Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saab og9-3 SQ style

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Saab og9-3 SQ style

    Originally posted by BaDiS View Post
    dra alla kablar i strumpor å robotslang.
    Vart köper man strumpor och krympslang till ett bra pris?
    \m/

    Comment


    • Re: Saab og9-3 SQ style

      Originally posted by LuffarN View Post
      Vart köper man strumpor och krympslang till ett bra pris?
      Ja du det var en bra fråga, har inte kommit fram till det själv än..

      Kanske är någon annan som har koll på den grejen?
      Har nämligen inte beställt själv än
      Saab 9-3 SQ style

      Comment


      • Re: Saab og9-3 SQ style

        Vet att bland annat Blekingebilradio har båda delarna, sen om dom är billiga eller ej låter jag vara osagt.
        Mitt projekt: Volvo V60
        BRL - B2 & Dayton

        More to come...

        Comment


        • Re: Saab og9-3 SQ style

          varsegooo http://www.svalander.se/shoppen/kabe...l/kabelstrumpa

          Comment


          • Re: Saab og9-3 SQ style

            Ytterligare ett alternativ. Elfa. Jag har köpt där och det är f@n inte billigt där heller.
            Dock billigare än Svalander men med ett sämre utbud i fråga om färger.

            http://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/...de=19822;id=1;
            Last edited by PhoenixG; October 12, 2011, 22:35.
            sigpic

            What does not kill you, simply makes you.........stranger.

            Comment


            • Re: Saab og9-3 SQ style

              gratis är det inte ja just ja en till http://www.bejoken.se//index.php?opt...1259&Itemid=33

              Comment


              • Re: Saab og9-3 SQ style

                Bejoken har bra priser. Men även http://cableorganizer.com/ kan vara värd att kolla.

                Comment


                • Re: Saab og9-3 SQ style

                  Originally posted by PhoenixG View Post
                  Ytterligare ett alternativ. Elfa. Jag har köpt där och det är f@n inte billigt där heller.
                  Dock billigare än Svalander men med ett sämre utbud i fråga om färger.

                  http://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/...de=19822;id=1;
                  Beställde via en elfirma igår från elfa.
                  Blir inte klok på priserna, köper man en rulle blir det typ en tredjedel av priset mot löpmetern...

                  Comment


                  • Re: Saab og9-3 SQ style

                    Tack för alla förslag!

                    Frågan är ju vart man ska beställa bara
                    Bejonken verkar ha lite bättre priser än elfa och svalander frågan är bara om det är någon skillnad på kvallan?
                    Saab 9-3 SQ style

                    Comment


                    • Re: Saab og9-3 SQ style

                      Originally posted by skodamannen View Post
                      Beställde via en elfirma igår från elfa.
                      Blir inte klok på priserna, köper man en rulle blir det typ en tredjedel av priset mot löpmetern...
                      Ja du Johan. Olika fabrikat och kvalitet på rulle och på det som säljs på löpmeter kanske är förklaringen

                      Jag började att titta lite närmare på nedanstående länk och konstaterade följande:

                      Det går exempelvis att köpa 55-057-47 (18....54 mm) för 310:- á 10 m, av fabrikatet HellermanTyton.

                      Tittar man sedan på 55-057-54 (18....54 mm) så kostar 10 meter 509:- men är av fabrikatet Bentley Harris.

                      Väljer man sedan att köpa flera rullar av det förstnämnda så betalar man 277:- per rulle om man köper 25 rullar. 6925:- Gruppköp några?

                      Jag noterar dock att den dyrare flätan tål 180 Anders kortvarigt medan den billigare tål 200 Anders kortvarigt

                      Jag kanske dock som vanligt fattat allt fel av det upplägg som Elfa har
                      Eller så beror det helt enkelt på att jag är helt j@vla dum i kolan, på riktigt

                      http://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/...de=19822;id=2;
                      Last edited by PhoenixG; October 13, 2011, 18:37.
                      sigpic

                      What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                      Comment


                      • Re: Saab og9-3 SQ style

                        Tack för alla förslag!

                        Frågan är ju vart man ska beställa bara
                        Bejonken verkar ha lite bättre priser än elfa och svalander frågan är bara om det är någon skillnad på kvallan?
                        Verkar ju vara skillnad på hur mkt dom tål men i övrigt då?
                        Saab 9-3 SQ style

                        Comment


                        • Re: Saab og9-3 SQ style

                          Originally posted by BaDiS View Post
                          Tack för alla förslag!

                          Frågan är ju vart man ska beställa bara
                          Bejonken verkar ha lite bättre priser än elfa och svalander frågan är bara om det är någon skillnad på kvallan?
                          Verkar ju vara skillnad på hur mkt dom tål men i övrigt då?

                          Jag brukar beställa från bejoken och har inte märkt någon skillnad på kvalité mot elfa.
                          Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                          Comment


                          • Re: Saab og9-3 SQ style

                            Originally posted by PhoenixG View Post
                            Ja du Johan. Olika fabrikat och kvalitet på rulle och på det som säljs på löpmeter kanske är förklaringen

                            Jag började att titta lite närmare på nedanstående länk och konstaterade följande:

                            Det går exempelvis att köpa 55-057-47 (18....54 mm) för 310:- á 10 m, av fabrikatet HellermanTyton.

                            Tittar man sedan på 55-057-54 (18....54 mm) så kostar 10 meter 509:- men är av fabrikatet Bentley Harris.

                            Väljer man sedan att köpa flera rullar av det förstnämnda så betalar man 277:- per rulle om man köper 25 rullar. 6925:- Gruppköp några?

                            Jag noterar dock att den dyrare flätan tål 180 Anders kortvarigt medan den billigare tål 200 Anders kortvarigt

                            Jag kanske dock som vanligt fattat allt fel av det upplägg som Elfa har
                            Eller så beror det helt enkelt på att jag är helt j@vla dum i kolan, på riktigt

                            http://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/...de=19822;id=2;
                            Ursäkta mig men hur kom JAG med in i bilden nu?
                            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                            Comment


                            • Re: Saab og9-3 SQ style

                              Originally posted by Lonefox View Post
                              Ursäkta mig men hur kom JAG med in i bilden nu?
                              Därför att det var lättare att skriva Anders än Celsisusar.
                              En Anders, 180 Anders. En Celsius, 180 Celsiusar...........
                              Tusan också. Det går ju att skriva en Celsius, 180 Celsius!
                              Det går ju till och med att säga obehindrat

                              För övrigt så säger min sambo att jag förmodligen känner majoriteten av de runt 190 000 Anders som bor i Svedala. De flesta av mina vän......bekanta heter Anders och jag jobbar tillsammans med tre Anders.
                              A1, A2 och A3. Men nu slutar A2 (Styggis ) så nu måste vi hitta en ny Anders.

                              Är du bra på el Räven? Egentligen spelar det inte någon roll eftersom inte Styggis kunde det heller. Han utbildade dock i ämnet

                              Du kanske skulle söka? Du heter ju Anders för enkelhetens skull
                              Men du får nog inte bli A2. Det blir nog till att ställa sig längst bak i ledet och bli A3.
                              Södertälje är dessutom ett kanonställe att bo på

                              Som grädde på kanelen så blir du av med allergin och får jobba med ett riktigt varumärke

                              Sist men inte minst så förlåt, förlåt för OT-tugget Badis

                              Lindningsmaterial från Beverbonken blir nog himla bra!
                              Last edited by PhoenixG; October 14, 2011, 20:12. Reason: Behöver jag nämna att Styggis tröttnade på mig.
                              sigpic

                              What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                              Comment


                              • Re: Saab og9-3 SQ style

                                Originally posted by PhoenixG View Post
                                Därför att det var lättare att skriva Anders än Celsisusar.
                                En Anders, 180 Anders. En Celsius, 180 Celsiusar...........
                                Tusan också. Det går ju att skriva en Celsius, 180 Celsius!
                                Det går ju till och med att säga obehindrat

                                För övrigt så säger min sambo att jag förmodligen känner majoriteten av de runt 190 000 Anders som bor i Svedala. De flesta av mina vän......bekanta heter Anders och jag jobbar tillsammans med tre Anders.
                                A1, A2 och A3. Men nu slutar A2 (Styggis ) så nu måste vi hitta en ny Anders.

                                Är du bra på el Räven? Egentligen spelar det inte någon roll eftersom inte Styggis kunde det heller. Han utbildade dock i ämnet

                                Du kanske skulle söka? Du heter ju Anders för enkelhetens skull
                                Men du får nog inte bli A2. Det blir nog till att ställa sig längst bak i ledet och bli A3.
                                Södertälje är dessutom ett kanonställe att bo på

                                Som grädde på kanelen så blir du av med allergin och får jobba med ett riktigt varumärke

                                Sist men inte minst så förlåt, förlåt för OT-tugget Badis

                                Lindningsmaterial från Beverbonken blir nog himla bra!
                                Spär på med mer off-topic bara för att det börjar bli roligt (FÖRLÅT BaDiS)
                                Jag har bara el-tele plus Volvocertifieringen för att få jobba med deras elsystem....
                                Tack men nejtack.......jag gör mig inte av med mitt jobb efter 17 år, inte heller huset jag bor i...inte heller tänker jag bli en i raden då jag har en egen identitet....
                                Så i all välmening...... SOD OFF
                                *End off-topic*

                                Btw BaDiS.....jag köpte min svarta kabelstrumpa via Blekinge Bilradio....bara för att det var enkelt
                                Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                                ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                                Comment

                                Working...
                                X