Announcement

Collapse
No announcement yet.

Terrarise This Powered By B2 Audio

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Terrarise This Powered By B2 Audio

    Originally posted by lillpojken View Post
    vad ska det bli av detta??

    Jag vet! Jag vet!!!
    No car... No audio... No fun...

    Comment


    • #77
      Re: Terrarise This Powered By B2 Audio

      Är detta din Import-fru?
      Blir bra då du får 3 fungerande hål
      Lyssnar på Frippe jag

      Blir ett riktigt trevligt bygge detta.
      Hur ligger konkurenterna till i samma klass ute i världen?

      Comment


      • #78
        Re: Terrarise This Powered By B2 Audio

        nej min "import fru" var 2 batterier till och ett slutsteg.

        bilden på aluminiumet är ju material till nya batteriskenor då jag klantade mig med dom gamla.

        dessa nya är 10mm tjocka plåten var inte billig heller 55kr/kilot i runda slängar dock billigare än koppar.

        ser ut så här nu bak i skåpet.


        ska få lite 20mm alu tillkapat så jag kan likna samma alltihop.
        20mm bitarna blir upphöjningar så dom övre skenorna inte kommer slå emot muttrarna då det säger kaboom.

        allt för nu
        VW Polo aka SPARKLE

        Comment


        • #79
          Re: Terrarise This Powered By B2 Audio

          Originally posted by The one n only View Post
          Blir ett riktigt trevligt bygge detta.
          Hur ligger konkurenterna till i samma klass ute i världen?

          om du kolllar denna länken så kan du se hur det ser ut med andras resultat och jusst nu så ligger ju inte denna bilen riktigt bra till.

          http://www.termpro.com/asp/lb.asp?ListMethod=2 bara att välja Super Street 1-2 så ser du.

          men med lite labbande av porten så ska man nog kunna hitta lite till + att byta ut materialet då det blivit mjukt av all fukt.
          samt att den undre basen ska flyttas upp ungefär 3 cm så man slipper klacken från golvet.

          har även haft problem med att batteripolskorna har knäkts så har nog inte haft full batterikraft på någon tävling. så får nog komma på en bättre lösning senare.

          så det finns nog mycket mer att hämta men dåt återstår att se.
          over and out.

          PS det kommer inte komma fler uppdateringar mer nu då det kommer hända lite hemliga saker framöver.
          VW Polo aka SPARKLE

          Comment


          • #80
            Re: Terrarise This Powered By B2 Audio

            Kör på och går det åt helvete så är det bara o bryta ihop o komma igen!

            Lycka till.
            Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

            www.garaget.org/Frippe_L

            Svensk Mästare 2012 i Street Stock
            Svensk Mästare 2011 i Street 100A
            Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

            Comment


            • #81
              Re: Terrarise This Powered By B2 Audio

              Då är det dax för en summering av året 2010

              mitt projekt började med en röd golf II som skulle få 2st 18" med mycket effekt men så blev det inte.

              det blev en resa till Danmark (ölestykke) för att hämta hem en blå bil som såg ut såhär




              efter några dagar - 1 vecka så såg den ut såhär.





              sen efter en månad kanske hämtade jag den från lackeraren




              sen blev det lite tävlande osv & på slutet av säsongen såg den ut såhär





              Anledningen till denna summeringen är att bilen kommer byta ägare.
              nya ägaren är känd för att spela högt i en golf 3 och det är Niklas Månsson aka soundigital.
              han tar över bilen där jag slutade vid batteribanken.
              batteribanken gorde han och jag helt klart idag så nu återstår resten av bilen med andra or en nya låda ska byggas.
              jag kommer ha ett finger med i hela byggets gång så helt ute är jag inte.


              varför jag nu inte kommer att fortsätta med DB drag är för att jag ska ge mig på att bygga en lotus 7 replicka helt från grunden.
              med min ekonomi så går det inte att ha 3st hobbybilar och en av dom som måste åka på släp överallt.

              basar och steg kommer dyka upp i köp/sälj delen nu inom kort.

              så jag tackar för mig och nu över till Niklas Projekttråd som finns här http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=6386
              VW Polo aka SPARKLE

              Comment


              • #82
                Re: Terrarise This Powered By B2 Audio

                Originally posted by lillpojken View Post
                Då är det dax för en summering av året 2010

                mitt projekt började med en röd golf II som skulle få 2st 18" med mycket effekt men så blev det inte.

                det blev en resa till Danmark (ölestykke) för att hämta hem en blå bil som såg ut såhär




                efter några dagar - 1 vecka så såg den ut såhär.





                sen efter en månad kanske hämtade jag den från lackeraren




                sen blev det lite tävlande osv & på slutet av säsongen såg den ut såhär





                Anledningen till denna summeringen är att bilen kommer byta ägare.
                nya ägaren är känd för att spela högt i en golf 3 och det är Niklas Månsson aka soundigital.
                han tar över bilen där jag slutade vid batteribanken.
                batteribanken gorde han och jag helt klart idag så nu återstår resten av bilen med andra or en nya låda ska byggas.
                jag kommer ha ett finger med i hela byggets gång så helt ute är jag inte.


                varför jag nu inte kommer att fortsätta med DB drag är för att jag ska ge mig på att bygga en lotus 7 replicka helt från grunden.
                med min ekonomi så går det inte att ha 3st hobbybilar och en av dom som måste åka på släp överallt.

                basar och steg kommer dyka upp i köp/sälj delen nu inom kort.

                så jag tackar för mig och nu över till Niklas Projekttråd som finns här http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=6386
                Synd att du inte ska fortsätta med Terran men jag ser fram emot byggbilderna från Lotusen
                VEM FAN ÄR CHIP FOOSE?

                Comment


                • #83
                  Re: Terrarise This Powered By B2 Audio

                  jag kommer lägga upp några bilder i galleriet sen så du kan se.

                  måste bara får sakerna sålda sen kan lite kul saker inhandlas.

                  ramen har jag räknat att den kostar typ 5000:- i bara rör billigt
                  VW Polo aka SPARKLE

                  Comment

                  Working...
                  X