Announcement

Collapse
No announcement yet.

volvo 965

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: volvo 965

    trodde jag skulle störa mig som fan på att de vart två färgat men tycker de vart helt okej.

    ska dock kläs om när jag hittar vinyl i rätt färg





    riktigt sugen på att beställa 3.5" amega coaxialer av hästen nu,skulle bli så bra att ha dom i org hålen på brädan
    och sen ett mosconi as200.4 till framsystemet
    Last edited by micke999; April 23, 2011, 00:32.
    saab 9000 pioneer-

    www.garaget.org/micke999

    Comment


    • Re: volvo 965

      Originally posted by micke999 View Post
      trodde jag skulle störa mig som fan på att de vart två färgat men tycker de vart helt okej.

      ska dock kläs om när jag hittar vinyl i rätt färg



      riktigt sugen på att beställa 3.5" amega coaxialer av hästen nu,skulle bli så bra att ha dom i org hålen på brädan
      och sen ett mosconi as200.4 till framsystemet
      Jag tycker oftast det är snyggast med dubbla färger på interiören.

      Hästen är det harry boy du menar haha
      sigpic

      Ägare av DekorTeknik
      Gå in och gilla!

      Comment


      • Re: volvo 965

        Originally posted by Antonic View Post
        Jag tycker oftast det är snyggast med dubbla färger på interiören.

        Hästen är det harry boy du menar haha


        men finns inget annat som är svart i bilen därav att jag va så tvetsam.är bruna sömmar dock på sätena så man skulle ju kunna ta den färgen om man vill ha 2färgat.


        hehe japp
        saab 9000 pioneer-

        www.garaget.org/micke999

        Comment


        • Re: volvo 965

          Originally posted by micke999 View Post
          liten fundering!

          mailade med cdt om lådförslag till min cdt bas,så tänkte bygga båda lådförslagen och testa vilken som faller mig bäst i smaken

          men ett frågetecken som dök upp
          dom skrev så här

          Vented = 1.5 cu. Ft.
          Port = 3 x 8 inches
          F3 = 33.35 Hz

          betyder de 3"rör 8" långt eller slotport på 3*8"??
          och om de är slotport hur lång ska väggen i lådan vara då?

          tänkte kasta ihop lådan idag så väldigt tacksam om nån kunde svara
          om jag skulle använda mig av en 6"port eller dubbla 3" eller nått hur långa ska dom vara då?
          saab 9000 pioneer-

          www.garaget.org/micke999

          Comment


          • Re: volvo 965

            fan äckligt sugen nu på att beställa en alpine iva-d800r från seastreamgarage får se vad bidraget säger nu i slutet av månaden
            saab 9000 pioneer-

            www.garaget.org/micke999

            Comment


            • Re: volvo 965

              Du är inte ensam vill jag lova! En sån tillsammans med en H800 vore mumma! Dock inte för ekonomin...
              Mitt projekt: Volvo V60
              BRL - B2 & Dayton

              More to come...

              Comment


              • Re: volvo 965

                jo de vore inte fel men känns ändå som 20k på rätt ställe,då man måste ha bra signal
                saab 9000 pioneer-

                www.garaget.org/micke999

                Comment


                • Re: volvo 965

                  Jo vist, men så kan man fråga sig också då hur stor skillnaden är mot en IVA-D511 med H701 box... Fast H800 ser onekligen fräsigare ut och bör låta bättre, så det lär väl bli en sån till slut ändå.
                  Mitt projekt: Volvo V60
                  BRL - B2 & Dayton

                  More to come...

                  Comment


                  • Re: volvo 965

                    kan man köra surroundljud med 701an med?
                    saab 9000 pioneer-

                    www.garaget.org/micke999

                    Comment


                    • Re: volvo 965

                      Absolut! Finns ju 8st utgångar, F1, F2, R, S och C och inbyggd avkodning för DTS och massa annat. Har själv inte testat det dock, nöjer mig med musik i stereo.
                      Mitt projekt: Volvo V60
                      BRL - B2 & Dayton

                      More to come...

                      Comment


                      • Re: volvo 965

                        okej för h800an ska ju ha grym 5,1 som jag förstår
                        saab 9000 pioneer-

                        www.garaget.org/micke999

                        Comment


                        • Re: volvo 965

                          jaha idag hamnade man i garaget och hade inget att göra efter att ha sålt projektbilen och saknades turbo till andra lekbilen så då råkade jag snubbla på 965an,

                          tänkte göra ett sista försök med mitt framsystem
                          har ju senaste tiden åkt helt utan ljud(eller ja org i bakdörrarna har suttit kvar)

                          först på listan stog stabil täckplatta till mellanregisterna
                          vart 2mm rostfritt
                          fy fan vad de suger att jobba med när man inte har nå vettiga verktyg för skitenmen fått till ett par nu iallafall,
                          då försökte jag skära och löippa bort massa onödigt skit under där så dom får andas så bra de går.
                          Vart dock lite fail på passargerarsidan då de vart för grunt för högtalarenså nu står jag med 2 val
                          antingen kapa bort luft kanalen eller skaffa grundare mellanregister!
                          men gick att få ner den sålänge med placering närmare rutan.

                          nästa fel är att de blir vad jag antar är reflexer i rutan,för håller jag en handske mot rutan så låter de mycke mer harmoniskt(om nån förstår)

                          testade även lite fler olika diskantplaceringar och hittade en som jag faktist fastnade för ska provlyssna lite mer när man inte är lika trött

                          kastade i middbasen i ena dörren med för att kolla om de gjorde någon skillnad efter att jag kapat upp runt dom och de gjorde de.fladrar lite i byxorna iallafall

                          ljudet vart även mycke varmare och helt klart mer pang efter hu bytet jag gjort med bytte pioneer p88rs mot en kenwood cd,men saknar verkligen eqn får grymt jobbig diskant på hög volym

                          så jag måste verkligen ha en dsp går inte att få de bra annars

                          såhär blir plattorna




                          glömde bild på diskantplaceringen och hur de vart med högtalarna på plats
                          saab 9000 pioneer-

                          www.garaget.org/micke999

                          Comment


                          • Re: volvo 965

                            edit

                            orkade inte änns göra ett försök till att kolla rättstavning och punkter och skit hehe
                            saab 9000 pioneer-

                            www.garaget.org/micke999

                            Comment


                            • Re: volvo 965

                              verkar som de blir en bit1 nu och kanske även gz plutonium mellanrgister och diskant får se under morgondagen om affärerna går i land
                              saab 9000 pioneer-

                              www.garaget.org/micke999

                              Comment


                              • Re: volvo 965

                                Kopplade in båda middarna igår, efter lite modd av fastsättningen av den plastade delen och dörrsidan så rockar de på rätt bra nu tycker jag Kan inte dela middarna lägre än 80hz med nuvarande stereon, men högt går de att spela iallafall hehe

                                Kom på att jag inte lagt upp bild på hur framsystemet är monterat nu. Labbat med diskanterna i alla olika höjder och riktningar men de här är väl den placering som får vara tillsvidare.

                                Så ser de ut nu, kommer nog klä plattorna i kolfiber.


                                Så här ser de ut under golvet för tillfället


                                Sen råkade de bli lite öl och ja lekstuga, kan va kul. Tur man har villig chufför
                                saab 9000 pioneer-

                                www.garaget.org/micke999

                                Comment

                                Working...
                                X