Announcement

Collapse
No announcement yet.

Budget bygge i a4 avant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Budget bygge i a4 avant

    Originally posted by Belone View Post
    mjo tack! inte lätt att löda det dära
    Under 1mm breda banor..som hänger i luften..inget kretskort under som du kanske ser
    Måste iaf ha en riktig lödkolv då innan ja vågar mig på de..om de ens är värt.
    Är ju så jävla darrhänt
    Audi A4 B5 -98
    Pioneer P90 + DEQP90
    Sinfoni amplitude 50.4x
    Sinfoni shadow 100.2
    Sinfoni S165W x4
    Sinfoni S100M
    Sinfoni S25T

    Vw up -12
    På gång..
    New car, hi end old school..

    Comment


    • Re: Budget bygge i a4 avant

      Brukar gå att löda sånt där men det är inte lätt. Riktig kolv, bra lod, ordentlig rengörning och ett par stadiga händer är väl grundförutsättningen för att lyckas.
      Fd tävlande med min Citroën C5.

      Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

      sigpic

      Samarbetspartners:
      Ljudbyggaren

      Comment


      • Re: Budget bygge i a4 avant

        Originally posted by Expoze View Post
        Brukar gå att löda sånt där men det är inte lätt. Riktig kolv, bra lod, ordentlig rengörning och ett par stadiga händer är väl grundförutsättningen för att lyckas.

        Allt finns förutom att ja skakar som om ja hade Parkinson..
        Försöker hålla mig till större prylar

        Först ska ja köpa ett par till bara så man får igång skiten
        Audi A4 B5 -98
        Pioneer P90 + DEQP90
        Sinfoni amplitude 50.4x
        Sinfoni shadow 100.2
        Sinfoni S165W x4
        Sinfoni S100M
        Sinfoni S25T

        Vw up -12
        På gång..
        New car, hi end old school..

        Comment


        • Re: Budget bygge i a4 avant

          Originally posted by JALLE View Post
          Din AE kommer ständigt att ligga och söka efter din telefon men med tanke på hur mycket mos den drar så är det marginellt, men det gäller att du inte har en konverter som ligger och drar konstantström och tömmer ditt batteri.
          Okej.. nu tänkte jag komma med lite säkerhetstänk här.. inte för att jag vet om det spelar någon roll på en AE. Det finns paylings verktyg som snappar upp broadcasts(AE'n kommer ligga och skrika till allt som finns i närheten "Finns det någon enhet jag känner igen? ") sedan så kan ett paylings verktyg bara svara med "Jaaaa, jag känner dig och är precis den enheten du känner igen" och poff så har någon annan full access till din AE.

          Detta stämmer även med både din telefon och din ipad. Jag skulle rekommendera att du hittar något sätt att stänga av AE'n eller WiFiet så att ingen är inne och krånglar till allt för dig.

          Airport såvidare du inte ställt in ett lösenord är ju dynglätt att bryta också dessutom :3 Vem som helst med en apple enhet kan ju stå utanför och bryta när du demar bara för att vara jävlig.
          When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
          Shinichi Kudo (Detective Conan)

          Comment


          • Re: Budget bygge i a4 avant

            Originally posted by Mica View Post
            Okej.. nu tänkte jag komma med lite säkerhetstänk här.. inte för att jag vet om det spelar någon roll på en AE. Det finns paylings verktyg som snappar upp broadcasts(AE'n kommer ligga och skrika till allt som finns i närheten "Finns det någon enhet jag känner igen? ") sedan så kan ett paylings verktyg bara svara med "Jaaaa, jag känner dig och är precis den enheten du känner igen" och poff så har någon annan full access till din AE.

            Detta stämmer även med både din telefon och din ipad. Jag skulle rekommendera att du hittar något sätt att stänga av AE'n eller WiFiet så att ingen är inne och krånglar till allt för dig.

            Airport såvidare du inte ställt in ett lösenord är ju dynglätt att bryta också dessutom :3 Vem som helst med en apple enhet kan ju stå utanför och bryta när du demar bara för att vara jävlig.
            Jag ser inte direkt nyttan av att försöka "kapa" ett internt WiFi i en bil...

            Och om man använder telefonen som Hotspot så är det även skyddat vida lösenord, och jag är tveksam om någon orkar lägga ner den energin för att eventuellt kunna byta låt i smyg när han står och demar.
            för det är enda funktionen man kan uppnå
            Roger Edvinsson
            Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
            helst på saker av kolfiber :-)

            Comment


            • Re: Budget bygge i a4 avant

              Originally posted by JALLE View Post
              Jag ser inte direkt nyttan av att försöka "kapa" ett internt WiFi i en bil...

              Och om man använder telefonen som Hotspot så är det även skyddat vida lösenord, och jag är tveksam om någon orkar lägga ner den energin för att eventuellt kunna byta låt i smyg när han står och demar.
              för det är enda funktionen man kan uppnå
              Försök se detta scenariot; Du startar bilen och säg att du ska dema men personen du skall dema för tar tid på sig så du startar en hotspot i din iphone, men AE'n ansluter inte till iphonen utan till någons paylingsutrustning. Sedan så kollar du mailen på ipaden. Vet att det är lite långsökt men då har personen som lyssnar all information han behöver för att komma åt dig om han nu skulle vilja.
              When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
              Shinichi Kudo (Detective Conan)

              Comment


              • Re: Budget bygge i a4 avant

                Originally posted by Mica View Post
                Försök se detta scenariot; Du startar bilen och säg att du ska dema men personen du skall dema för tar tid på sig så du startar en hotspot i din iphone, men AE'n ansluter inte till iphonen utan till någons paylingsutrustning. Sedan så kollar du mailen på ipaden. Vet att det är lite långsökt men då har personen som lyssnar all information han behöver för att komma åt dig om han nu skulle vilja.
                Lite långsökt??

                Är man ute efter att kapa nätverk tror jag inte en bilträff är första "target"

                Sätt dig på innergården till ett större bostadsområde och du får 100 nätverksträffar.
                Betydligt bättre chans till utdelning.
                Last edited by JALLE; August 1, 2012, 20:08.
                Roger Edvinsson
                Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                helst på saker av kolfiber :-)

                Comment


                • Re: Budget bygge i a4 avant

                  Originally posted by JALLE View Post
                  Lite långsökt??

                  Är man ute efter att kapa nätverk tror jag inte en bilträff är första "target"

                  Sätt dig på innergården till ett större bostadsområde och du får 100 nätverksträffar.
                  Betydligt bättre chans till utdelning.
                  Det finns folk som gör saker bara för att de kan........det roar dem.
                  Trådlöst överlag är vanskligt att dona med ÄVEN om man krypterar och har bar lösenordsskydd......

                  Ju bättre skydd ju större utmaning och ju roligare är det.....welcome to the world of hackers and crackers
                  Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                  ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                  Comment


                  • Re: Budget bygge i a4 avant

                    Originally posted by JALLE View Post
                    Lite långsökt??

                    Är man ute efter att kapa nätverk tror jag inte en bilträff är första "target"

                    Sätt dig på innergården till ett större bostadsområde och du får 100 nätverksträffar.
                    Betydligt bättre chans till utdelning.
                    Det är inte riktigt det som det handlar om riktigt. Dom behöver inte leta efter nätverk, dom behöver leta efter enheter som letar efter nätverk.. mycket lättare. Jag säger inte att mitt mål skulle vara en enskild person som surfar på sin ipad jag vill bara upplysa om riskerna. Det är information dom vill åt. En enhet som hela tiden skriker så fort den blir av med sina barn är inte något bra precis, försök hitta på ett sätt att stänga av enheten när du inte är i närheten. Det är det jag säger.
                    When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
                    Shinichi Kudo (Detective Conan)

                    Comment


                    • Re: Budget bygge i a4 avant

                      Originally posted by Mica View Post
                      Det är inte riktigt det som det handlar om riktigt. Dom behöver inte leta efter nätverk, dom behöver leta efter enheter som letar efter nätverk.. mycket lättare. Jag säger inte att mitt mål skulle vara en enskild person som surfar på sin ipad jag vill bara upplysa om riskerna. Det är information dom vill åt. En enhet som hela tiden skriker så fort den blir av med sina barn är inte något bra precis, försök hitta på ett sätt att stänga av enheten när du inte är i närheten. Det är det jag säger.
                      99% av tiden så kommer jag inte dela ut nå nätverk.
                      Skyddat med lösen iaf, men vill folk ta sig in så gör dom ju de..inte mkt å göra åt
                      Läser du va ja har skrivit så ser du oxå att airporten kommer vara avstängd när den inte används
                      Audi A4 B5 -98
                      Pioneer P90 + DEQP90
                      Sinfoni amplitude 50.4x
                      Sinfoni shadow 100.2
                      Sinfoni S165W x4
                      Sinfoni S100M
                      Sinfoni S25T

                      Vw up -12
                      På gång..
                      New car, hi end old school..

                      Comment


                      • Re: Budget bygge i a4 avant

                        Originally posted by JohanH View Post
                        99% av tiden så kommer jag inte dela ut nå nätverk.
                        Skyddat med lösen iaf, men vill folk ta sig in så gör dom ju de..inte mkt å göra åt
                        Läser du va ja har skrivit så ser du oxå att airporten kommer vara avstängd när den inte används
                        Sounds amazing ;3 Men att din enhet söker efter ett Wifi.. inte att du skapar ett :P

                        Jag såg det såhär:
                        iPad -> Airport Express -> iPhone -> Internetz

                        Du går iväg med iPhone så kommer Airport skrika efter sitt stödben, och där kommer en elak man i lång kappa och ger Airport ett stödben.. bara det att detta stödben har massa mikrofoner på sig :P Medans Airport inte misstänker någonting, så när iPad pratar med airport så hör elaka mannen med lång kappa allting :3

                        Jag ska sluta tjata om det här nu :3
                        When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
                        Shinichi Kudo (Detective Conan)

                        Comment


                        • Re: Budget bygge i a4 avant

                          Originally posted by Mica View Post
                          Sounds amazing ;3 Men att din enhet söker efter ett Wifi.. inte att du skapar ett :P

                          Jag såg det såhär:
                          iPad -> Airport Express -> iPhone -> Internetz

                          Du går iväg med iPhone så kommer Airport skrika efter sitt stödben, och där kommer en elak man i lång kappa och ger Airport ett stödben.. bara det att detta stödben har massa mikrofoner på sig :P Medans Airport inte misstänker någonting, så när iPad pratar med airport så hör elaka mannen med lång kappa allting :3

                          Jag ska sluta tjata om det här nu :3

                          Hehe förstår precis.
                          Jättebra att nån påpekar det då jag garanterat inte ensam om denna lösning
                          iPad och airport kommer slås av när jag lämnar bilen..så va min tanke iaf
                          Audi A4 B5 -98
                          Pioneer P90 + DEQP90
                          Sinfoni amplitude 50.4x
                          Sinfoni shadow 100.2
                          Sinfoni S165W x4
                          Sinfoni S100M
                          Sinfoni S25T

                          Vw up -12
                          På gång..
                          New car, hi end old school..

                          Comment


                          • Re: Budget bygge i a4 avant

                            Originally posted by Mica View Post
                            så när iPad pratar med airport så hör elaka mannen med lång kappa allting :3

                            Då får vi hoppas att JohanH har bra musiksmak så elaka mannen slipper pinas med tex lågupplöst uzbekisk folkmusik.


                            Tror vi släpper detta ämne och låter JohanH bygga klart.
                            Roger Edvinsson
                            Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                            helst på saker av kolfiber :-)

                            Comment


                            • Re: Budget bygge i a4 avant

                              Originally posted by JALLE View Post
                              Då får vi hoppas att JohanH har bra musiksmak så elaka mannen slipper pinas med tex lågupplöst uzbekisk folkmusik.


                              Tror vi släpper detta ämne och låter JohanH bygga klart.
                              All musik är väl bra sålänge inspelningen är av god kvalité och stereon är hyfsad?

                              Bygga å bygga..har ju semester så finns tyvärr massa annat å göra.
                              Motivationen finns inte heller
                              Audi A4 B5 -98
                              Pioneer P90 + DEQP90
                              Sinfoni amplitude 50.4x
                              Sinfoni shadow 100.2
                              Sinfoni S165W x4
                              Sinfoni S100M
                              Sinfoni S25T

                              Vw up -12
                              På gång..
                              New car, hi end old school..

                              Comment


                              • Re: Budget bygge i a4 avant

                                händer det något med själva bilen?

                                Comment

                                Working...
                                X