiscum sit!

Comment

En liten uppdate. Har inhandlat en bättre begagnad instrumentbräda som skall slaktas.

Dessutom beställt lite småsaker för att få till detaljkänslan

Den orange sidoblinkern sticker ut som en vårta på bilen så den behövde moderniseras:

Och kylarvätsketanken drog ned utseendet på hela motorutrymmet.
            /tycker Erik.

Comment

kommer göra gott med nya sidoblinkers
              ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Comment

Get the party started...

Varför måste resten av sakerna ligga i en container i tre veckor till?
                /tycker Erik.

Comment

Passa på o bygg en fet frontsub ni när inget annat är i vägen.

Pierre
                  SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Bra ide, förutom att det är just subbar och sånt i containern, själva bilen finns ju.
                    /tycker Erik.

Comment

Container? Du håller väl inte på med sneimport

Pierre
                      SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Jodå. Snett över Snockholm...
                        /tycker Erik.

Comment

Börjat så smått.

Har gått igång med dämpningen. Hade lämpligt nog ett bulkpack från B2 liggande.

Sedan har jag kollat mig fram med hur allt skall monteras. 9" är stort i en sportbil och närmare 20 liter låda per styck inte helt enkelt att hitta plats för. Men det börjar klarna hur det skall gå till... Är helt säker på att jag hinner ångra detta beslut många gånger, för det kommer inte att bli lätt. Och ett litet h-e att få till...
                          /tycker Erik.

Comment

Originally posted by Robsarve View Post
                            Har gått igång med dämpningen. Hade lämpligt nog ett bulkpack från B2 liggande.
                            Lägg den inte dubbel bara, jag har fått lära mig den hårda vägen. Plastskiktet släpper nämligen vid ojämnheter...
                            Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

Comment

Eftersom jag har en fyra som sista siffra så tyckte jag det var lämpligt med en besiktning idag. Råkar ha en Carspect-station ett stenkast från jobbet, så jag åkte dit imorse och tog en drop-in tid. (Det är ca fyra veckors kö just nu i hela mälardalen) Fick återkomma vid strax före fem.

Konstaterade att de hade inte riktigt samma pesonalstruktur som sbp. Av de tre som jag träffade så var det två unga tjejer samt en kille med invandrarbakgrund! Den tjej som besiktade min bil sa: -Åh, så fint när det glänser under huven, då är det ju roligt att putsa!
                              Jag erkände att jag behövde bättra mig på den punkten...

Hade lite problem med avgasvärdena, men kom på att katalysatorn nog inte hunnit bli varm... Fick köra en sväng för att sota ur skorstenen och med turbo och racekat genomvarma blev det blankt papper!

En mindre rolig grej är att jag efter att ha dämpat bagaget har insett att det läcker in regnvatten någomstans. Blir att sätta sig i bagaget och låta frugan spola vatten på bilen....

Annars börjar det klarna hur det skall bli på stereosidan. Har ett par ra steg för lite bara. Om jag inte tar reservsteget till Limpan....
                              Last edited by Robsarve; June 30, 2011, 23:36.
                              /tycker Erik.

Comment

Originally posted by Robsarve View Post
                                Eftersom jag har en fyra som sista siffra så tyckte jag det var lämpligt med en besiktning idag. Råkar ha en Carspect-station ett stenkast från jobbet, så jag åkte dit imorse och tog en drop-in tid. (Det är ca fyra veckors kö just nu i hela mälardalen) Fick återkomma vid strax före fem.

Konstaterade att de hade inte riktigt samma pesonalstruktur som sbp. Av de tre som jag träffade så var det två unga tjejer samt en kille med invandrarbakgrund! Den tjej som besiktade min bil sa: -Åh, så fint när det glänser under huven, då är det ju roligt att putsa!
                                Jag erkände att jag behövde bättra mig på den punkten...

Hade lite problem med avgasvärdena, men kom på att katalysatorn nog inte hunnit bli varm... Fick köra en sväng för att sota ur skorstenen och med turbo och racekat genomvarma blev det blankt papper!

En mindre rolig grej är att jag efter att ha dämpat bagaget har insett att det läcker in regnvatten någomstans. Blir att sätta sig i bagaget och låta frugan spola vatten på bilen....
                                Härligt
                                Vinge eller baklysen är nog boven till vattnet, för egen del så var det båda....men det löser lite apskit
                                Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

Comment

Working...
                                X