Announcement

Collapse
No announcement yet.

Golfen v2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Golfen v2.0

    holy crap batman? äre inte så vi säger?

    Comment


    • Re: Golfen v2.0

      Det blir grymt detta Stickan..
      Skall bli kul o se vad nästa förstäkning blir.

      Comment


      • Re: Golfen v2.0

        Ser riktigt nice ut!
        Finns bara en sak som jag ställer mig lite frågande till och det är själva infästningen i karossen. Vet inte hur golfens "takbalkar" ser ut men i Expressen var det inte mycket att svetsa i och när jag gjorde det så fick jag ruskiga "spännings-ljud" när jag körde med bilen, takbalkarna / a-stolparna rör sig tydligen en del när man kör i en normal bil och när jag då hade ett ramverk som inte gjorde det så knäppte det och knakade.
        Min lösning blev att kapa loss ramverket from takbalkarna och bara svetsa fast ramverket i mina förstärkta a-stolpar, sen bultade och limmade jag fast ramverket i själva lådan.
        Mitt tak känns rätt stumt men det kunde varit bättre, tror att ditt kommer bli bättre om du bara löser fastsättningen på ett bra sätt.

        Comment


        • Re: Golfen v2.0

          Originally posted by Frippe_L View Post
          Gött mos, lätt o byta däck på bilen sen haha.
          typ

          Originally posted by k1mm0 View Post
          holy crap batman? äre inte så vi säger?


          Originally posted by Berntsson View Post
          Det blir grymt detta Stickan..
          Skall bli kul o se vad nästa förstäkning blir.
          Tack Nästa förstärkning blir att göra nederdelen till rutramen...d e den som e kvar nu....den tråkigaste biten...men får ta mig i kragen o börja svetsa så jag kan spackla upp o kanske limma i en ruta i början av nästa vecka

          Originally posted by Extra Kim View Post
          Ser riktigt nice ut!
          Finns bara en sak som jag ställer mig lite frågande till och det är själva infästningen i karossen. Vet inte hur golfens "takbalkar" ser ut men i Expressen var det inte mycket att svetsa i och när jag gjorde det så fick jag ruskiga "spännings-ljud" när jag körde med bilen, takbalkarna / a-stolparna rör sig tydligen en del när man kör i en normal bil och när jag då hade ett ramverk som inte gjorde det så knäppte det och knakade.
          Min lösning blev att kapa loss ramverket from takbalkarna och bara svetsa fast ramverket i mina förstärkta a-stolpar, sen bultade och limmade jag fast ramverket i själva lådan.
          Mitt tak känns rätt stumt men det kunde varit bättre, tror att ditt kommer bli bättre om du bara löser fastsättningen på ett bra sätt.


          Kim,

          Vid nr 1 har den överlapp över lådan och bultas genom lådan upp i ramen med PL400 (säg inte det högt till frippe)

          Vid nr 2 går den rakt ut i den förstärkta rutramen

          Samt svetsad i alla balkar som är möjligt

          Har vatt ute o flängt i hela 70km/h med hala sommardäck och inte hört nått enda ljud från taket, så jag tror det är ok, är den inte ok så får jag väll lösa det helt enkelt...jag fattar hur du menar, men d verkar juh funka för mig iaf , vi får väll se när rutan är limmad osså, och inte tejpad som den är nu

          Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

          VEM FAAAN VAR WIECHERT?

          Comment


          • Re: Golfen v2.0

            Med tanke på din beskrivning så innebär det att ramverket redan sitter på plats i bilen och då har jag bara en sak att säga dig: PICS DAMNIT!!!!

            Comment


            • Re: Golfen v2.0

              Tänkte ta o försöka göra klart rutramen imorron...får se om jag hinner

              Hade juh vatt roligt o börja testa nån gång nu så man vet om man har gjort rätt eller fel, om man ska behålla som det är eller öka volten

              Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

              VEM FAAAN VAR WIECHERT?

              Comment


              • Re: Golfen v2.0



                O jag skulle bli hemma o bara ha det trevligt idag? Näe..... Klar med rutramen och har börjar så smått o spackla in rutan.... Behöver ändån en hel så det blir bra, men har iaf klart var o hur så det blir i mitten....

                Alldeles strax blir det en grogg och bara njuta av resten av dagen

                Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

                VEM FAAAN VAR WIECHERT?

                Comment


                • Re: Golfen v2.0

                  att du bara orkar! ! kör hårt mannen

                  Comment


                  • Re: Golfen v2.0

                    Gillas hårt, men det visste du väl redan

                    Comment


                    • Re: Golfen v2.0

                      Originally posted by k1mm0 View Post
                      att du bara orkar! ! kör hårt mannen
                      Javafan? , stanna hemma för man fyller år? njaa.... NOT MY STYLE

                      Originally posted by Extra Kim View Post
                      Gillas hårt, men det visste du väl redan
                      kiM påsen


                      Men får väll lägga projektet på is, ska juh bygga läktare så vissa kan tävla
                      (Ja ni vet vad jag syftar på och det är hög ironi på den)

                      Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

                      VEM FAAAN VAR WIECHERT?

                      Comment


                      • Re: Golfen v2.0

                        Bättre att ha projektet PÅ is, än under isen

                        Comment


                        • Re: Golfen v2.0

                          Originally posted by Extra Kim View Post
                          Bättre att ha projektet PÅ is, än under isen
                          True dat!








                          Vore fan om det inte gick o limma dit rutan nu med ordentligt tryck från ställningen.... tur man känner glasmästare och folk med frisktluftsmask

                          Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

                          VEM FAAAN VAR WIECHERT?

                          Comment


                          • Re: Golfen v2.0

                            Har du inga biler från insidan?

                            Comment


                            • Re: Golfen v2.0

                              Har inte hunnit med så hemskans mycke,men fick 2 remsor lysdioder av en trevlig kund häromdagen, så givetvis fick dom åka in







                              Sen började jag lite smått på att fixa islagsmuttrar till framsystemsstegen


                              Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

                              VEM FAAAN VAR WIECHERT?

                              Comment


                              • Re: Golfen v2.0

                                Har tappat lite motivation...får hoppas att den dyker upp snart igen...

                                Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

                                VEM FAAAN VAR WIECHERT?

                                Comment

                                Working...
                                X