Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saab og9-3 SQ style

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Saab og9-3 SQ style

    Originally posted by BaDiS View Post
    Primeramannen, Jo det gjorde jag, har dock inga bilder på det vad jag kan minnas..

    Jo handskfacken är inte särskillt stora alls faktiskt, men har man ingen airbag så är det bara att bygga om för det finns ganska mycket plats att hitta om man bara vill
    det finns inga möjligheter att fota nu efteråt?

    Comment


    • Re: Saab og9-3 SQ style

      Jo absolut, dock får det vänta tills jag river ur bilen igen då baslådan är sådär kul att få dit
      Saab 9-3 SQ style

      Comment


      • Re: Saab og9-3 SQ style

        Originally posted by BaDiS View Post
        Jo absolut, dock får det vänta tills jag river ur bilen igen då baslådan är sådär kul att få dit
        perfekt! hur långt fram i tidsplanerna ligger det?

        Comment


        • Re: Saab og9-3 SQ style

          Ja du har lite grejer jag tänkt fixa innan jag river ner invändigt..
          Bland annat få dit dom där rackarns twinpipesen som jag lät ta upp ett till hål till för över ett år sedan..

          Så är väl nån månad kvar innan hon är i molekyler skulle jag tro
          Saab 9-3 SQ style

          Comment


          • Re: Saab og9-3 SQ style

            Sitter å klurar lite på ett pdx 4.150 steg, men såg att det inte finns någon link på det så jag kan koppla ihop det med 4.100 steget.
            Då jag ska upp med mellanregister i brädan så måste jag ju ändå ha mera kanaler.

            Då mitt 4.100 ändå inte riktigt räcker till idag så tänkte jag att om middarna dom får ett 4.150 själva så borde dom ju bli glada?

            Blir min enda vettiga lösning då att inhandla en box då?
            Saab 9-3 SQ style

            Comment


            • Re: Saab og9-3 SQ style

              En box bör du nog ha om du ska ha såpass många element och dessutom köra SQ, annars så är det väl splittar som gäller.
              Mitt projekt: Volvo V60
              BRL - B2 & Dayton

              More to come...

              Comment


              • Re: Saab og9-3 SQ style

                Det var väl nästan det jag misstänkte

                Får väl köpa något fint till frugan i julklapp också sedan en box till mig själv..
                Annars kommer det aldrig att gå vägen
                Saab 9-3 SQ style

                Comment


                • Re: Saab og9-3 SQ style

                  Blääää!
                  Var på Saab idag och skulle programmera in en ny nyckel för att slippa ha en separat fjärrdosa, dvs så att jag har fjärröppning inbyggd i nyckeln.

                  Åkte dit vid 7 tiden i morse för att få det fixat lite snabbt, tror ni inte att dom fått fel nyckel?
                  Dom påstod att nyckeln var för vass i kanterna då min bil ändå gått 17tusen nu.
                  Så dom skickar mig till en låssmed som skulle fila till den.
                  Dock så inser han snabbt att dom inte gjort riktigt rätt vid tillverkningen så den är ett par mm för kort, vilket gör att den inte går att vrida om i låset..

                  Så bara för roligt så gör han en kopia av min gammla nyckel som fungerar direkt i alla lås, bilen går ju dock inte att starta med den då den inte har någon inbyggd transponder men ändå.

                  Så nu blir det väl att vänta ytterligare nån vecka innan man kan ställa undan
                  Saab 9-3 SQ style

                  Comment


                  • Re: Saab og9-3 SQ style

                    Fick ett samtal från Saab verkstan idag vid 13 tiden där dom undrade om jag hade möjlighet att kika förbi.
                    Sagt och gjort 15:00 var nyckeln inprogrammerad och klar

                    Sedan åkte jag raka spåret till ljudverkstan och hämtade den här lilla godingen som också kom idag:



                    Detta betyder alltså att jag kan ställa undan och börja riva till helgen!!
                    Saab 9-3 SQ style

                    Comment


                    • Re: Saab og9-3 SQ style

                      Originally posted by BaDiS View Post
                      Fick ett samtal från Saab verkstan idag vid 13 tiden där dom undrade om jag hade möjlighet att kika förbi.
                      Sagt och gjort 15:00 var nyckeln inprogrammerad och klar

                      Sedan åkte jag raka spåret till ljudverkstan och hämtade den här lilla godingen som också kom idag:



                      Detta betyder alltså att jag kan ställa undan och börja riva till helgen!!
                      ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅSM !
                      ja, jag lider av en sjukdom !

                      Comment


                      • Re: Saab og9-3 SQ style

                        Kul projekt. Har själv en 9-3. Kör du med ett batteri eller har du flera?. Va har du för batteri?. Försöker hitta något stort och bra som får plats under huven då mitt bagage redan är fullt och jag är inte så sugen på att bygga om.
                        Last edited by Jens.L; November 10, 2011, 21:46.

                        Comment


                        • Re: Saab og9-3 SQ style

                          Originally posted by Jens.L View Post
                          Kul projekt. Har själv en 9-3. Kör du med ett batteri eller har du flera?. Va har du för batteri?. Försöker hitta något stort och bra som får plats under huven då mitt bagage redan är fullt och jag är inte så sugen på att bygga om.
                          Ser väl likadant ut i OG9-3 som i min NG900?
                          Jag har ett Banner RB 70Ah fram och det är inte mkt plats kvar o ge på drä. kanske 75-80ah går in.
                          Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                          www.garaget.org/Frippe_L

                          Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                          Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                          Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                          Comment


                          • Re: Saab og9-3 SQ style

                            Originally posted by Jens.L View Post
                            Kul projekt. Har själv en 9-3. Kör du med ett batteri eller har du flera?. Va har du för batteri?. Försöker hitta något stort och bra som får plats under huven då mitt bagage redan är fullt och jag är inte så sugen på att bygga om.
                            Jo såg din tråd precis, ska kolla igenom den när jag vaknat igen

                            Jag vet faktiskt inte vad det sitter för batteri riktigt, men det kommer att bytas ut till vårkanten


                            Ja Frippe_L det ser likadant ut
                            70-80 Amp beroende på vad det är för batteri
                            Saab 9-3 SQ style

                            Comment


                            • Re: Saab og9-3 SQ style

                              Du måste ju lägga upp lite mer bilder Jimmy.

                              Comment


                              • Re: Saab og9-3 SQ style

                                Ja måste nog styra upp lite bilder, vi har ju ändå haft lite små hyss för oss

                                Kan väl säga så mycket som att bilen ÄNTLIGEN är undanställd för vintern efter många av och men..
                                Saab 9-3 SQ style

                                Comment

                                Working...
                                X